Ga naar inhoud
Vespaforum.be

tuning vraag


pascal

Aanbevolen berichten

Voor Vespa P125X.

Met het oog op wat langere verplaatsingen, mogelijk ook op autostrade.

Ik zoek vooral cylinderkits die in de eerste plaats betrouwbaar zijn, het extra vermogen is ook belangrijk, maar betrouwbaarheid komt toch op de eerste plaats.

Dan liggen -denk ik- de 177 kits van DR en Polini voor de hand. Welke zouden jullie van de 2 verkiezen, prijs is quasi hetzelfde.

Welke verdere aanpassingen nodig ? (Andere aangepaste uitlaat heb ik al).

Alvast bedankt,

Pascal

Link naar reactie

Da's allemaal voor smallframes, daar staat geen info op voor PX-modellen.

Mijn broer rijdt al +3 jaar (dagelijks naar zijn werk) met een DR 177 kit die ik indertijd gestoken heb, samen met een 24mm PX-carbu die omgevormd was om zonder oliepomp te werken (de arm die aan de schuif trekt vervangen door die van een carbu zonder mengsmering zodat je de kabel eraan kan vasthaken) en een Sito-Plus uitlaat. Dat rijdt heel goed, is heel betrouwbaar en haalt een goede snelheid (ik ben er zelf mee net over de 100km/u geweest). Er zijn geen aanpassingen gedaan aan het carter, enkel aan de carbu-behuizing, die een beetje geflowd is om beter aan te sluiten met de carbu, als je echt wil kan je je inlaat van je carter ook wa aanpassen en zal je meer resultaat hebben. Bij mijn broer zit zelfs nog de gewone ontsteking met vis-platinees!

je kan ook gewoon de originele 20/20 carbu houden en je zal iets meer koppel hebben maar ik denk dat je om snelheid te maken toch best een 24/24 steekt.

Met de Polini heb ik geen ervaring... maar deze mannen iets meer:

http://scooterbbs.com/board/DCForumID1/34136.html

Link naar reactie

Op mijn GL van 63: Volledig gereviseerde Sprint Veloce moter(drie poorts)

177 DR cilinder 24/24 carb (112 sproeier) sitoplus uitlaat

(ideaal en onopvallend)

Resultaat : Trekt op zijn sokken 100 km/u, met twee erop!!!!!

Verbruikt niet veel

Let wel op dat als je er alleen op rijdt, hij met de originele overbrenging hoog in de toeren gaat.

Bij het optrekken heb ik al enkele 200 px rijders verbaast doen opkijken

Niet te mager afstellen ivm met de afkoeling van deze gietijzeren cilinder

Voor de rest idem als de bevindingen van Speedracer

Pannes met deze combinatie na 10000 km ? Nooit meegemaakt !!

Groetjes

Link naar reactie

Ik heb vree goeie ervaringen met DR en Malossi.Met polini niet echt... ..

Kan natuurlijk ook aan mij liggen?!

De volgende combinatie werkt uitstekend:

Malossi 166 met 24mm carb en een racekrukas met originele uitlaat.

Natuurlijk is de carter een beetje bijgewerkt.

Dit is een ander "niveau" of dat Pascal wilt waarschijnlijk...Hij wilt net dat ietsje meer dan standaard hebben.Dan denk ik dat die DR de ideale keuze is...

Groetjes

Alex

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...