Ga naar inhoud
Vespaforum.be

verbruik GTS300


Pewe

Aanbevolen berichten

Ik heb mij voor mijn dagelijkse verplaatsingen, naast mijn andere scooters, een GTS300 aangeschaft en mijn GT200 verkocht.

Ik heb mij laten verleiden door:

- sportieve karakter

- looks (wit)

Maar de aankoop voor mij is toch een tegenvaller vooral vwb het verbruik !

Aan een continue snelheid van 110 km/h verbruikt bij meer dan 5 liter/100 km meer nog na 80 km is de benzine op (+-8 liter) ! Ik rij als het ware van pomp naar pomp, terwijl mijn gt200 aan 110 km/h een verbruik had van min 3 liter !

Tevens heb ik geconstateerd dat de kilometerteller ver van juist is (ik ken dit probleem bij PX, PE, GT) maar dit is er ver naast ! 130 km/h op de teller is net iets meer dan 110 km/h op de GPS (een eenvoudige manier op een sportieve scooter te maken door te zeggen dat hij 147 km/h rijdt, en dit in werkelijkheid 120 km/h is:))))

Heeft er nog iemand deze ervaring ?

Ik hoop dat dit oplost na het inrijden.

Groeten

Link naar reactie
meer dan 5 liter/100 km, meer nog na 80 km is de benzine op (+-8 liter) !

Is dit geen foutje?

5l/100km met een tank van 8 liter is een actieradius van 160km...

en wat zegt het bijgeleverde boekje van het verbruik? Misschien iets rijker afgesteld voor het roderen?

Link naar reactie

Bjorn,

Volgens hetgeen ik verneem valt er niets af te stellen qua verbuik (??).

Dit zou mij verwonderen, aangezien de carbu van een 4takt ook regelbaar is.

Ik hoop dat dit opgelost is na het inrijden , anders is dit een dure koop.

Een verbruik van meer dan 10 liter is er toch over denk ik.

Ik heb al spijt van de verkoop van mijne GT200 !

Link naar reactie
Heeft er nog iemand deze ervaring ?

Ik hoop dat dit oplost na het inrijden.

Groeten

Vraag het eens aan de Frank (maat van den andere Frank VdB), die had als eerste een witte 300 versie van bij den Blommaert (remember Staar en co klantendag???). Hij is ondertussen goed ingereden en zal je toch wel meer info kunnen geven over het verbruik enzo. Anders Frank (Scootermarket contacteren voor den andere Frank zijn gsmnr.

En gij blijft precies maar scooters kopen! Het valt me op dat dit voornl. is nadat er zoveel nieuwe mensen een verzekering bij u hebben genomen, ge boert dus goed dankzij ons. woehahahahahahahahaha, is maar voor te lachen hé.

Link naar reactie

@B-man

dat dacht ik ook !

Ik stel mij de vraag wat hij gaat verbuiken als je goed doorrijdt !

Ik zal morgen wel eens met den dealer bellen.

Ik hou jullie op de hoogte.

gtz

Link naar reactie
!

Ik stel mij de vraag wat hij gaat verbuiken als je goed doorrijdt !

gtz

Hopelijk een pak minder als nu want anders is dat echt wel afzet hé. :-(

Trouwens wat is goed doorrijden met zo'n stuk plastiek? LOL ( ik kon het weer niet laten hé).

Link naar reactie
Heeft er nog iemand deze ervaring ?

Ik hoop dat dit oplost na het inrijden.

Groeten

Vraag het eens aan de Frank (maat van den andere Frank VdB), die had als eerste een witte 300 versie van bij den Blommaert (remember Staar en co klantendag???). Hij is ondertussen goed ingereden en zal je toch wel meer info kunnen geven over het verbruik enzo. Anders Frank (Scootermarket contacteren voor den andere Frank zijn gsmnr.

En gij blijft precies maar scooters kopen! Het valt me op dat dit voornl. is nadat er zoveel nieuwe mensen een verzekering bij u hebben genomen, ge boert dus goed dankzij ons. woehahahahahahahahaha, is maar voor te lachen hé.

Aan uw verzekeringen zal 't niet liggen, ik moet er haast bij bijleggen :))))

Link naar reactie
!

Ik stel mij de vraag wat hij gaat verbuiken als je goed doorrijdt !

gtz

Hopelijk een pak minder als nu want anders is dat echt wel afzet hé. :-(

Trouwens wat is goed doorrijden met zo'n stuk plastiek? LOL ( ik kon het weer niet laten hé).

Zie maar da gij uw billen niet kwijtspeelt, in Brasschaat liggen veel verkeersdrempels he. Straks moet ik nog slalommen tussen de billen die op de straat liggen :))))

Link naar reactie
!

Ik stel mij de vraag wat hij gaat verbuiken als je goed doorrijdt !

gtz

Hopelijk een pak minder als nu want anders is dat echt wel afzet hé. :-(

Trouwens wat is goed doorrijden met zo'n stuk plastiek? LOL ( ik kon het weer niet laten hé).

Zie maar da gij uw billen niet kwijtspeelt, in Brasschaat liggen veel verkeersdrempels he. Straks moet ik nog slalommen tussen de billen die op de straat liggen :))))

Pfffttt dat van die zijbillen blijft u precies achtervolgen hé. Verzin eens iets creatiever a.u.b.? En neen die billekes zullen er niet meer afvallen, dus je kan rustig rondtuffen in Brasschaat met uw lambretta's die altijd in panne vallen of met uwen plastieken die teveel zuipt. ;-)

Was het maar waar dat je zou bijleggen voor mijn verzekering! Dat zou nog eens klanteservice zijn. LOL

Dit geheel terzijde raadt ik je toch aan om de 'zotte frank' eens te contacteren via je weet wel wie hé.

Link naar reactie
Erix,

Ik ken Frank (GTS300) en hij zit momenteel op 120 km. voor 8 liter, na 1500 km. inrijden. Nog veel vind ik persoonlijk !

Amaai!!! En dan maken ze zo'n reclame voor die moderne 'platieken' scooters omdat ze zo zuinig zijn in verbruik (goed voor het milieu hé)

Jawadde, als het verbruik al zo hoog ligt dan kan je beter met een zwaar getunede lambretta gaan rijden, dan verbruik je nog minder dan zo'n 300cc. En als het verbruik al niet klopt met wat ze zeggen in de boekskes, zal dit dan ook zijn voor de veiligheid waar ze zo hoog mee oplopen? M.a.w. dat is gewoon zever in pakskes en zo'n GTS300 is dus gewoon rommel...

Link naar reactie
Hoe staat het trouwens met uwen lammy, normaal ging je toch naar Sam komen op de lambretta ?

Hahaha, die zit er boenk op!

Spreuk van de dag

"Beter een zuipende GTS dan een lambretta die niet rijd" ;)

Hela bazekes, de lammy rijdt wel degelijk hé, Mike moest enkel nog een paar kleine aanpassingen doen aan het stuur en vermits die mens ook af en toe eens wil buitenkomen om naar een ritje te gaan schuift dat wat op hé...

Trouwens die niet-rijdende lambretta's slaan dan zeker ook op die van Peter. Allé, hij rijdt er 2 meter mee en het is naar de kl*t*n (kabeltjes breken constant af, carbu naar de boem, etc...). En zo kan ik nog uren doorgaan en jullie ook zeker? LOL

Vraag van de dag: zuipt de GTS even veel als het baasje (of is het omgekeerd)?? ;-)

Link naar reactie

Ik ben nog niet echt in pan gevallen met de lambretta.

Dit weekend was enkel de klips uit de schakelmechanisme aan het stuur gesprongen, na 5 min. kon ik weer verder rijden.

bedankt voor de zorgen he, ik wist niet dat jij daar wakker van lag :))

zie maar dat je kan volgen he.

en ik drink niet he, dus die vraag is al beantwoord.

Volgend jaar Mersea met de lammy ?

:))

Link naar reactie
Ik ben nog niet echt in pan gevallen met de lambretta.

Dit weekend was enkel de klips uit de schakelmechanisme aan het stuur gesprongen, na 5 min. kon ik weer verder rijden.

bedankt voor de zorgen he, ik wist niet dat jij daar wakker van lag :))

zie maar dat je kan volgen he.

en ik drink niet he, dus die vraag is al beantwoord.

Volgend jaar Mersea met de lammy ?

:))

Niet in panne gevallen met de vespa (naar uw werk, op de puzzelrit, gisteren, ...) ;-)

En natuurlijk maak ik mij zorgen, je kent me toch hé, groot bakkes maar een hart van goud. :-) Ik ben zelfs nog speciaal gestopt om te horen wat er scheelde en direct doorgevlamd om te gaan zeggen aan de voorste rijder dat er iemand in panne stond.

Volgen zal binnenkort geen probleem zijn, zowel met de lammy als met de GS. Hoezo gij drinkt niet, droog je dan niet uit? (het moet gene alcohol zijn hé).

Helaas, maar Mersea zal nooit voor mij zijn tenzij ze dat niet organiseren op het eerste of tweede weekend van september want dan moet ik altijd werken (verenigingendag, openmonumentendag).

Amaai dat is hier precies nen MSN chitchat aan't worden. LOL

Link naar reactie

Mijn GTS 300 verbruikt 3,4 liter/100km.

(net uit rodage- nu 2000 km op teller)

Gemengd verbruik, woon/werk op secundaire wegen.

Mijn gemiddelde snelheid zal rond de 70km/u liggen.

Ik rijd meestal 180 km met een tank. (tank meestal 6,5 liter)

Tanklampje gaat bij mij branden als er nog een liter of 3 in de tank zit. (na 6 liter dus)

En ik heb ook de indruk dat de snelheid op teller er wel heel ver naast zit.

In alle geval :jouw verbruik klopt dus helemaal niet.

Link naar reactie
Ik ben nog niet echt in pan gevallen met de lambretta.

Dit weekend was enkel de klips uit de schakelmechanisme aan het stuur gesprongen, na 5 min. kon ik weer verder rijden.

bedankt voor de zorgen he, ik wist niet dat jij daar wakker van lag :))

zie maar dat je kan volgen he.

en ik drink niet he, dus die vraag is al beantwoord.

Volgend jaar Mersea met de lammy ?

:))

Niet in panne gevallen met de vespa (naar uw werk, op de puzzelrit, gisteren, ...) ;-)

En natuurlijk maak ik mij zorgen, je kent me toch hé, groot bakkes maar een hart van goud. :-) Ik ben zelfs nog speciaal gestopt om te horen wat er scheelde en direct doorgevlamd om te gaan zeggen aan de voorste rijder dat er iemand in panne stond.

Volgen zal binnenkort geen probleem zijn, zowel met de lammy als met de GS. Hoezo gij drinkt niet, droog je dan niet uit? (het moet gene alcohol zijn hé).

Helaas, maar Mersea zal nooit voor mij zijn tenzij ze dat niet organiseren op het eerste of tweede weekend van september want dan moet ik altijd werken (verenigingendag, openmonumentendag).

Amaai dat is hier precies nen MSN chitchat aan't worden. LOL

In pan naar mijn werk en tijdens de puzzelrit ????

Ik zou niet weten waarover jij het hebt.

Ik ben nog nooit in panne gevallen naar mijn werk noch tijdens de puzzelrit.

Juist is juist.

Wel tijdens de raduno classico toen mijn achterwiel losgekomen is.

Toen was de SX net af en dan gebeuren deze dingen.

Maar ge zijt ne goeie gast zene.

@anderen:

bedankt voor de info.

Ik heb ondertussen de dealer gebeld en deze ging de scooter aan de computer hangen om na te gaan of het verbuik niet klopt.

Ik hou jullie op de hoogte.

Grtz

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Mijn GTS 300 verbruikt 3,4 liter/100km.

(net uit rodage- nu 2000 km op teller)

Gemengd verbruik, woon/werk op secundaire wegen.

Mijn gemiddelde snelheid zal rond de 70km/u liggen.

Ik rijd meestal 180 km met een tank. (tank meestal 6,5 liter)

Tanklampje gaat bij mij branden als er nog een liter of 3 in de tank zit. (na 6 liter dus)

En ik heb ook de indruk dat de snelheid op teller er wel heel ver naast zit.

In alle geval :jouw verbruik klopt dus helemaal niet.

Hallo,

Sinds november 2008 ben ik trotse eigenaar van een Vespa GTS 300.

Mijn GTS heeft nu 2700km en verbruikt ook ongeveer 3.4 l/100km.

Van die snelheid moet ik Bassman gelijk geven, +/- 65km/h op de teller is ongeveer 50'echte'km/h. 100 op teller is ongeveer 85-90'echte'km/h.

Van topsnelheid haal ik er ongeveer 145 uit, en ik denk dat dat zo'n 130km/h zal zijn. Eén minpntje heb ik nog, de uitlaat begint al te roesten.

Verder was ik aangenaam verrast over de prestaties van deze Vespa.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...