Ga naar inhoud
Vespaforum.be

choke en Vespa moter en de rest,....


Pieter1

Aanbevolen berichten

Zoals gezegd gaat Lambretta-Sam mijn moter vervangen. Helaas heeft hij heel veel werk en wacht ik al dik twee weken, voordat hij in de garage kan gaan, dus zelf maar wat sleutelen zodat ik hem kan brengen...wat voor Sam makkelijker zou zijn.

1. Choke kabeltje vervangen ok, ik denk dat er een stuk is afgebroken en helaas te kort nu. Hoe ga je tewerk, sluit je het eerst aan op het hendeltje, lijkt makkelijk maar de rest krijg je niet door het rubberen darmpje, damn...via de zoek vind ik het niet direct...Ik snap wel dat een nieuwe kabel niet lang genoeg kan zijn, anders trek je de choke gewoon uit zijn voorziene buisje..;dit werd al uitgebreid uitgelegd maar ik vind het niet terug..Heb een VBB2T, zijn die kabeltjes voorhanden en op de mm afgesteld, of hoe zit dat ?

2.Per ongeluk, tijdens het opheffen van de benzine tank is de kraan om de benzinetoevoer te sluiten er mee uitgekomen, nu is het moeilijk hem terug in het voorziene gaatje te krijgen. Tank naar beneden en mijn arm ertussen krijgen om hem terug te plaatsen, damn...

Hoop zo bij Sam te geraken en de nodige herstelling te laten uitvoeren,...nieuwe moter...

Pierre

Link naar reactie

Als je geen specifieke chokekabel vindt voor dit model kan je altijd een andere steken. Deze ga je wel moeten op maat maken (afknippen langs de carbu-zijde en opnieuw (voorzichtig) plooien op de juiste maat.

Voor het terugplaatsen van de benzintank is het eigenlijk heel simpel. Verwijder eerst het rubber ringetje moest dit nog niet gebeurd zijn. Daarna zet je het kraantje in de bovenste stand. Steek de nafttank nu in het chasis met de kant van het kraantje eerst (de achterkant van de tank houd je hoger). Met een beetje mikken krijg je de hendel mooi in de opening zonder dat je daarvoor je handen hoeft te gebruiken. ALs het hendeltje er door zit laat je de tank voorzichtig op zijn plaats zakken. Nadien kan je de rubberen ring (die open gaat) er van buitenuit rond duwen.

Eerst is het een beetje oefenen, maar na een keer of 10 gaat dit vanzelf.:)

Succes, nero.

Link naar reactie

ik doe soms rond het hendeltje van de naftkraan een colsonbandje en steek dit er eerst door, dan is het gemakkelijker om het hendeltje erdoor te leiden.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...