Patweb Geplaatst: 3 november 2008 Delen Geplaatst: 3 november 2008 Hallo alemaal, Ik ben Patrick,ik heb sinds kort een '63 GL en ga haar restaureren. Ik heb het geheel met foto's op mijn website gezet. http://www.patweb.nl/index.php?option=c ... &Itemid=84 Ik heb haar afgelopen Zaterdag uit elkaar gehaald zodat ze gestraald en gelast kan worden. Ze is nu rood,maar wil haar de originele beige kleur terug geven. Ik vind het heel erg leuk om te doen en kan niet wachten om er op te gaan te rijden. Gr., Patrick Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 3 november 2008 Delen Geplaatst: 3 november 2008 mooi zo, in welke staat is de motor? grtz Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 3 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2008 mooi zo, in welke staat is de motor?grtz op zich goede staat,hij loopt (niet lang want de tank is vies) dus de carberateur gaat uit elkaar en nu kan ik ook het blok schoonmaken. Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 3 november 2008 Delen Geplaatst: 3 november 2008 mooi zo, in welke staat is de motor?grtz op zich goede staat,hij loopt (niet lang want de tank is vies) dus de carberateur gaat uit elkaar en nu kan ik ook het blok schoonmaken. succes ermee grtz Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 4 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2008 Kan iemand mij aub uitleggen hoe ik m'n voorpoot uit elkaar kan halen? Dus het demonteren van de veer en kan ik de vetnippels zomaar verwijderen? Hoe kan ik de bout van het draaiende deel los krijgen?(de moer heb ik al) de schokbreker heb ik ook met pijn en moeite gedemonteerd.(tenminste los gekregen) Ik hoor graag van jullie Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 4 november 2008 Delen Geplaatst: 4 november 2008 Eerste manier: - Asje er uit tikken waar de veer aan vast zit. Tweede manier: - De veer met een grote waterpomptang beetpakken en losdraaien... Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 4 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2008 Eerste manier:- Asje er uit tikken waar de veer aan vast zit. Tweede manier: - De veer met een grote waterpomptang beetpakken en losdraaien... Bedankt Laurus voor je reactie Asje eruit tikken kan toch niet? Hij zit toch tegen je trommel aan? Moeten de vet nippels er ook uit? Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 5 november 2008 Delen Geplaatst: 5 november 2008 Het asje kan er sowieso uit, de vetnippels kan je even laten zitten, maar maakt niet zoveel uit. Het asje zit aan de rechterkant vast met een moer, als je die losdraait en je remschoenen er af haalt dan kan je hem naar de linkerkant er uit tikken. In het onderstedeel waar je veer aan zit (dat ding met die vetnippel) zitten ook naaldlagertjes, die moet je even bewaren en niet kwijt raken! Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 5 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2008 thanks Laurus, tis gelukt ! Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 5 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2008 Daar net m'n carberateur schoongemaakt,kan nu alleen niet wachten. Ben zo benieuwd hoe hij straks loopt ! Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 15 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2008 Vandaag mail van Peter (maskes) gekregen ! Het frame is gestraald het was even schrikken want er moest een hoop aan gebeuren Peter is al flink bezig geweest en heeft er totaal ongeveer 2dagen werk aan. Hij heeft ook wat foto's opgestuurd. Peter heeft hier de rotte plek verwijderd En zeer netjes gelast en glad geslepen ! Hier zijn duidelijk de rotte delen te zien. En hier verwijderd Hier ook nog onverwachte rottigheid. Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 15 december 2008 Delen Geplaatst: 15 december 2008 Gaat weer helemaal goed komen! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 16 december 2008 Delen Geplaatst: 16 december 2008 als je zoveel werk steekt in het frame, zou ik de motor ook meteen reviseren, anders rijdt je straks met een "gerestaureerde" scooter met een propere maar versleten motor Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 16 december 2008 Delen Geplaatst: 16 december 2008 als je zoveel werk steekt in het frame, zou ik de motor ook meteen reviseren, anders rijdt je straks met een "gerestaureerde" scooter met een propere maar versleten motor idd, motor zou ik ook ope doen , desnoods nog niet alles vernieuwen maar toch de lagers enz.. grtz Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 16 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2008 Gaat weer helemaal goed komen! Geloof ik ook wel ja. Heb het aan een(nee DE)vakman overgelaten Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.