Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Spatbord PK50XL


ChrisGarn

Aanbevolen berichten

Na het bestellen, schilderen, schuren, schilderen, schuren en ten slotte spuiten van mijn nieuwe spatbord, dit keer in metaal, dacht ik dat het een makkelijke klus zou zijn mijn oude, kapotte, plastic, spatbord te vervangen...

Niets blijkt echter minder waar...

Ik heb al zowat het hele voorstuk van mijn Vespa uit elkaar gehaald, maar slaag er maar niet in het stuk dat mijn stuurstang op zijn plaats houdt los te krijgen...

Heb je hier een speciale sleutel voor nodig? Het gaat om 2 ringen met elk 3 inkepingen, die op elkaar zijn bevestigd en waar ik maar geen beweging in krijg...

HELP² dus...

Ik heb er een foto van genomen, maar weet niet hoe je een foto in moet voegen op dit forum... dus als iemand me even de uitleg zou kunnen doen, dan zou het wel handiger zijn om duidelijk te maken wat ik precies bedoel met die 2 ringen...

Alvast bedankt!

Dit keer Sprite light en Pladijs voor wie me verder kan helpen...

Christophe

Link naar reactie

om hem los te krijgen moet je normaal een speciale sleutel hebben

de hobby manier kan natuurlijk ook en dan doe je het met een schroevendraaier een doorslag of een botte beitel en een hamer gewoon de schroevendraaier in de inkeping plaatsen en zacht met de hamer op slaan om hem zo los te krijgen de tweede moer zou dan met de hand los te draaien moeten zijn

dit is wel de hobby manier en enkel voor de hobby man dus pas op dat er niets fout gaat of kapot gaat

grtz sidvespa

Link naar reactie

Als volleerde leek zat ik natuurlijk volledig verkeerd te timmeren...

Ondertussen heb ik, na rijp beraad en het inschakelen van een hulplijn al kunnen uitdokteren hoe de vork in de steel zit (letterlijk en figuurlijk...)

Sidvespa bedankt voor de Belgische hulplijn.

Pascal bedankt voor de Spaanse hulplijn.

God zal u beide lonen...

Link naar reactie

Allemaal een dikke merci!

Timing:

Morgen kruipolie halen en aanbrengen

Zondag: ringen losmaken

Maandag: 2de poging om ringen los te maken (onder voorbehoud ;-) )

Dinsdag: Spatbord bevestigen

Woensdag tem zondag: Vespa proberen opnieuw in elkaar stoppen

Maandag: ritje maken

Dinsdag: Vespa opnieuw uit elkaar smijten...

enz...

Neen, hopelijk lukt het me op die manier om die ringen los te maken en lukt het me hem weer op een juiste manier in elkaar te stoppen...

Soit, leuke bezigheid want toch niks te doen in de vakantie als leerkracht...

Groetjes en nog eens bedankt voor alle tips!

Christophe

Link naar reactie

beste ChrisGarn voor het verwijderen van de voorvork nog even een paar tips zorg dat je met twee personen bent en ga zo te werk om problemen te vermijden (alleee zo doe ik het ) zet met zijn twee de vespa op een verhoog staat met zijn bodem dus de voorvork er niet op (best hiervoor is een oude keuken tafel of een workmate) zorg dat de vespa vast zit op de tafel zodat hij niet kantelt bij het wringen en trekken

de voorvork moet vrij zijn omdat hij naar onder zakt

de bovenste ring losmaken

dan de rondel die tussen de twee ringen zit verwijderen en nu komt de tweede persoon er terug bij hij moet de voorvork (best aan de schomelarm)

naar boven duwen terwijl de ander de ring lost

dan de voorvork naar onder laten zakken

en vergeet ook uw voorrem niet eerst los te maken

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...