Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verschil in Acma?


droopy0175

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een Acma. Ben op Ebay France gekomen en zie daar ene waar ze momenteel 3160 € op bieden (1956). Nu laatst is er een veiling afgelopen waar ze zelfs voor een gerestaureerde geen 2550 € voor wilden geven (1954). Maakt het jaartal zoveel uit? En omdat ik een volstrekte leek ben nog een vraag. Hoe kun je zien dat het geen namaak ('Curry' volgens jullie) is?

Link naar reactie

ik zou dan zeggen, koop geen oldie als je een complete leek bent...

wat die curry betreft, geef in de zoekfunctie de trefwoorden 'curry', 'vietnam', 'Hever' of dergelijke eens in!

Link naar reactie

Ik zie gewoon het model zeer graag en ben ook met auto's nu eenmaal retro. Heb al jullie fantastische site afgezocht, maar ben nog nergens echt tegengekomen waar staat wat de echte van de namaak onderscheidt. Technisch ok, maar qua carrosserie en details van buiten? En dan heb ik ook begrepen dat een gerestaureerde ook met namaakstukken kan hersteld zijn. Hoe zien jullie dit? Ik heb respect...

Link naar reactie

geen oldie kopen als leek is natuurlijk maar een tip!

over die curry... een aantal kenmerken zijn:

-de kilometerteller

-2-tone paintjob

-10" wielen op een 8" model

-veel goedkope chrome

-zadels met opvallende stiksels

-...

Link naar reactie

Acma's zijn volgens mij zelden tot nooit Curry, maar als je twijfels hebt, kun je altijd even een plaatje posten. Het is een beetje tricky dat die Fransen ook zo verzot waren op chroom bling, veel chroom is normaliter een Curry aanwijzing.

De 51/52 modellen zijn het meest gewild, 53 lijkt op de oude modellen, 54 heeft een dichte bil. Die uit 55 heeft weer een aantal kleine verschillen. Daarna volgen vanaf '56 de GL150, en vanaf 1959 de 125n en de 150n: De scooters tot 1959 waren wideframe's.

Je kunt op scooterhelp de modellen vergelijken, hier:

http://www.scooterhelp.com/scooters/ACMA.info.html

Of iets leesbaarder, hier:

http://www.scooterhelp.com/serial/ves.frame.serial.numbers.html naar beneden scrollen voor de ACMA's

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...