Gette Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Weet er iemand of er een verschil is in volgende remblokken: Standaard: http://www.sip-scootershop.com/pages/de ... 12a2c4e747 en met groeven: http://www.sip-scootershop.com/pages/de ... 12a2c4e747 voordelen? nadelen? ervaringen? Link naar reactie
Ar Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Die met die groeven zijn voor nat weer Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Als je remt schuur je kleine stofdeeltjes van je remblokken af (daarmee dat ze verslijten é). Die stofdeeltjes die tussen remblok en remtrommel zitten geven op termijn 'iets' minder remvermogen omdat de remblokken niet rechtstreeks met de remtrommel in contact komen. Bij de remblokken met groeven blijven die stofdeeltjes in die groeven zitten en die remmen dus iets beter... Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Als je remt schuur je kleine stofdeeltjes van je remblokken af (daarmee dat ze verslijten é). Die stofdeeltjes die tussen remblok en remtrommel zitten geven op termijn 'iets' minder remvermogen omdat de remblokken niet rechtstreeks met de remtrommel in contact komen. Bij de remblokken met groeven blijven die stofdeeltjes in die groeven zitten en die remmen dus iets beter... aan de andere kant hebben de remblokken met groeven iets minder wrijvingsoppervlak en is het remvermogen dus sowieso iets minder om te beginnen... Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 make your mind up!! Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Kortom, nie beter nie slechter Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Beter, bij een geperforeede schijfrem heb je ook minder contactopp maar door de toegenomen koeling is er meer en een stabielere remkracht. Bij die gegroevde blokken is er iets minder opp maar op lange termijn (ma een jaartje goed rijden) ga je meer remkracht hebben in vergelijking met de gewone blokken door de door Tom gestelde voordelen. ciao Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Ik vermoed dat niemand hier ooit een duidelijke test heeft gedaan en ik vermoed ook dat bovengestelde allemaal theorie is. Maw probeer het uit en zet hier je ervaring neer! Wat ik wel uit ervaring kan vertellen is dat een grof geschuurde trommel de eerste paar honderd kilometer geweldig goed remt... Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Beter, bij een geperforeede schijfrem heb je ook minder contactopp maar door de toegenomen koeling is er meer en een stabielere remkracht.Bij die gegroevde blokken is er iets minder opp maar op lange termijn (ma een jaartje goed rijden) ga je meer remkracht hebben in vergelijking met de gewone blokken door de door Tom gestelde voordelen. ciao De gaten in een schijfrem hebben net zoals de groeven enkel de functie water van de schijf te verwijderen bij regenweer en geen koelende werking. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 25 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2008 allez, speciaal voor jullie zal ik den theorie eens testen... Link naar reactie
Willem Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Heb ze beiden al geprobeerd en voel geen verschil. Die met die groeven zouden, volgens het doosje, inderdaad beter moeten zijn bij nat weer. Groeten Wim Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 De gaten in een schijfrem hebben net zoals de groeven enkel de functie water van de schijf te verwijderen bij regenweer en geen koelende werking. Onjuist. Ik heb hier al eens een discussie over gehad op het motor-forum, ze hebben drie functies, en dat is: het afvoeren van stoffen, gassen en van water. even dat je het weet. Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 De gaten in een schijfrem hebben net zoals de groeven enkel de functie water van de schijf te verwijderen bij regenweer en geen koelende werking. Onjuist. Ik heb hier al eens een discussie over gehad op het motor-forum, ze hebben drie functies, en dat is: het afvoeren van stoffen, gassen en van water. even dat je het weet. Die gaten zorgen er idd ook voor dat je remblokken proper blijven. Koelingsdoeleinden zijn er ook voor schijf en blokken. ciao Link naar reactie
Speedboy Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Amai wat nen uitleg allemaal,als je met beide op je rem gaat staan en bij beide slipt uw achterwiel hoe kan je dan nog meer remmen dus ze zullen wel evengoed zijn maw ne verkoopstruk (het verschil ga je niet merken denk ik).En wanneer uw klok niet in orde is,remt er geen van beide!Dit is meestal het geval bij de indische lambretta achterklokken. grts Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 26 september 2008 Delen Geplaatst: 26 september 2008 Remmen is voor watjes, echte mannen gaan volle gas door de bocht... en tegen een Mercedes... of een Mitsubishi... of uit de bocht... Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 26 september 2008 Delen Geplaatst: 26 september 2008 Amai wat nen uitleg allemaal,als je met beide op je rem gaat staan en bij beide slipt uw achterwiel hoe kan je dan nog meer remmen dus ze zullen wel evengoed zijn maw ne verkoopstruk (het verschil ga je niet merken denk ik).En wanneer uw klok niet in orde is,remt er geen van beide!Dit is meestal het geval bij de indische lambretta achterklokken.grts Don't get me started about Indian rear hubs!!! ok (;-))) there are three types of Indian rear hubs available 1: original SIL which work ok and i find are even better than some italian brands. 2: API: Crap! 3:RAMP: Really really crap not even worth using as a toilet or in a fire! Link naar reactie
Arista Geplaatst: 27 september 2008 Delen Geplaatst: 27 september 2008 3:RAMP: Really really crap not even worth using as a toilet or in a fire! hehe Link naar reactie
Ex-scooterboy Geplaatst: 28 september 2008 Delen Geplaatst: 28 september 2008 3:RAMP: Really really crap not even worth using as a toilet or in a fire! nomen est omen Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 29 september 2008 Delen Geplaatst: 29 september 2008 Yes i thought so too! I have one for sale anyone interested? only used once! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.