Ga naar inhoud
Vespaforum.be

meer over de 2 poort neue-pinasco-177-ccm-graugusszxlinder


maurice

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb overal gezocht voor goede info over hoe en wat met de pinasco 2 port.

Maar er is nog niet veel te vinden, vooral om dat hij nog redelijk nieuw is op de markt.

Met alle zoek werk kom ik tot volgende resultaat?

Plaatsing: gewoon op schroeven die handel.. plug and play

Carbu kan met de orginele, 20/20 is echter beter...word zelfs door pinasco zelf aangeraden als ik het goed begrijp?

ontsteking: 20 graden

Uitlaat orgineel geen probleem, sport uitlaat echt voor de TOP tuner nodig

Koppeling ???origneel, maar een italiaan heeft ergens op een site gezet dat hij sterkere veren heeft gestoken, voor zover mijn italiaans juist is.

Volgens SIP geeft een andere krukas en een 24/24 carbu nog iets extra voor wie dat wil.

Alle, toch maar magertjes die info na twee avonden zoeken op het net!!!

Heeft er nu niemand eens degelijke uitleg over het hoe en wat en het resultaat voor ik mijn centjes ga op doen!!!!!!!

Want met 5 posts met grapjes over hoe duits te vertalen, onder een post met een technische vraag, daar heeft echt niemand iets aan.

Alvast bedankt

PK125S

Link naar reactie

Grapjes? Die al dan niet via google vertaalde site heeft anders behoorlijk wat goeie info. Kijk daar dan naar ipv wat er omheen gebeurd. En blijkbaar is iedereen tot de conclusie gelomen dat er nogal weinig info over die cilinder is, anders hadden hier al pagina's aan replies gestaan; aangezien je zelf 2 avonden gezocht hebt moet je dat kunnen beamen. Dan is het dus ook misschien geen onwil dat hier niet gereageerd wordt, maar algeheel gebrek aan informatie. Dus relax.

Ik kan nog toevoegen aan wat er al bekend is, de cilinder wordt geleverd met de handleiding van de 3 poorts pinasco. De info die daar instaat is gespitst op de PX niet op de 2 poorts blokken. Ik kan wel even een scan online gooien, maar de vraag is of je er uiteindelijk uberhaupt iets aan hebt.

De pinasco setup/tuning tips uit die manual (voor de px dus) zijn in het kort;

- 24 carb

- 20 graden ontsteking

- kop 1mm minder hoog maken voor meer torque (optioneel)

- inlet aan beide kanten 4mm groter maken (van 32mm naar 40mm, daar de inlet op de sprint blokken 24mm is, is dat misschien niet zo'n goed plan; zomaar naar 40mm openen... Beter 55 graden aanhouden voor opening van krukas.)

(- racekruk maar weet ik zo uit mn hoofd even niet zeker)

Hoop dat je er wat aan hebt. Als ik resultaten van mijn setup heb (glx, t5 carb, t5 pot, racekruk, bajaj ontsteking, geopende inlet) zal ik die posten, als jij dat nou ook doet voor jouw setup komen we misschien weer een stapje verder!

Groet,

Maarten

Link naar reactie

Merci,

Die duitse site is inderdaad super.

En ik wou niet zeggen dat niemand zijn kennis wil delen, maar ik was een beetje over mijn toeren.

Had al 100 posts op forums gevonden in verband met mijn vraag en dan staan daar 40 tot 100 antwoorden met niks onder en 1 die echt antwoord, maar terwijlen moet je al de rest wel bekijken natuurlijk en... nu ben ik zelf dat hier aan het vol lullen... back to the point.

Het is niet veel info, maar tenminste een antwoord op mijn vraag.

Zijn er nog die het spul hebben klaar liggen om te monteren?

Ik denk dat ik de Pinasco 177 + de 20/20 carbu ga steken en de rest orgineel ga laten.

Ik heb een italiaans test verslag gelezen die dat zo gedaan heeft met zijn VNB2T en toen een rit van 700 km over twee dagen is gaan rijden.

Geplaatst 80km op het gemaak gereden en 620km met een kompaan met een PX200 langs hem die het tempo opdreef.

En die gast schrijft dat hij super content is van het resultaat.

Zodra ik wat kilometers heb breng ik verslag uit.

Grtz

PK 125 S

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...