Jump to content
Vespaforum.be

Search the Community

Showing results for tags 'vglb'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Forums

  • Scooterscene
    • The Entrance
    • Chit Chat
    • Events
    • Travels & Tourism
  • Vintage Scooters
    • General
    • Oldies
    • Smallframes
    • P-Forum
    • Electric Conversions
    • For Sale
    • Wanted
  • Modern Scooters
    • General
    • Modern smallframes
    • GT series
    • Modern Vespa Classifieds
  • Road Rules & The Law
    • License plate, Customs and DIV troubles (Belgium)
    • License plate, Customs and RDW troubles (The Netherlands)
    • Insurance & Taxes
    • Road rules & Driving Licenses
  • The nameless Forum
    • The forum about the forum.

Calendars

There are no results to display.

There are no results to display.


Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Joined

  • Start

    End


Group


Website


Woonplaats


Scooterclub


Mijn Scooter(s)

Found 2 results

  1. Ik heb 6 week terug een gave Vespa Misa GLB gekocht voor een erg net bedrag, erg blij mee dus, en al erg veel reparatie werk aan verricht. Oa kabelboom compleet vervangen, alle bedienings kabels vervangen, roest behandelt met owatrol, en schokbrekers vervangen. Ik wil de scooter zoveel mogelijk barnfind-look houden, en alleen het meest noodzakelijke vervangen. Als laatste probeer ik nu de motor te starten, en dus de electra goed werkend te krijgen. De accu is al geinstalleerd, en het remlicht en achterlicht plus kleinlicht voor werken goed. Echter een goede vonk bij de bougie via vliegwiel/grondplaat ronddraaien met accuboor levert geen vonk op. Ik heb de condensator en bobine al vervangen, het vliegwiel heb ik tweedehands gekocht, en ik heb het vermoeden dat de magneten van dit vliegwiel te zwak zijn, aangezien bij draaien van vliegwiel mbv de accuboor, geen enkele spoel stroom oplevert. (toeter werkt niet en verlichting ook niet) Het lijkt dat ik soms wel getik hoor, alsof er ergens een stroom ontlading is, maar waar geen idee. Contactpunten zijn ook vervangen en gestelt op 0,37. (heb geen voelermaten die bij elkaar 0,38 zijn) Wie kan mij helpen met dit 6 volt systeem weer aan de praat krijgen? Voor nu denk ik dat de boosdoener de magneten in het vliegwiel zijn, aangezien ik nergens stroom krijg, dus als iemand nog een vliegwiel plus grondplaat set heeft voor en Misa GLB uit 1961, in goede conditie, graag! Ik wil proberen eerst het 6 volt systeem aan de praat te krijgen, zou tof zijn als de scooter zo origineel mogelijk blijft. (ombouw naar 12 volt systeem is laatste optie)
  2. f4_1400

    Glb fixes

    Ik heb mijn V50 (https://www.vespaforum.be/index.php?/topic/33470-restauratie-v50r/page/3/#comment-345701) geruild tegen een GLB met werk. Het plaatwerk is in orde en de scooter is prima gespoten, maar technisch is het ding een beetje slordig in elkaar gezet: M6 ringetjes onder M5 boutjes, verkeerde schroefnippel op het uiteinde van een versnellingskabel, ontbrekende kabelstelbout (ook bij gaskabel), geen borgclip om het scharnierpunt vd voorste remschoenen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb besloten de motor ook maar uit elkaar te gaan trekken om te zien hoe netjes daaraan gewerkt is. Inmiddels heb ik vastgesteld dat de rotary pad veel te ruim is (>0.15 mm). Ben benieuwd hoe dat eruit ziet als ik het carter eenmaal gesplitst heb, hoop dat het met JB Weld te redden is. De scooter startte en reed opmerkelijk genoeg wel nog, maar met een constant zuigend/ruisend geluid, ipv de bekende reng-deng-deng. Wat me ook meteen opviel is dat het achterwiel niet bepaald centraal geplaatst is. De velg zelf kan er op 2 manieren op, maar die zit er volgens mij goed op, namelijk zodat aan linker zijde de velgmoeren toegankelijk zijn (en je dus enkel velg ipv gelijk het hele wiel kan demonteren).
×
×
  • Create New...