Ga naar inhoud
Vespaforum.be

over de si carburateur


maurice

Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...

leerzame materie als je het mij vraagt :-p

morgen ist dus trail and error geblazen.

SI24/24 carbu geplaatst op een 150cc bajaj blokje waarvan de spoelpoortjes zowel in het carter als in de cilinder wat uitgefreesd zijn alsook de uitlaatpoort.

de compressie is opgevoerd ook dmv de cilinderkop te laten afdraaien.

polini uitlaatje staat er ook op.

ik post wel nog wat de uiteindelijke resultaten zijn (als ik die goed krijg tenminste...)

en anders komt de standaart SI20/20 er terug op :-p

mochten er mensen zijn die nuttige info kunnen bijdragen op mijn werkzaamheden,be my guest :-)

ciao, hannes.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

als ik ver wil gaan in het tunen, idd ,dan wel, maar dan moet ik ook de inlaat bijfrezen en daarvoor moet het blokje open.

voorlopig loopt het nog veel te lekker om nu al aan te prutsen, ik doe wel eens een ander blokje open om te prepareren dan.

ik heb gezien dat er inlaatstukken te krijgen zijn, met daarin een reed valve blok ingewerkt, iemand ervaring met die dingen?

zoiets lijkt me simpeler dan je blokje te laten oplassen om daar rechtstreeks een reed valve op te monteren hé toch?

Link naar reactie

@ HannesD:

Over de pro's en contra's van een reedvalve is hier al veel geschreven. Zeker ook eens scrollen want er staan er heel wat topics tussen waar reedvalve in vernoemd wordt maar er zijn ook aparte topics over enkel het gebruik van een reedvalve. Via zoekfunctie (handig tooltje trouwens):

http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/search/node/reedvalve

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...