Ga naar inhoud
Vespaforum.be

fiat 500 oldtimer


Didier Wesp

Aanbevolen berichten

succes

ik vind die moteurkes nie zo sterk

ik heb altijd 2pk gehad en als geziet wat ik daar allemaal mee gedaan heb

bij mij moet het nie blinken maar goe rijden en dat doet hem momenteel nog

grt

ik wil er wat mee touren als oldtimer, hoeft geen werk te verrichten :)

grtz

Link naar reactie
ik heb mij net ook een "italiaanse sportwagen" aangeschaft

een FIAT PANDA 800cc van '84

met 36.000 originele kilometers

altijd binnen gestaan en zeer goed onderhouden

nog even wachten op de O-plaat, en tuffen maar

23048482b.jpg

mooi, maar ik zie liever de "bollekes" ;)

suc6 dermee

grtz

Link naar reactie

@Didier: Waarom oldtimer plaat? Als ge er veel mee gaat rijden zouden ik die inschrijven op een gewone plaat. In principe moogt ge met een oldtimer plaat alleen maar testritten en manifestaties rijden.

Er is geen verschil voor taks/verzekering, enkel dat ge niet meer naar de keuring moet. Maar als dat panda'ke in orde is moet dat geen probleem zijn.

In sommige gemeenten controleert de arm der wet wel degelijk op het gebruik van o-platen, en terecht. Hier in de buurt rijdt nen bompa met een oude Mercedes 200D rond, redelijk geroest en redelijk veel blauwe doemp vanachter. Maar omdat die op een oldtimer plaat staat blijft die maar rustig verder rijden...

Link naar reactie

ja de oldtimer verzekering heeft niet veel beperkingen vind ik... en ieder jaar naar de keuring gaan schrikt me wel een beetje af, en oldtimer verzekering kan ik makkelijk op mijn eigen naam zetten (ik ben maar 18jaar..)

en een gewone dnek ik dat heel duur gaat uitkomen...

grtz

Link naar reactie

Verzekering is één ding, maar wat iedereen vergeet is dat de wegcode ook verbied om een oldtimer op o-platen op regelmatige basis te gebruiken. Die 25 km regel is volgens mij iets wat de meeste verzekeraars hanteren voor hun oldtimer-polissen, maar dat staat daar eigenlijk los van.

Eigenlijk is het allemaal heel logisch. Stel dat ge een oldtimer hebt waar ge bijna niet mee rijdt: dan heeft het geen zin om daar elk jaar mee naar de keuring te gaan. Trouwens de meeste van die oldtimers zijn in een beter staan dan veel auto's van een jaar of 10 oud. Het echter geen gunstmaatregel die geldt voor alle auto's die 20 kaarsjes uitgeblazen hebben.

Mijn pa zit in een oldtimer-club en daar merken ze toch dat in sommige politie-zones er heel strikt op nagekeken wordt of er niet met o-platen gereden wordt voor gewoon gebruik.

Ge zijt gewaarschuwd.

Link naar reactie
Didier, let wel op: vaak kan je een oldtimer verzekering enkel nemen als je al een andere wagen hebt. Men ziet het als een wagen voor beperkt gebruik...

ik heb een andere wagen voor hoofgebruik :)

ik denk toch nog wat wachten met een fiat dan en voorlopig nog een wespje opmaken :)

grtz

Link naar reactie

Mahieu, mijn eerste auto was ook zo' n Panda (ik was net 18) ongelooflijk vinnig en super om aan te prutsen... Ik heb spijtig genoeg de motor helemaal op gereden en de kosten waren te hoog om hem terug te herstellen. De mijne was een 750. Echt fijne auto, beter als al die andere opgefokte auto' s die de jeugd nu wil hebben.

Veel plezier ermee

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...