Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Helm voor Vespa/LML gezocht


Tomvesp

Aanbevolen berichten

Hey iedereen

Ik zit al geruime tijd te zoeken achter een leuke open helm waarop je een brilletje kan zetten. Heb al het fora en internet liggen af surfen en ook al wat winkels. Piago heeft een helm maar die zit vrij slecht tegenover andere helmen.

Zijn er mensen die een combinatie hebben van helm + brilletje (ik weet ook dat het brilletje voor de show is :))

Links en foto's zijn zeer welkom

Groetjes

tom

Link naar reactie
Een open helm is wel niet zo veilig Tomvesp.

zolang ze CE goedgekeurd zijn zie ik niet in waarom een open helm minder veilig zou zijn als een andere helm ?

Link naar reactie
Een open helm is wel niet zo veilig Tomvesp.

zolang ze CE goedgekeurd zijn zie ik niet in waarom een open helm minder veilig zou zijn als een andere helm ?

Alles wat ze verkopen is CE, dat wil echt nog niet zeggen dat alles even veel bescherming biedt.

Als je met een open helm op u kinneke valt, zal je wel weten dat een gesloten helm meer bescherming biedt...

lees ook even deze discusie door ivm CE keuring:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/9263624

Link naar reactie
Als je met een open helm op u kinneke valt, zal je wel weten dat een gesloten helm meer bescherming biedt...

maar als je met een integraalhelm op uw kinneke valt is de kans groter dat je juist je nek breekt: dan toch liever mijn kin kapot dan een gebroken nek.

Link naar reactie
dat argument heb ik nog nooit ergens gehoord of gelezen...

en ik durf er toch aan te twijfelen.

Mijn vader is arts/chirurg en kwam vroeger wel eens thuis met een triest verhaal waarbij een motorrijder om het leven was gekomen door een frontale impact en klap op het aangezicht. De integraalhelm is dan owv het gesloten mondstuk vaak de boosdoener die de nek van een mens ernstig kan beschadigen, soms met de dood als gevolg.

(Voor interventieteams etc... is een integraalhelm ook zeer lastig om van het slachtoffer zijn/haar hoofd te verwijderen na een ongeval waarbij de bestuurder buiten bewustzijn is)

Link naar reactie
Mijn vader is arts/chirurg en kwam vroeger wel eens thuis met een triest verhaal waarbij een motorrijder om het leven was gekomen door een frontale impact en klap op het aangezicht. De integraalhelm is dan owv het gesloten mondstuk vaak de boosdoener die de nek van een mens ernstig kan beschadigen, soms met de dood als gevolg.

Als de frontale impact zo groot is, wat zou dan het gevolg zijn zonder mondstuk?

Er zijn ook gevallen, dat een gordel dragen in een auto een negatieve invloed heeft op een ongeluk, dus kunnen we die ook beter afschaffen?

Uitzonderingen zijn er altijd...

Link naar reactie
Als je met een open helm op u kinneke valt, zal je wel weten dat een gesloten helm meer bescherming biedt...

maar als je met een integraalhelm op uw kinneke valt is de kans groter dat je juist je nek breekt: dan toch liever mijn kin kapot dan een gebroken nek.

Wat een domme redenering ! Gij weet echt niet wat ge zegt.

Als je wil, zal ik per pm eens een paar foto's sturen. Ze zijn te gruwelijk om hier te posten.

Liefst geen van beide. Dat zou beter zijn.

Eigenlijk moet je gewoon geluk hebben.

Link naar reactie

Ik vraag mij af hoe je uw nek breekt door dat er een kin stuk op uw helm staat?

Ik ben in het leger bij de para-commando's geweest en heb daar geleerd dat iemand zijn nek breken gemakkelijk is als zijn helm vast is(riempje onder kin)met of zonder kinstuk

Waarmee ik niet wil zeggen dat ge uw helm niet meer moet vast doen hé

Maar het zou kunnen dat het bij een helm voor bromfiets of motor anders is dat weet ik niet.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...