Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Valbaren nuttig?


Wutsie75

Aanbevolen berichten

Nog een vraagje (is misschien al es gepost geweest maar vind het niet direct terug): Bieden valbaren op een GT of GTS genoeg bescherming bij een kleine val of dienen die enkel voor het zicht? Ik zou bijna denken dat bij een val de valbaren en het koetswerk of de 'plastieken' (ofnee, kunststoffen) onderkantjes mee sneuvelen. Blijkbaar niet of wel? Ik vind wat chroom mooi maar niet te veel daarom de hamvraag: zijn valbaren nuttig want indien ja zijn ze hun aankoop vóór een val zeker waard!

Link naar reactie

Een vespa is niet gemaakt om te vallen he Wispa. Op den duur hangt er een gans kooitje rond ;-) Misschien bestaat het wel maar heb er geen idee van. Lijkt me ook wat moeilijk aangezien dat je dan je vespa breder maakt. enfin, ik ben het toch nog nergens tegengekomen... Iemand anders wel? Hoe gaat het ondertussen met je vespa?

Iemand een idee wat de beste (gemakkelijkst monteerbaar en mooiste) valbaren zijn voor mijne GT? Ik vind er enkele op internet maar kan het verschil niet uitmaken. (behalve de prijs) thks!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

hoi wispa

valbaren zijn er niet noodzakelijk om schade op te vangen bij het vallen

vorige week de veerboot genomen van hemiksem naar bazel - bij het ontschepen de wesp te voet naar boven geduwd op de ponton en hierbij lichtjes tegen de stalen deur van de veer gekomen met rechterbil

dankzij valbaren rond de bil is er geen deuk of kras in de lak - met een beetje polish was ook de kras op de chroom valbar verleden tijd

zelf beslissen dus - succes

grts frutsab

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik ben dol op chroom en bij mij kan het niet genoeg zijn, kwestie van smaak maar nut hebbe nze echt wel. Ik heb een stoeprandje meegepikt door een iets te korte bocht bij een uitwijkende auto, zonder de bar was er scahde geweest. Val baar is geplooid aan het t-stuk onderaan maar dealer heeft dat met wat laswerk kunnen herstellen. Heb de valbarenvan vespa zelf laten steken en dus ook getest :-)

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...