Ga naar inhoud
Vespaforum.be

roeste tank


Willlem

Aanbevolen berichten

ik heb een tank uit een pk50xl die vanbinnen gans roest is (en stinkt naar vernis, vraag mij niet hoe dat komt, ik heb hem zo gekocht)

is daar nog iets aan te doen ?

ik zag net in een andere topic iets met ne 'rust remover', werkt dat ook als ik de tank gewoon vol van dat spul kap en een week wacht ?

of is't beter de tank naar parijs te sturen zodat hij nog als molotov cocktail kan dienen ?

Link naar reactie

Ik kan u een zeer goed product aanbieden.

Tank ontroester en tankhars en 1 pakket.

Skippy© heeft er ook al gekocht.

Hij is natuurlijk niet de enige.

Grandsportlievin gebruikt deze ook altijd.

Daar komt dan nooit meer iets aan.

Gaat 100 jaar mee! lol

Nee echt waar zeer goed spul.

Gebruiken we altijd.

Bericht bewerkt (14.11.2005 | 21:11)

Link naar reactie

leuk leuk, maar hoe NOEMT dat product dan dat ge mij aanbeveelt ?;-)

is het die rust remover of iets anders ?

bedankt voor de mail, is het een ontorster van Vespâ zelf ? dus bij de vespa dealer te koop ?

Bericht bewerkt (14.11.2005 | 21:20)

Link naar reactie

Iets anders:

Het is niet in de handel verkrijgbaar.

Het is van een franse firma restom

Je kan ze ook daar bestellen,maar het zal duurder uitkomen denk ik.

Vgr nico

Bericht bewerkt (14.11.2005 | 21:22)

Link naar reactie

@renetro

gelieve mijn mail in mailbox terug te vinden

dank

wim

+ nog een vraagje: heb eve die saait opgezocht http://www.restom.net

kan u buiten die antiroestkit voor tank, die u zonet aanhaalde, nog aan andere producten uit hun catalogus komen? (aan een studentikozer prijsje uiteraard ;) )

louter uit nieuwsgierigheid hoor, altijd leuk om weten :)

Bericht bewerkt (14.11.2005 | 23:11)

Link naar reactie

Heb ik jaren geleden ook gebruikt in mijn VNB en is nog steeds ok maar...

Met de jaren wat wijzer geworden en graag 2 opmerkingen.

1. Als ik me niet vergis komt er door die hars een nieuw laagje aan de binnenkant van de tank. Wat met condens tussen de hars en de tank wand? Is dat geen roestprobleem met de jaren?

2.Bij het aanbrengen van de hars cq het ronddraaien met de tank, heb je geen visuele controle ofdanwel het oppervlak volledig bedekt is met hars.

Vond ik wat minder.

Voor de rest topproduct, geen problemen mee gehad.

Link naar reactie

Dat productje kan je trouwens ook krijgen bij Jan van Classicscooter, en dan krijg je de hele uitleg hoe je het moet aanbrengen erbij.

@designo: ik denk niet dat condens een probleem is, aangezien er tussen de harslaag en de tank zelf geen vrije ruimte is. De hars vult volgens mij alle poriën op, dus: geen lucht tussen tank en hars, dus geen condens... eerlijkheidshalve moet ik er wel bijzeggen dat ik dat dénk ... en dus niet wéét.

correct me if I'm wrong ...

Link naar reactie

De handleiding krijg je bij mij er bij,in het nederlands.

Link naar reactie

Een goedkoop alternatief, nu ga ik reacties krijgen van mensen die mij voor zot verklaren maar kom...

Is de roestvorming nog niet zo erg dat je tank bijna doorroest kun je het namelijk ook als volgt doen:

Eerst en vooral haal je je naftkraan uit je tankt (hier heb je een speciaal tooltje voor nodig of je brengt hem naar een vespadealer die er geen probleem van zal maken om deze er voor jou even uit te halen).

Dan ga je op zoek naar een kurkenstop om de onderkant van de tank mee te kunnen dichten.

Vervolgens doe ja wat kiezeltjes (mogen groffe zijn, met ronde gaat het ook, als je ze maar even proper maakt) in de tank (een 20tal maar dat doet er niet toe).

Je vult de tank voor een kwart (dit maakt natuurlijk ook niet zo veel uit) met benzinne, doet het deksel op de tank en begint te schudden, niet te wilt, niet te zacht. Zorg er voor dat je geen plaatsen overslaat.

De kiezeltjes zullen het roest los rijgen en het zal even oplossen in de benzinne.

Je laat de benzinne uit de tank. Je zal zeker een verschil merken.

Als je dit proces een paar keer herhaald hebt zal je tank perfect genoeg zijn om ermee te kunnen rijden.

Natuurlijk is het nog beter om je tank gewoon te coaten;

Dit doe ik met vloeibare epoxy (+verharder) dat je kan vinden bij scootermarket.

Opnieuw de naftkraan eruit. De vloeistof doe je er langs boven in, je draait je tank goed rond in alle richtingen (zodat de gehele tank volledig bedenkt is) en laat de rest er langs onder uitlopen.

Leg de tank hierne op z'n zij, zodat er zeker geen druppeltje kan blijven hangen aan de opening; dit wordt namelijk steenhard waardoor de naftkraan er niet meer zal inpassen.

Vier dagen laten drogen en je hebt en nieuwe naftbak!

Meestal lukt de eerste manier , zoniet doe je het op de tweede.

Bericht bewerkt (15.11.2005 | 17:25)

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
je kan beter een andere tank monteren, ik heb er nog enkele liggen. Willem, bel of mail me maar.

Inderdaad, PK50 tankjes zijn er volop te koop voor een habbekrats (=goedkoop). Lijkt me een heel stuk eenvoudiger dan jou tank te gaan ontroesten/coaten en waarschijnlijk nog goedkoper ook.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...