Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie : vespa vnb2t 125 61'


verjicke

Aanbevolen berichten

hallo,

ben gisteren begonnen aan men eigen project , restauratie van een vnb2t en was in het babyblauw.

nu kwam ik vandaag tot de conclusie bij het wrijven dat hij al eens bespoten is geweest want er zat een andere blinkende kleur onder , namenlijk dat meer beige grijzachtige kleur van vespa.

ik vraag ik me af als ik veel waarde zou verliezen indien ik hem herspuit in een kleur van eigen keuze?

en waar zou ik bij een vespa dealer aan nieuwe originele stukken kunnen geraken?

alvast mercie op voorhand

thomas

Link naar reactie

AL hij al eens herspoten is geweest, dan zal de scooter geen waarde verliezen als je er een kwalitatief goeie paintjob naar eigen keuze op zet (tenzij je voor shocking pink kiest ofzo).

Alle slijtage onderdelen zijn nieuwe te krijgen, een aantal originele onderdelen niet meer (denk aan achterlicht, voorlicht).

Je kunt bij veel Duitse online shops bestellen, zoals SIP Scootershop of Scooter Center Keulen (zie ook http://vespa.startpagina.nl).

Post eens een foto! :)

Link naar reactie

Of je kan bij vespa dealers gaan als er ene in u buurt is ...

vele mensen kiezen een kleur naar eige keuze... dus waarom zou ge da nie doen e:)

ma vul aub u profiel eens in :)

grtz

Link naar reactie

De kleur dat is natuurlijk eigen smaak, als ikzelf de standaard kleuren van een bepaalt model niet mooi vindt, dan zoek ik een kleur van een ander model die wel zou passen, maar ik blijf altijd in de kleuren van piaggio van de tijd van het model, dat si de regel die ik toepas, zelf doe je natuurlijk wat je wil

groetjes

Link naar reactie

alvast al bedankt!

ja hij is enorm slecht herspoten! zo over de origenele lak zonder afgewreven geweest te zijn

maar als ik mijn nieuwe stukken bij sip scootershop bestel of bij een vespa dealer , blijft men vespa nog zijn waarde houden ?

sorry als ik domme vragen stel , maar ik ken eigenlijk niet veel van oldtimers!

foto's volgen!

Link naar reactie

Als je er een plastic voorlamp op zet ipv een glazen, wordt de waarde natuurlijk minder; je moet dus per onderdeel de keus maken of je het vervangt (bij een benzineslang of rubbertjes beter), of je het onderdeel wat je hebt oppoetst, of dat op zoek gaat naar een in betere staat verkerend origineel onderdeel (eBay, beurzen, etc.); de laatste optie duurt lang en kost veel.

Link naar reactie

Sip heeft meer, SCK is iets goedkoper.

Sip is tegenwoordig behoorlijk rap met het leveren van onderdelen, maar wel opletten dat je geen dingen besteld die niet meer leverbaar zijn.

SCK is ook een goeie, maar opletten dat je adres klopt (ze halen factuur en leveradres nogal eens doorelkaar).

Je kunt ook eens langsgaan bij Scootermarket in Koningshooikt als je daar in de buurt woont.

Maar eigenlijk is het het slimst om eerst even je profiel in te vullen, en foto's te plaatsten van je scooter.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...