Ga naar inhoud
Vespaforum.be

gelijkvormigheidsattest


Aanbevolen berichten

Nen gouden raad, gratis en voor niets: laat de huidige eigenaar eerst voor dat attest zorgen! Bij mijn weten bestaat Bajaj als producent niet meer, en zijn er dus ook geen vertegenwoordigers / importeurs van dat merk meer. Curieus hoe die aan een GVA gaat raken...

Link naar reactie

Deze scooter staat al een heel tijdje te koop (als het over dezelfde gaat) en telkens heeft de kandidaatkoper afgehaakt.

De ene keer dat ik politiecontrole heb gehad vroegen ze ook mijn gva. Ik heb het driemaal mogen uitleggen da vespa's van voor '72 geen gva hebben omdat dit formulier toen nog niet bestond. Voor een jongere scooter gaat het nog iets moeilijker zijn om je eruit te praten :). Ik zou ook de verkoper voor het papierwerk laten opdraaien, moest het "een fluitje van een cent" zijn, kon hij deze papieren reeds lang in orde hebben gebracht... Groetjes, nero.

Link naar reactie

Een keuring kan je vergeten, die bestaat niet voor dit soort voertuigen. Enkel als je voertuig nooit voor de europese wegen gehomologeerd geweest is kom je daarvoor in aanmerking.

Volgens mij is de enige manier een valideringsprocedure in Brussel. Zoek even op google 'valideringsprocedure-A', die procedure dient normaal gezien voor voertuigen die geïmporteerd zijn uit landen waar het gebruik van een GVA niet gekend is, zoals nederland. Je kan best eens bellen naar Brussel om te vragen of het zo in orde gaat komen, maar ik denk dat het niet meteen een probleem gaat zijn(maar laat mijn woorden zeker je aankoopbeslissing niet beïnvloeden, geen papieren is in belgië altijd een beetje hopen dat de mensen die je moeten helpen goede seks gehad hebben de dag voordien).

groetjes,

D

Link naar reactie

oké thanks, ga er maandag eens voor naar DIV bellen, moet via wat connecties wel lukken (werk niet voor niks in een garage)

Ga naar goede raad van iedereen hier luisteren en de koop laten afhangen van het wel of niet kunnen inschrijven van de scooter...hoop dat het lukt..

is wel spannend :) alvast bedankt hé mannen. ik houd jullie verder op de hoogte.

Lang leve het forum

Link naar reactie

vervolg bajaj-story : ben er vandaag naar gaan kijken, (heeft nog niet te koop gestaan) ben met verkoper overeengekomen dat ik hem pas koop als papieren in orde zijn (heb dus naar alle wijze raad hier geluisterd) prijs staat ook al vast.

Ben zelf nogal nieuwsgierig : wat is dat tegenwoordig waard : bouwjaar 1994, in originele staat, 149cc ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...