Ga naar inhoud
Vespaforum.be

p125 = kerstboom


Pallieter

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ben enkele jaartjes uit de vespa-branche weggeweest maar heb onlangs een P125 rijklaar gemaakt. Alles loopt prima, was het niet dat ik dagelijks (lees: bij elke nachtelijke rit) lampjes kan vervangen. Heb de kabelboom weer helemaal origineel gemaakt, heb een andere regulateur (van een recente 50 die ik nog had staan) erop gezet maar na pakweg 60 km vliegen de lampen er onherroepelijk door. Als ik spanning meet, blijft alles keurig onder de 12V.

Nu moet ik wel toegeven dat ik het blokje wat heb "opgekitteld", zijn de extra toeren de oorzaak van mijn probleem en zou een 24V-lampke in de kring mijn probleem kunnen oplossen?

Alvast bedankt en ongetwijfeld tot binnenkort maar dan wel ergens ten velde (lees: toog)

Link naar reactie

heb je de koperen raakvlakken al gecontroleerd of goed tegen het lood van de lampjes aanzitten,;

trillingen=vonken=hogere temperatuur=lampje kapot= 1lampje kapot in circuit= hogere spanning=rest van de lampkes kapot = ergernis en gevloek !

check het eens uit he

en als je het echt niet vind kan je inderdaad best 1 24v lampje ertussen flansen

Link naar reactie

Klinkt als een kapotte stroomverdeler (regulator). 1 lampje vervangen voor een 24v exemplaar zou bij px niets uit moeten maken voor de andere lampjes. Probeer eens een goeie stroomverdeler te scoren om de hoek (scootermarket).

Link naar reactie

regelbare weerstand is foefelen.het vermogen dat in de weerstand omgezet wordt in warmte is veel te groot!

En daarbij.Als je regelaar/kabel ok is heb je al die foefeling van 24V lampjes en regelbare weerstand niet nodig.

BTW één 24Volt lampje steken is eigenlijk super belachelijk!

Link naar reactie

Een spanning van 70V lijkt me wel wat veel.Als je efkes uitrekend zou het opgenomen vermogen van de regulator (70V-12V)*(vermogen/12V)dwz als je een vermogen hebt van 48W is dat:58V*4A>200W en dat kan niet!

Een regulator is een dynamisch iets,een weerstand niet.

De SPANNINGSval die de weerstand teeweegbrengt is afhankelijk van de STROOM.Dus als je veel vraagt(remlichten, claxon,enz... ) zal de SPANNINGSval groot zijn want het opgenomen stroom is groot.

Snap je?

Link naar reactie

Aha, een les in de wet van ohm... da's lang geleden!

Maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost. Telkens ik de stroom meet, zit hij keurig onder de 12V, dus ik ga ervan uit dat de regelaaar ok is. Kan het zijn dat het bij de spoelen achter het vliegwiel zit. Hoeveel Volt moet ik bijvooorbeeld meten aan de motor, als ik alles (behalve de ontsteking) loskoppel? Kan dat idd 70 Volt zijn of is dat minder? misschien moet ik maar eens bij de bron beginnen meten?

Alvast bedankt

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...