Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nummer in frame


vital

Aanbevolen berichten

Het klopt.(vespa van 58)

Maar nu vraag ik me wel af of dit wel degelijk het chassis nummer wel is.

Op mijn inschrijvingsbewijs staat een heel ander nummer.

Achter E staat op mijn inschrijvings bewijs: VNA2T084831 (01)

Denk dat ik terug eens naar de spuiter moet rijden om nog eens achter het nummer te zoeken.

Vital

Link naar reactie

Hey Vital,

Heb al verhalen gehoord waar het bij de douane 'fout' gelopen is en ze het IGM nr. ipv het framenr. op de papieren gezet hebben. Maak je hierover niet echt zorgen hoor. Of je kan je zorgen maken en na een tijd er achterkomen dat het geen zin heeft en het laten veranderen zo goed als ondoenbaar is dankzij onze belgische papierzooi.

Normaal staat die nr ook ergens in de buurt op het frame.

Meer info hier over op: http://www.scooterhelp.com/serial/igm.html

Met dit in de tekst "In America it is often mistaken by authorities as the serial number and even written down on the title."

Groeten en tot een van de...Nick

Link naar reactie

Ik denk persoonlijk dat het nummer in je wielkast links van je achterwiel, niets heeft te maken met je framenummer. Bij de restauratie van mijn Grand Sport 160 heb ik eveneens een nummer op die plaats gevonden, bij staat er “SB38017” ingeslagen. In deze moderne tijden worden onderdelen van voertuigen soms nog genummerd, deze nummers worden bijgehouden in een logboek. Zo kan de constructeur het uur, de dag en het jaar terugvinden wanneer een onderdeel is geproduceerd. Deze codes worden soms gebruikt als er een betwisting is i.v.m. een garantie-claim. Het is maar een idee, maar ik ga er niet ver naast zitten. Groeten Jeanke.

Link naar reactie
Ik denk persoonlijk dat het nummer in je wielkast links van je achterwiel, niets heeft te maken met je framenummer. Bij de restauratie van mijn Grand Sport 160 heb ik eveneens een nummer op die plaats gevonden, bij staat er “SB38017” ingeslagen. In deze moderne tijden worden onderdelen van voertuigen soms nog genummerd, deze nummers worden bijgehouden in een logboek. Zo kan de constructeur het uur, de dag en het jaar terugvinden wanneer een onderdeel is geproduceerd. Deze codes worden soms gebruikt als er een betwisting is i.v.m. een garantie-claim. Het is maar een idee, maar ik ga er niet ver naast zitten. Groeten Jeanke.

Kan zijn maar als ik inderdaad de "E" weg laat (zoals LX125 voorstelde) en dit nummer ingeef bij Scooter-help

herkent hij toch de juiste vespa.

Dus ergens moet dit nr toch een link hebben met het frame.

Vital

Link naar reactie

Jeansprints uitleg lijkt me meer dan logisch. Waarschijnlijk werden op dat moment meer dan 1 vespa gemaakt en om zeker geen fouten te maken bij de opnderdelen. Of als hulpmiddel voor dealers en zo om hun onderdelen te herkennen...

Bij Jeansprint kan je net hetzelfde doen. Laat de SB weg (gs150 is VSB1T) en je krijgt het nummer van een GS160 MK2 uit 63.

Thomas

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...