Ga naar inhoud
Vespaforum.be

VBB kabelboom probleempje


Eros tomassetti

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje bezig aan mijn Vbb nu hij eindelijk in een mooi kleurtje stond wou ik beginnen

aan de kabelboom die ik op aanraden van toch beter zelf kon maken (desondanks ik er niks van ken). Ok ik

er dan maar vol enthousiasme aan begonnen want ik had de juiste schakelaar bij hem gekocht en hij gaf me het schema mee.

Toen ik bezoek kreeg van een vespa vriend bleek dit de verkeerde schakelaar en schema te zijn, bij toeval kwam ik in de buurt van een ander vespashop en besloot maar snel een andere schakelaar te kopen en nog eens wat uitleg te vragen.

zo gezegd zo gedaan. Maar nu blijkt het nog niet te kloppen ofwel het schema ofwel mijn schakelaar ? Ik weet

het dus niet meer en bezit echt niet de kennis om zoiets correct aan te sluiten als ik het niet duidelijk op papier heb :/

dus mijn vraagje: ik ben dus op zoek naar het juiste bedradingsschema met bijbehorende schakelaar voor een vbb1t met 150 px motor of een vriendelijke man of vrouw die mij wilt helpen met puzzelen :) ( ik ben van westerlo )

met vriendelijke groeten

Eros tomassetti

Link naar reactie

Hoe je een PX blok aansluit in een GLx vind je hier: http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=95713

Jou schema moet daarop gaan lijken.

De schakelaar en het schema dat je eerst meekreeg zijn waarschijnlijk de goeie (schakelaars voor op het stuur en bij het achterrempedaal); doordat je een PX blok gaat monteren wordt de manier waarop het electrisch systeem van je Vespa werkt aangepast. Anders post je even een scan van dat schema?

Als je naar het originele schema kijkt, klopt die nieuwe schakelaar inderdaad niet met wat er origineel opzat, maar dat hoort dus zo (je gaat van breek schakelaars naar maak schakelaars)...

Link naar reactie

Ik heb ondertussen goed proberen te puzzelen over hoe ik het nu moet doen en aanpakken, volgens mij moet ik ook nog aardig wat kabels bijtrekken en ik geraak er echt niet uit :/en in mijn vriendenkring vind ik niemand die zichzelf bekwaam genoeg vind. Bij deze wil ik dus toch vragen of er iemand zich geroepen voelt om mij te komen helpen met puzzelen en alles aan te sluiten ? want ik durf er echt niet goed aan beginnen.

alvast bedankt

0498/214289

Eros Tomassetti

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...