Ga naar inhoud
Vespaforum.be

TjeuRoberts

Leden
  • Aantal items

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

4 Neutral

Over TjeuRoberts

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa pk50s 1983

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amstenrade
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. TjeuRoberts

    Schijfrem op een pk50

    @nero zal ik idd eens doen op gps. Kijken wat het werkelijk is. Maar dat is ook niet de insteek van mn vraag. Hij rijd flink te hard van wat hij mag en wil graag wat beter tot stilstand komen. En welke mogelijkheden zijn daarvoor. Het is nu ook niet zo dat ik als ik rijd overal alles eruit haal wat erin zit. Dat hij zo snel is, is gewoon leuk. En doe ik dan ook alleen waar het mogelijk is.
  2. TjeuRoberts

    Schijfrem op een pk50

    @Speedracer Bedankt voor de uitleg. @ nero Je hebt gelijk dat het onzin is om dit uit te voeren bij een vespa die 60 rijdt. Maar de mijne rijdt 90/95 km/u. JA mag allemaal niet weet ik maar wil wel graag beter kunnen stil komen. Mijn achterrem werkt perfect. Maar mis die extra remkracht op de voorrem.
  3. TjeuRoberts

    Schijfrem op een pk50

    Een 50cc op papier dat klopt. En uiteraard is een discbrake set van sip of welke andere shop is altijd nog een optie. Maar ik was meer aan het kijken naar de alternatieven. Ik zie veel racers die een andere vork erin hebben zitten. Als het passend te maken is waarom dan geen PX vork waar schijven en alles op/bij zit? Of een vork van een zip? Ik wil alleen weten wat de mogelijkheden zijn, en of er mensen zijn die dit al eens gemaakt hebben. En niet de mening of het mooi is of iets dergelijks.
  4. TjeuRoberts

    Schijfrem op een pk50

    Beste vespa liefhebbers, Zoals sommige van jullie al wellicht gelezen hebben in eerdere topics heb ik een aantal aanpassingen gedaan aan mijn PK50s. Motorisch rijd hij als een zonnetje. Maar wat snel rijdt moet ook weer stoppen. En nu ben ik van mening dat de trommelremmen prima werken bij 50km/h maar alles erboven remt hij toch wel als een natte krant. Vooral de voorrem ben ik echt niet over te spreken. Ik ben dan ook aan het het overwegen om over te stappen op schijfremmen aan de voorzijde. Wat zijn hier allemaal de mogelijkheden voor? Ik kan er wel van alles over vinden maar een echt duidelijk antwoord ben ik nog niet tegen gekomen. - Een complete conversie set van de bekende site's - Een vork van een PX met schijfrem - Een vork van een 'moderne' vespa een optie? - Een vork van een Zip een optie? Ik ben gewoon eens benieuwd wat jullie meningen zijn. En wat zouden de gemiddelde kosten worden? Gr Tjeu
  5. TjeuRoberts

    Opvoeren PK50XL2

    Hallo Hornox, Waar kwam je vandaan? Ik dacht erges gelezen te hebben dat je uit limburg kwam, klopt dit? Gr Tjeu
  6. TjeuRoberts

    PK50XL restauratie

    Is het al opgelost met het klemmen van de carb? Ik heb dit probleem ook gehad. Ik kon de ring helemaal aandraaien en nog had ik speling. De ring heb ik er toen uitgehaald, bout eruit gehaald en de 2 uiteindes van de ring (waar de bout doorheen gaat) iets ingekort. Hierdoor kon de ring net iets meer klemmen en het probleem was verholpen.
  7. TjeuRoberts

    Vespa pk50s 85cc

    Heren, Dit zijn argumenten genoeg om mij te overtuigen. Ik zal de verhouding terug brengen naar 1:50 of miss een minimaal erboven. Ik neem aan dat jullie ook mengen met een goede 2T olie en geen action 2T olie of maakt dit dan ook geen verschil? Het is ook meer dat ik een beetje huiverig was geworden na mijn vorige debacle, afgezien van dat het mijn eigen schuld was.
  8. TjeuRoberts

    Vespa pk50s 85cc

    Nou...1:40 wil ik dan nog wel doen maar verder ga ik niet. Hij kan nu nogal hoge toeren maken en wil dat hij dan ook goed blijft smeren. 1:50 vind ik te riskant. Op een standaard blokje kan het geen kwaad maar niet op het mijne.
  9. TjeuRoberts

    Vespa pk50s 85cc

    Weer een update: Alles is weer gemonteerd. De eerste meters zijn dan ook alweer gemaakt. De bekende afstelrondjes waren redelijk snel gemaakt zodat hij enigszins goed reed. We kennen het wel kabels bijspannen (Deze had ik vernieuwd, koppeling en schakelkabels), sproeiertjes proberen. Ik zat al meteen goed in de buurt met de sproeier, ik had er een 75 inzitten, nu is dit een 80. Bougie is mooi koffie bruin van kleur. Ik meng mn benzine nu zelf met Castrol RS olie 1:35. Maar wat een genot, door de aanpassingen loopt hij heerlijk rustig rond de 50km/h. Ook niet te veel herrie, maar als je hem dan op z'n staart trapt gaat hij als de brandweer en gaat hij ook echt schreeuwen. Heerlijk gasresponse en hoog koppel. Kortom, heerlijk cruisen zonder herrie en vreemde gezichten is een mogelijkheid. En hoog in de toeren een rotonde pakken is een mogelijkheid. Komend weekend maar weer eens genieten door het limburgse landschap.
  10. TjeuRoberts

    Vespa pk50s 85cc

    Bij het demonteren kwam ik een scheur tegen in het carter. Dit kwam door een eerder slechte reparatie. Sinds afgelopen week heb ik een ander set carters uit kunnen halen. Gisteren de spoelpoorten en de inlaat aangepast. wanneer er tijd is weer alles rustig monteren. gr Tjeu
  11. TjeuRoberts

    Vespa pk50s 85cc

    Even een kleine update. Afgelopen weekend blok gedemonteerd en bleek het spietje te zijn gebroken en het vliegwiel te zijn verdraait. Dit verklaart dan ook het slechte lopen. Ik heb de krukas wat geschuurd en ook het vliegwiel want hier zaten toch flinke beschadegingen op/in. Helaas mocht niet baten. na een kleine start bleek hij alweer gebroken te zijn. Omdat het vliegwiel geen goede passing meer had op het conische gedeelte. (na het demonteren van de moer kon ik hem met de hand eraf pakken. Blok weer gedemonteerd en volledig uit elkaar gehaald. via scootercenter en JJP diverse nieuwe onderdelen besteld. - 19/19carb -19 spruitstuk+klembuis - Muzzuchelli racekrukas - Nieuwe koppelingsplaten - Malossi drukveer. - De nodige pakkingen en keringen. Als alle onderdelen binnen zijn weer alles monteren en gaan met die banaan.
  12. TjeuRoberts

    Vespa pk50s 85cc

    De 19/19 zit standaard op de pk80 en pk125. Dus voor op de 85cc van mij zou dit ideaal zijn.
  13. TjeuRoberts

    Vespa pk50s 85cc

    Dat is een goede vraag, dit zal ik moeten nakijken dit weet ik zo niet meer uit mn hoofd. Wat vraag je voor de carb, waar kom je vandaan?
  14. TjeuRoberts

    Vespa pk50s 85cc

    @JJP Ja misschien heb je wel gelijk. Ik dacht omdat hij zo goed liep met deze setup met de 75cc dat hij ook wel zou lopen met 85cc. Maar 85cc is toch net weer een maatje groter. Dus opzoek naar een 19mm met bijbehorend spruitstuk en een carterpakking om hem voor de zekerheid even open te maken. Iemand hier op het forum misschien nog een 19mm i.c.m. spruitstuk te koop voor een leuke prijs?
  15. TjeuRoberts

    Vespa pk50s 85cc

    jjp ik snap het. Maar de carb te klein aan de inlaat kant? Deze is toch ook 17mm? bij een 16/10 is die 10mm en bij een 16/16 is die 16. Een 19/19 met spruitstuk ben ik ook al langer aan het denken. Met de 75cc en deze setup (ja uiteraard heb ik de sproeier aangepast) liep de vespa op de gps 80kmh. Het blokje opentrekken is inderdaad niet onverstandig. Pas op ik wil je niet tegenspreken ik wil het alleen goed begrijpen.
×