Ga naar inhoud
Vespaforum.be

V31T


BeRtO

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik heb net op ebay een V31T gekocht. Ben al een beetje aan het rondzoeken geweest maar ik vind niet echt veel over dit model. Ik heb een lijst waar veel modellen op staan van op een site maar de 31 staat er niet bij. http://www.castel.nl/vespavsn/Framenumm ... veau_3.htm

Heeft iemand meer info over dit model, is er iemand die er zelf eentje heeft of weet waar en hoe ik aan meer informatie kan geraken?

Alvast bedankt

Berto

Link naar reactie

S p e c s: V30T - V33T

1950 - 1952

engine: single cylinder, air cooled 2-stroke

induction: piston ported

bore: 56.5 mm

stroke: 49.8 mm

cubic capacity: 124.8 cc

compression ration: 6.3: 1

bhp at rpm: 4 @ 4500

lubrication: 5%

transmission: 3 speed constant mesh

primary drive: 22/69 (3.13: 1)

1st gear: 12: 1

2nd gear: 7.5: 1

3rd gear: 4.78: 1

clutch: wet - multiplate

carburetor: Dell'Orto TA 17B

main jet: 80

throttle valve: 3

needle jet: 105

ignition: contact breaker & coil

ignition timing: 28 deg. BTDC

breaker gap: 0.4 mm

voltage: 6 volt

max stator output: 6v-32w @ 4500 rpm

wheels:8"

wheel hubs: pressed steel

tires: 3.50 x 8

max speed: 43 mph

weight: 192 pounds

http://www.scooterhelp.com/scooters/images/v33.pic.jpg

Voila

Link naar reactie

hallo berto

ik weet het lijkt raar maar hier kan ik je ook mogelijk verder helpen

ik heb in de garage naast mijn 400 ook nog een V32 staan dit is hetzelfde model als jouw V31 alleen is het bouwjaar 1952

ik heb deze zo een 2 jaar geleden van de eerste eigenaar gekocht deze oudere man had hem in 1952 nieuw gekocht en er tot 1962 mee gereden en hem dan in de schuur gezet waar ik hem dan heb uitgehaald om hem nieuw leven in te blazen

hier is wat ik gedaan heb

de motor is open geweest en de pakkingen als ook lagers enz zijn vervangen verder heb ik twee nieuwe binnen en buiten banden en handvaten geplaatst en er zit nieuwe elec bedrading in verder is hij nog zoals hij was

na de foto's van de jouwe te zien ziet hij er op het eerste zicht goed uit

ik zou zeker niet te snel over gaan op een voledige restauratie daar hij nog in orginele lak is en je dit nog maar zelden tegen komt je kan later nog steeds een voledige restauratie doen maar dan kan je nooit meer terug naar orgineele lak en ook al heeft hij hier en daar een krasje , blutsje of wat verfschade dit heeft ook zijn charmes

grtz sidvespa

PS je kan foto's van de mijne zien op stanmans site

onder sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...