Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zadel op slot


Thomassker

Aanbevolen berichten

Vandaag ben ik begonnen met het ontmantelen van de P125X. Nu is het echter zo dat er geen sleutels bijzaten en het zadel dus op slot zit. Het zadel is in slechte staat en moet sowieso vervangen worden. Maar nu is mijn eerste vraag hoe ik het best dit zadel probeer te openen, om aan de tank te kunnen?

Kheb reeds geprobeerd het slot te forceren met een schroevendraaier, maar dit is niet meteen gelukt. Wie is een goede inbreker? ;)

Link naar reactie
Vandaag ben ik begonnen met het ontmantelen van de P125X. Nu is het echter zo dat er geen sleutels bijzaten en het zadel dus op slot zit. Het zadel is in slechte staat en moet sowieso vervangen worden. Maar nu is mijn eerste vraag hoe ik het best dit zadel probeer te openen, om aan de tank te kunnen?

Kheb reeds geprobeerd het slot te forceren met een schroevendraaier, maar dit is niet meteen gelukt. Wie is een goede inbreker? ;)

Tracht met een steeksleutel de achterste pin, waarover het slot valt, eruit te vijzen. Anders uitboren?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

als het toch moet vervangen worden heel eenvoudig : benodigdheden - hamer

- schroevendraaier

en der op kloppen tot da je al de tandjes van het slot forseert en dan draaien die handel

of wel de meer timide oplossing en twee fijne en stevige draadjes of pinnetjes ( vb naald of staaldraad) en met de ene de bovenste tandjes in duwen en met de andere de onderste en voorzichtig draaien

het hangt er vanaf hoe je op het moment gezint bent e

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...