Ga naar inhoud
Vespaforum.be

diegene die in Gent wonen


jurgen

Aanbevolen berichten

Voor zij die in het centrum van de stad wonen...

Hebben jullie allemaal een garage ? Of is de living de garage ? Waar werken jullie aan de Vespa ? Huren jullie een garage ? Een atelier ? Whatever ?

Gewoon om te weten... woon aan het Zuid, heb een garage, maar die staat momenteel vol (2 fietsen, 2 vespa's en 1 auto, meer krijg je er echt niet in gestampt). Ik vroeg me af waar jullie aan vespa's werken als je midden in de stad woont... 'k heb nog een projectje liggen, vandaar.

Link naar reactie

vorig jaar had ik nog een garage ter beschikking om mijn vespa te stallen en er af en toe aan te sleutelen... Met de nieuwe (freaky) huurders onder me lukt het niet meer die garage te gebruiken en ben ik noodgedwongen mijn vespa in de gang te stallen. Tja, lukt ook wel... alleen die 20 cm opheffen om hem binnen te krijgen hangt me de keel uit...

Tot zondag op de vlaamse ardennen rit.

Conrad

Link naar reactie

Kan je je auto niet tijdelijk ergens anders zetten, zodat je plaats hebt ? Of buiten rijden, aan Vespa werken, en auto weer binnen zetten (beetje omslachtig misschien).

Met een beetje planning hoeft het in elkaar zetten van een Vespa geen eeuwigheid te duren.

Ik heb zelf gewoon op het trottoir zitten werken voor het demonteren van mijn Vespa, maar ik woon dan ook in een rustige buurt met een breed voetpad. Eens de laatste verflagen er op moesten verhuisd naar de garage, omdat het daar iets stofvrijer is dan in open lucht.

Maar als je een garage hebt, heb je toch alles wat je nodig hebt ?

Bericht bewerkt (26.07.2005 | 22:40)

Link naar reactie

Telkens een ganse verhuis is wat we nu doen. 't Is eigenlijk eerder een luxe probleem want we hebben twee auto's.

Soit, ik vroeg me af of er nog nooit mensen op het idee zijn gekomen om op een centrale plaats tesamen een klein iets te huren om te werken aan Vespa's.

Link naar reactie

Het is niet evident om met verschillende mensen samen ergens te werken, dan moet iedereen samen een deel van de huur betalen terwijl sommigen bijvoorbeeld maar af en toe onderhoud of herstellingen moeten doen terwijl anderen daar constant bezig zijn, moet iemand die daar een band vervangt evenveel betalen als iemand die daar een volledige scooter aan het restaureren is, met wie zijn materiaal word er gewerkt of brengt iedereen zijn eigen materiaal mee, hoe verdeel je de beschikbare ruimte...

Link naar reactie

in NL zijn er zo een paar mensen, maar da's dan eerder iemand die zelf beslist om herstellingen en onderhoud te gaan doen (tegen betaling) en zijn eigen atelier/werkplaats open te stellen voor anderen.

meestal gebeurt zoiets omdat er geen goede Vespagarage in de buurt is en men dan maar zelf initiatief neemt.

voor de meeste kleine herstellingen en onderhoud heb je echter helemaal geen werkplaats nodig, 't is pas als het over helemaal demonteren, herspuiten, restaureren, ... gaat dat dat van pas komt.

wat Speedracer zegt klopt ook : een aantal praktische problemen (wiens materiaal zet je daar, wie mag er wel en niet binnen, hoe vind je een veilige plek (als het daar vol materiaal en Vespa's staat en het wordt opgemerkt door de verkeerden) ...

als ik zelf een garage zou hebben waar ik kan doen wat ik wil (momenteel niet het geval), zou ik er geen problemen mee hebben om 1 of 2 mensen die ik ken er gebruik van te laten maken voor een korte periode. maar ik zou er zeker geen reclame voor maken, want voor je het weet zitten er plots ook mensen die te gierig zijn om naar een Vespadealer te gaan of er op rekenen daar dag en nacht te kunnen zitten. Zeker als zo'n atelier aan/in je huis ligt is dat niet zo prettig.

maar in het Gentse ga ik voor grote herstellingen of revisies (vervangen versnellingen e.d.) naar De Pauw, je bent zeker dat het goed gebeurt en de prijzen zijn heel redelijk. ik val er meestal geen collega-vespisten mee lastig omdat ik denk dat de diehards zoals Speedracer en Scooterboy zo al werk genoeg hebben. Bovendien komt De Pauw de Vespa indien nodig thuis oppikken, dus makkelijker kan haast niet.

Voor een motorrevisie vroeg of laat zal ik wel eens bij Speedracer of Scooterboy aankloppen als het ooit nodig is. Echter zonder er automatisch van uit te gaan dat ze tijd of zin hebben.

Link naar reactie

Juste juste. Ik zie het niet als een plek om mijn olie te verversen, wat kabels te vervangen of om er een andere koppeling in te plooien. Je weet dat ik nog een vnb wrak liggen heb waar ik nog steeds niet aan begonnen ben. Vandaar mijn vraag...

Mijn technische kennis is niet groot genoeg om aan anderen hun rommel te prutsen. Ik pruts enkel aan mijn eigen rommel... en dan nog... voor het diehard werk aan mijn px ga ik netjes naar de gekende garage in Gent. Aankloppen bij de gekende techneuten hier, doe ik niet graag. Ik neem aan dat ze ook liever rijden dan werken aan anderen hun rommel. Hoewel, het lijkt me wel handig wanneer ik bezig ben dat er nu en dan 'ns iemand mij bevestigt in mijn doen en laten. Kwestie van niet op z'n indonesisch bezig te zijn.

Nu goed, het ging hem dus eigenlijk om een restauratieproject voor beperkte tijd... anders heb ik geen plaatsprobleem momenteel. En, ik dacht, misschien zit er hier een gelukkige ziel die een magazijn aan zijn huis heeft hangen ;o)

Link naar reactie

had ik een garage die ik als werkplaats kan gebruiken, kon je daar uiteraard terecht.

wat ben je precies van plan met de VNB ? de laatste keer dat ik hem zag zat hij nog volledig in elkaar maar niet-rijdend. Wil je hem gans demonteren, zandstralen, spuiten, ... of gewoon rijklaar krijgen en de mechaniek (laten) aanpakken, maar optisch niets doen ?

als ik jou was zou ik hem eerst mechanisch/technisch in orde (laten) zetten, zodat je zeker weet dat hij bolt, vooraleer je aan het frame begint en eventueel laat stralen e.d.

en in dat scenario kan je weinig zelf doen denk ik (zou zelf ook niet beginnen aan revisie motor).

rijdt hij helemaal niet meer of wil hij nog starten ?

eerst logische dingen doen (ontsteking checken, nieuwe bougie, benzine(leiding), ...), als dat niets helpt De Pauw eens laten naar kijken en rijklaar maken ?

of eens polsen bij Speedracer of Scooterboy of ze zin en tijd hebben om jou advies te geven ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...