Ga naar inhoud
Vespaforum.be

gps garmin nuvi 550


JohanR

Aanbevolen berichten

Wij zijn er ook naar aan het uitkijken. Je bent ons net voor met de vraag op dit forum.

Al veel gesurfd en gezocht op het net waar je ze het best kan aankopen. Tot hiertoe hebben we een adres ergens in Nederland. Waar juist moet ik is even vragen aan m'n echtgenoot. Ook al gelezen van een groepsaankoop via via maar dan in engeland.

Maar vraag me dan wel af of je der ook de nederlandse versie op hebt ?? De zumo 550 zou toch de meeste mogelijkheden hebben en het gebruiksvriendelijkst zijn. Alhoewel er ook nog nadelen aan zijn maar ja je kan nooit volledig vertrouwen op een gps hè. Onze oude heeft ons ook al eens in de "brousse" gestuurd.

Zijn alvast geïnteresseerd in de goede raad en tips !!

Link naar reactie

Wil je de nuvi kopen doe gerust, maar je koopt een product dat niet bestemd is om op een motor te gebruiken. Er zitten een ganse boel items op die niet nuttig zijn en ook niet op de zumo zitten.

Testen van dit toestel wijzen uit dat dit toestel zeker niet geschikt is als motor gps.

Wil je een deftig en een gebruiksvriendelijk toestel koop een zumo. Het prijsverschil zit hem ergens.

En er zijn adressen waar dit toestel goedkoop kan worden aangekocht, zelfs zonder groepsaankoop. Maar VCG leden kunnen daarvoor bij ons terecht.

En, een tomtom, vergeet het maar wat betreft gebruiksvriendelijkheid.

Doe maar eens de test. Ik stippel een route uit welke we in groep gaan rijden.

Ik zet de route op een geheugenkaart. Net voor we vertrekken geef ik de kaart door aan de Garmin rijders. Insteken en importeren. De TRomtoms, moeten terug naar huis, alles converteren, en via 10 omwegen op hun toestel plaatsen. De route klopt dan ook nog eens niet. Tomtom is goed om van A naar B te rijden. Eens je met uitgestippelde routes begint, vergeet het maar.

En... geen enkele gps is perfect, de ene heeft meer voor en de andere meer nadelen. Maar ondertussen na meer dan 15000 km zumo gebruik weten we wel wat dit toestel kan en niet kan. En heb iedereen steeds al ergens gebracht en ook terug naar huis.

Link naar reactie

Volgens de Garmin site zit er op de Nuvi 500 geen Bluetooth, dus connectie met oortjes in je helm via BlueTooth werkt niet. Er is ook geen audio-aansluiting voor bijv oortjes of een koptelefoon. Deze GPS is dus NIET geschikt voor op de moto (of Vespa). Op de fiets, ja, dan kan je de ingebouwde speaker wel horen ;-)

De ZUMO, in combinatie met Bluetooth in je helm ingebouwd, is nog steeds het beste hiervoor. Daar kan je ook je GSM mee tussenschakelen, zodat je ook nog kan telefoneren onderweg. Merk op dat op de amerikaanse site er 2 modellen van de Zumo zijn...

C.

Link naar reactie

de zumo lijkt me inderdaad de TOP!

ik heb er geen ervaring mee, maar heb er wel enkel niets dan goed over gehoord.

Maar even leek me dit nog een redelijk goedkoper alternatief. Nu blijkt dat er zelfs geen audio uitgang aanwezig is, dan is dit inderdaad nutteloos op de Moto...

Als je net als ik, niet voldoende geld hebt om de zumo te betalen, ga dan voor een zo goedkoop mogelijke, met audio uitgang. Als je even op het net rondsurft weet je ook snel welke modellen gemakkelijk aangepast worden met andere Gps-software... (zelf ben ik fan van de IGO 8.3 software).

en OK deze zijn niet waterdicht... maar zo veel plezier-ritjes waar je je weg niet kent doe je toch niet in de regen.

en moest deze na enkele jaren stuk gaan, koop je toch gewoon een nieuwe. Voor de Prijs van de Zumo, kan je 4 goedkope GPS toestellen kopen ;-)

Link naar reactie

Ik heb nu al 10 maanden een ZUMO en ben daar enorm blij mee. De Bluetooth doet het perfect met een draadloos oortje in mijn helm + kan je perfect telefoneren ook, het adresboek uit je gsm staat ook direkt op je ZUMO, zo hoef je niet te stoppen als je dringend moet bellen, met een paar duwtjes op het scherm kan je zo naar iemand bellen. De ZUMO kan je ook perfect handteren met (winter)handschoenen aan en staat ook goed vast met de bijgeleverde houder.

Link naar reactie

DSC_0414a.jpg

DSC_0413a.jpg

Ik heb mijn Zumo zo gemonteerd, maar dat is et toch net niet; zo moet je steeds naar beneden kijken, en dat wil met een integraalhelm echt niet... plan is hem zo te bouwen dat hij rechts naast het schermpje terecht komt.

Link naar reactie
Ik heb nu al 10 maanden een ZUMO en ben daar enorm blij mee. De Bluetooth doet het perfect met een draadloos oortje in mijn helm + kan je perfect telefoneren ook, het adresboek uit je gsm staat ook direkt op je ZUMO, zo hoef je niet te stoppen als je dringend moet bellen, met een paar duwtjes op het scherm kan je zo naar iemand bellen. De ZUMO kan je ook perfect handteren met (winter)handschoenen aan en staat ook goed vast met de bijgeleverde houder.

Is dat oortje ingebouwd in je helm of heb je dat achteraf gekocht?

Link naar reactie
Ik heb nu al 10 maanden een ZUMO en ben daar enorm blij mee. De Bluetooth doet het perfect met een draadloos oortje in mijn helm + kan je perfect telefoneren ook, het adresboek uit je gsm staat ook direkt op je ZUMO, zo hoef je niet te stoppen als je dringend moet bellen, met een paar duwtjes op het scherm kan je zo naar iemand bellen. De ZUMO kan je ook perfect handteren met (winter)handschoenen aan en staat ook goed vast met de bijgeleverde houder.

Is dat oortje ingebouwd in je helm of heb je dat achteraf gekocht?

Heb dit nadien gekocht, wel opletten als je een helm hebt waar geen uitsparing is aan je oren, dan kan het wel eens na een tijd wat pijn beginnen doen aan je oor. Heb 4 helmen, waarvan 2 die geen uitsparing hebben. Het oortje kan ik makkelijk verplaatsen en monteren naar een andere helm. Je hebt ze van verschillende merken. En als je met 2 rijd kan je met elkaar praten (in open ruimte zonder opstakels) tot 500m van elkaar zonder dat de verbinding wegvalt. In bewouwde kom is dat iets van een 150m. De verbinding komt direkt terug als je terug in elkaars buurt bent.

Wij hebben deze

interphone_1.jpg

Deze is wel beter, maar dan ook duurder!

scalaQ2_2.jpg

Link naar reactie

Zo'n Scala set heb ik er bij; in de US gekocht via eBay voor een stuk minder - moet je wel op zoek naar een convertertje voor US stekker naar Europa stekker.

Wat een relaxed ding zeg - tijdens het bellen, als je 90 rijdt hoort de persoon aan de andere kant van de lijn niet eens dat je op de scooter zit :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik had gisteren de navigatiesoftware GARMIN XT eens op mijn GPS geïnstalleerd.

Ik vermoed dat deze wel grotendeels overeenkomt met de NAVI versies.

Spijtig genoeg kan je met deze versies, geen routes importeren...

Wat wel een geweldig pluspunt is is de wegvoorkeur:

vermijden van hoofdwegen en/of provinciewegen, zodat je automatisch langs kleinere wegen wordt gestuurd.

Maar mijn voorkeur gaat toch nog steeds naar de IGO software

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...