Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Remblokken


Gette

Aanbevolen berichten

Als je remt schuur je kleine stofdeeltjes van je remblokken af (daarmee dat ze verslijten é). Die stofdeeltjes die tussen remblok en remtrommel zitten geven op termijn 'iets' minder remvermogen omdat de remblokken niet rechtstreeks met de remtrommel in contact komen.

Bij de remblokken met groeven blijven die stofdeeltjes in die groeven zitten en die remmen dus iets beter...

Link naar reactie

Als je remt schuur je kleine stofdeeltjes van je remblokken af (daarmee dat ze verslijten é). Die stofdeeltjes die tussen remblok en remtrommel zitten geven op termijn 'iets' minder remvermogen omdat de remblokken niet rechtstreeks met de remtrommel in contact komen.

Bij de remblokken met groeven blijven die stofdeeltjes in die groeven zitten en die remmen dus iets beter...

aan de andere kant hebben de remblokken met groeven iets minder wrijvingsoppervlak en is het remvermogen dus sowieso iets minder om te beginnen...

Link naar reactie

Beter, bij een geperforeede schijfrem heb je ook minder contactopp maar door de toegenomen koeling is er meer en een stabielere remkracht.

Bij die gegroevde blokken is er iets minder opp maar op lange termijn (ma een jaartje goed rijden) ga je meer remkracht hebben in vergelijking met de gewone blokken door de door Tom gestelde voordelen.

ciao

Link naar reactie

Ik vermoed dat niemand hier ooit een duidelijke test heeft gedaan en ik vermoed ook dat bovengestelde allemaal theorie is. Maw probeer het uit en zet hier je ervaring neer!:)

Wat ik wel uit ervaring kan vertellen is dat een grof geschuurde trommel de eerste paar honderd kilometer geweldig goed remt...

Link naar reactie
Beter, bij een geperforeede schijfrem heb je ook minder contactopp maar door de toegenomen koeling is er meer en een stabielere remkracht.

Bij die gegroevde blokken is er iets minder opp maar op lange termijn (ma een jaartje goed rijden) ga je meer remkracht hebben in vergelijking met de gewone blokken door de door Tom gestelde voordelen.

ciao

De gaten in een schijfrem hebben net zoals de groeven enkel de functie water van de schijf te verwijderen bij regenweer en geen koelende werking.

Link naar reactie
De gaten in een schijfrem hebben net zoals de groeven enkel de functie water van de schijf te verwijderen bij regenweer en geen koelende werking.

Onjuist.

Ik heb hier al eens een discussie over gehad op het motor-forum, ze hebben drie functies, en dat is: het afvoeren van stoffen, gassen en van water.

even dat je het weet.

Link naar reactie
De gaten in een schijfrem hebben net zoals de groeven enkel de functie water van de schijf te verwijderen bij regenweer en geen koelende werking.

Onjuist.

Ik heb hier al eens een discussie over gehad op het motor-forum, ze hebben drie functies, en dat is: het afvoeren van stoffen, gassen en van water.

even dat je het weet.

Die gaten zorgen er idd ook voor dat je remblokken proper blijven. Koelingsdoeleinden zijn er ook voor schijf en blokken.

ciao

Link naar reactie

Amai wat nen uitleg allemaal,als je met beide op je rem gaat staan en bij beide slipt uw achterwiel hoe kan je dan nog meer remmen dus ze zullen wel evengoed zijn maw ne verkoopstruk (het verschil ga je niet merken denk ik).En wanneer uw klok niet in orde is,remt er geen van beide!Dit is meestal het geval bij de indische lambretta achterklokken.

grts

Link naar reactie
Amai wat nen uitleg allemaal,als je met beide op je rem gaat staan en bij beide slipt uw achterwiel hoe kan je dan nog meer remmen dus ze zullen wel evengoed zijn maw ne verkoopstruk (het verschil ga je niet merken denk ik).En wanneer uw klok niet in orde is,remt er geen van beide!Dit is meestal het geval bij de indische lambretta achterklokken.

grts

Don't get me started about Indian rear hubs!!!

ok (;-))) there are three types of Indian rear hubs available

1: original SIL which work ok and i find are even better than some italian brands.

2: API: Crap!

3:RAMP: Really really crap not even worth using as a toilet or in a fire!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...