Ga naar inhoud
Vespaforum.be

keerringen kapot? vraagje voor de kenners...


supervespa

Aanbevolen berichten

pff... ik zit al een paar weken met hetzelfde probleem, er heeft hier ook al een post over gestaan... maar voor ik mijn blokje opengooi wil ik toch nog even zekerheid...

Probleem is dus dat mijn vespa hoog in toeren blijft gaan. Vooral dan als ik in 1e en 2e doortrek. In 3 en 4 blijft-ie ook hangen maar dat is minder opvallend.

Pakking carburator gecontroleerd, nieuwe carb gestoken, en nieuwe pakking. Ik probeer nu al een héle voormiddag dat spel terug afgesteld te krijgen, zonder succes. Regelschroefje achteraan heeft op 1, 1,5 en 2 toeren opengestaan, ralenti ook op alle mogelijke standen. Het lukt me niet om de vespa zo af te stellen dat-ie mooi bolt op ralenti zonder in toeren te gaan als ik gas geef.

Zijn er nog andere opties (bougie misschien? Is wel pas 2 maand geleden vervangen)

Misschien nuttig om te weten dat het probleem zich heel plots heeft gesteld. Vespa reed altijd perfect, lekte geen druppel olie of naft, en startte van de eerste kick. Maar tijdens een ritje in het zuiden van frankrijk, ging-ie opeens gigantisch hoog in toeren... het probleem is tot nu toe nog niet opgelost.

Als jullie denken dat het de bourrage is, stop ik met proberen, en begin ik mijn garage op te ruimen :-)

Link naar reactie

Ik heb ook al meerdere keren bourage problemen gehad en de symptomen die je beschrijft waren toen net hetzelfde bij mij (hoog in toeren gaan en niet meer bij te regelen). En meestal was het ook na lange ritten (lees: lange stukken non-stop rijden met volle gas) :-(

Link naar reactie

compressiemeter ?

gewoon de bourage achter het vliegwiel vervangen, het moeilijkste hierbij is het vliegwiel demonteren maw als je een vliegwieltrekker hebt een koud kunstje...

1 vliegwiel eraf

2 grondplaat onsteking eraf (bij een ouder type kan je best de stand hiervan markeren)

3 met een kleine platte schroevendraaier de oude "dichting" die rond de krukas zit eruit prutsen

4 nieuwe bourage (die je best eerst een nachtje in de diepvries kan leggen) monteren (binnenkant goed insmeren met vet en de krukas reinigen)

5 via de kickstarten de boel even voorzichtig laten draaien om te checken of ze goed zit

alles terug monteren en kleer is cheese...

Link naar reactie

en hopend dat het de andere kant niet is...

ps ik heb je een mailtje gestuurd.

Vgr nico

Link naar reactie
en hopend dat het de andere kant niet is...

ps ik heb je een mailtje gestuurd.

Vgr nico

als het de andere kant is zal hij vooral blauw-witte rook ontwikelen en is de kans bijna nihil dat er extra lucht zal worden aangezogen vermits deze bourage midden in de motor zit.

kleine opmerking : als het de bourage van oudere type is met metalen zitting moet het blokske wel open

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...