Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe vespa importeren uit Duitsland


Aanbevolen berichten

Beste Vespisten,

Heb momenteel een nieuwe vespa van Duitsland op het oog. Deze is nog niet ingeschreven. Heeft er iemand ervaring met deze procedure? Moet ik nog 21% betalen op de aankoopsom om hem hier in België in te schrijven? Dus bv 2500*1.21=3025euro? Of moet dit niet gebeuren?

Alvast hartelijk dank voor de hulp en mijn excuses moest deze topic elders al begonnen zijn. Ik heb ze alvast niet gevonden:)

Mvg

Link naar reactie

Ik denk dat ik er al achter gekomen ben. Als ik het goed begrijp dien ik zoiezo de 21% te betalen op de aanschafprijs indien de wagen jonger is dan 6maand en minder dan 6000km heeft.

Het is dan alleen interessant als de aanschafprijs + btw VEEL lager is dan de nieuwwaarde hier in België dan?

Link naar reactie

Hoi, om een voertuig in te voeren uit een land van de europese gemeenschap moet je het volgende doen. Je koop een LML in bvb Duitsland. Zegt tegen de verkoper dat het voor uitvoer is. Je moet GEEN BTW betalen bij aankoop. Dus: 2000€:1,19= 1680€ moet je an de handelaar betalen. Bij invoer naar België: 1680€ x21% = 2033€.

Link naar reactie

Kun je een concreet vb geven aub ? Als ik kijk naar catalogusprijzen van bvb een GTS 300, dan betaal je hier 4929 en in Duitsland 4899. 30 euro verschil, zonder kortingen.

En wat met de garantie ? Geldt de garantie van je Duitse Vespa ook in België ? En zoja, welke Belgische dealer ga je bereid vinden je te helpen ?

Is het wel de moeite ? Tenzij je natuurlijk op 10 km van de grens met Duitsland woont...

Link naar reactie

voor 30€ moet je het niet doen, zelfs niet voor 250 euro.Maar als ik zie dat ze al nieuwe LML's verkopen voor 1999 euro in Duitsland is het sommetje vlug gemaakt hé. Een verschil van 500€ denk ik toch. wat garantie betreft is deze normaal gezien over geheel Europa. Op deze "kleine" sommen hab je niet veel verschil, maar als we over auto's praten, lopen de verschillen toch al op tot een paar duizend euro's.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...