Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lakschade PX125 / LML herstellen


tjubix

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik heb even de zoekfunctie gebruikt maar nog geen concreet antwoord gevonden op mijn vraag. Ik kan natuurlijk ook gewoon een verfwinkel binnenstappen en het daar vragen, maar ik wou toch even jullie advies. Alvast bedankt:

Heeft iemand hier ooit al lakschade aan zijn PX125 of LML zelf hersteld of zelf opnieuw herspoten en zo ja hoe dan en met welke producten? Het gaat over een metalisé-kleur en ik zou het zelf willen doen, want een nieuwe bil laten herstellen of spuiten kost enorm veel geld, zeker omdat het metalisé-kleur is.

Hoe ga ik best te werk? Ik veronderstel alles afschuren tot op het ijzer, en dan een paar lagen aanbrengen? En hoe kan je het metalisé-effect bereiken? Met een vernis product? Wanneer en hoe aanbrengen?

Merci e !

groeten

tjubix

Link naar reactie

zelfde antwoord als de gette - als je nog nooit iets hebt gespoten zou ik metallisé lakken overlaten aan een expert

aan het lijstje dat gette opgeeft zou ik nog zeker "ontvetten" met wasbenzine toevoegen vlak voor het spuiten

succes ermee

grts frutsab

Link naar reactie

Oké merciekes gasten... en iemand van jullie al laten doen? Wat was de prijs? Of weet iemand een manier om dit goedkoper te laten doen?

Ik zou voor het laten herspuiten van een standaard zijbil in bordeau métalisé + spatbord 170 euro moeten betalen, en dat is dan nog zonder de materialen (zijnde nieuwe bil en spatbord), dat is zeer veel geld voor een dom slippertje tegen 20 km/u over een laag modder...

Link naar reactie

Een nieuwe zijbil en spatbord kan blijkbaar niet apart in métalisé bordeau worden geleverd... dus moeten ze een gewone bil en spatbord (bvb int zwart) herspuiten of moet ik gewoon twee nieuwe billen en spatbord in andere kleur plaatsen (wat mij ook 170 euro kost: 2x 70 euro per zijbil en 30 euro voor een nieuw spatbord). *zucht*

Link naar reactie

wat dacht je nu dat ze die gelakt op stock hebben liggen?

met het risico op kleurverschil?

Indien je nieuwe onderdelen besteld moet he deze altijd laten lakken, eender welke kleur.

En waarom moet je eigenlijk nieuwe billen hebben? kan je de huidige niet gewoon uitblutsen, plamuren en herlakken?

Link naar reactie

Er is hier net een topic verschenen dat laat zien hoe snel je je scooter in mat zwart kan zetten... Misschien kan je ook eens op een zondag eraan beginnen. ;-)

Om lakschade in de toekomst te voorkomen moet je misschien eens overwegen om crash/valbaren (aan billen en spatbord) aan te schaffen. Dit kost minder dan uw billen elke keer te moeten vervangen/herspuiten.

Link naar reactie

Hey Erix, yep das waar, ik ga het zeker overwegen van die valbaren. Dit is mijn eerste Vespa/LML en heb nu 2 vallen achter de rug... 2 domme vallen eigenlijk maar die moeilijk te vermijden waren. Ik wou immers per se gaan rijden in den donker en tijdens vriesweer :) Ik ben nen echte hé ;-)

Link naar reactie

Als tijdelijke oplossing om roest te voorkomen kan je op de beschadigde lakdelen doorzichtige nagellak aanbrengen. Ik heb een jaar rondgereden met een beschadigd spatbord en het deel dat ik had ingesmeerd met de nagellak roestte niet, het andere deel was onbehandeld en dat zag direct bruin.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...