maurice Geplaatst: 19 november 2008 Delen Geplaatst: 19 november 2008 http://www.blippio.com/scooterimages/Ca ... cience.pdf bon, die kende ik niet, maar sorry als het een "repost" is Link naar reactie
hannesd Geplaatst: 14 december 2009 Delen Geplaatst: 14 december 2009 leerzame materie als je het mij vraagt :-p morgen ist dus trail and error geblazen. SI24/24 carbu geplaatst op een 150cc bajaj blokje waarvan de spoelpoortjes zowel in het carter als in de cilinder wat uitgefreesd zijn alsook de uitlaatpoort. de compressie is opgevoerd ook dmv de cilinderkop te laten afdraaien. polini uitlaatje staat er ook op. ik post wel nog wat de uiteindelijke resultaten zijn (als ik die goed krijg tenminste...) en anders komt de standaart SI20/20 er terug op :-p mochten er mensen zijn die nuttige info kunnen bijdragen op mijn werkzaamheden,be my guest :-) ciao, hannes. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 15 december 2009 Delen Geplaatst: 15 december 2009 krukas aangepast? die Indianen hun krukas is al meerdere malen niet bestand gebleken tegen een beetje tuning! Link naar reactie
hannesd Geplaatst: 15 december 2009 Delen Geplaatst: 15 december 2009 ah dat wist ik niet da de krukassen niet zo sterk waren... we zien wel hoelang deze het uithoud hé :-) Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 1 januari 2010 Delen Geplaatst: 1 januari 2010 als je gaat tunen gooi je best die SI carbu bij het oud ijzer of verkoop je hem. Link naar reactie
hannesd Geplaatst: 4 januari 2010 Delen Geplaatst: 4 januari 2010 als ik ver wil gaan in het tunen, idd ,dan wel, maar dan moet ik ook de inlaat bijfrezen en daarvoor moet het blokje open. voorlopig loopt het nog veel te lekker om nu al aan te prutsen, ik doe wel eens een ander blokje open om te prepareren dan. ik heb gezien dat er inlaatstukken te krijgen zijn, met daarin een reed valve blok ingewerkt, iemand ervaring met die dingen? zoiets lijkt me simpeler dan je blokje te laten oplassen om daar rechtstreeks een reed valve op te monteren hé toch? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 4 januari 2010 Delen Geplaatst: 4 januari 2010 @ HannesD: Over de pro's en contra's van een reedvalve is hier al veel geschreven. Zeker ook eens scrollen want er staan er heel wat topics tussen waar reedvalve in vernoemd wordt maar er zijn ook aparte topics over enkel het gebruik van een reedvalve. Via zoekfunctie (handig tooltje trouwens): http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/search/node/reedvalve Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.