Jump to content
Vespaforum.be

TjeuRoberts

Members
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About TjeuRoberts

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa pk50s 1983

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amstenrade
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vorige week nog enkele zaken gecontroleerd. De leakdown test wilde ik gaan proberen maar heb eerst nog eens naar de carb gekeken. Ik heb een nieuwe benzineslang geplaatst, want de oude lekte. Zonder tank heb ik toen de carb geplaatst en ik zag dat deze niet helemaal lekker aansloot. Ook de klem huls er even afgepakt om te zien hoe en wat. En zelfs al schuift de carb er helemaal in....de sleuven in de carb blijven zichtbaar...oftoewel valse lucht. Deze heb ik met een beetje silicone kit netjes afgesmeerd en geplaatst. Afgelopen weekend een lekker ritje gemaakt...en nergens meer last va
  2. Uiteraard, maar als dat de tijd is welke nodig is om de keeringen kapot te krijgen heb ik nog even hoop ik Blok is het laatst uit elkaar geweest 2jaar geleden. Omdat ik toen de carters heb aangepast op de 85cc en nieuwe krukas.
  3. Ja nu begrijp ik je denk ik. Je bedoelt de andere kant van de krukas, toch? Dan ben ik het met je eens. Ik dacht de kant waar de koppeling werkelijk zit, de verbinding tussen carter en achterwiel. Tja, zou erg jammer zijn als dat zo is, want dan moet het blok open.
  4. Ja dan is de choke uit. Uit in de zin van dat hij niet mee doet.
  5. Maar weer een terug naar mijn vragen, Valse lucht worden 3 vermoedelijke problemen voor gegeven: - valse lucht langs kop en cilinder - valse lucht langs cilinder en carter - keerring aan vliegwiel kant Iemand een tip hoe ik dit kan testen of dit ook zo is? Of simpelweg vervangen en moeren natrekken en hopen dat het is opgelost? Verder: - Ingekorte buitenkabel van choke...kan geen kwaad? - Het niet perfect oppakken heeft met de valse lucht te maken. - Luchtfilter, origineel houden, of meer gaten toevoegen, of ander type b.v. Polini?
  6. @Frederik9111 De oliekeerring aan de koppelingskant heeft toch verder niets met valse lucht te maken? Olie lekker ja maar valse lucht? Deze keerring heeft toch niets met de verbranding te maken. Deze zit in het andere gedeelte van het carter waar alleen de carterolie voor de smering zit. Deze komt niet in contact met bezine. Heel theoretisch gezien zou zelfs het blok kunnen lopen zonder die kering. Correct me if im wrong, we zien hier allemaal om van elkaar te leren. Gr Tjeu
  7. Dat was mij idd niet bekend. Ik tank altijd 95 en voeg zelf Castrol RS olie toe. Mocht hij lekken bij het vliegwiel, merk je dit dan direct? Of ook pas bij een warme motor? Als je dit direct zou merken dan kan het zijn dat ik nog geluk heb. Ik zal eerst de kop en de cilinder nakijken. En anders nogmaals de keerring vervangen en voortaan 98 tanken.
  8. @Niels_1977 goede vraag welk type/merk keering. Een zwarte. Zat in een setje destijds besteld.
  9. Adrain, Die had ik reeds uit voorzorg vervangen omdat ik in eerste instantie dacht dat dit het probleem was, voordat ik de choke weer gewisseld had. Staat ook in mn verhaal Gr Tjeu
  10. Hallo Nero, Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip. Enkel en alleen de moeren natrekken of heb je een tip hoe ik ook daadwerkelijk kan controleren of hij daar valse lucht trekt d.m.v. er iets in te spuiten? Stel de moeren zijn vast dan dien ik te kunnen checken of hij hij er alsnog de lucht naar binnentrekt. Gr Tjeu
  11. Zoals reeds eerder aangegeven ben ik aan het kijken voor een andere uitlaat. Gisteren was het een mooie dag dus ben ik een rondje gaan rijden. Een stukje voorgeschiedenis. Nadat ik 2jaar geleden mijn 19mm carb gemonteerd heb kwam ik erachter dat het chokehandeltje niet werkte met de gemonteerde kabel. Geen probleem, even met de handen bedienen en gaan. De vespa liep prima dat jaar. Nadat ik mijn schijfrem gemonteerd had dacht ik, nu wil ik het choke kabeltje ook vervangen. En heb zonder verder na te denken mijn chokekabel van mijn 16mm carb gemonteerd. Nu kon ik hem wel met het kabeltje b
  12. @FrissenappelBedankt, ik heb er eens naar gekeken en dan zou ik overgaan naar de BGM. Iets voor in het voorjaar.
  13. Nee, ik heb een witte 50s met cognac s zadel, cognac handvaten en witte pinkers. Zuid limburg
  14. Goedemorgen, Afgelopen jaar heb ik 2 maal op de vespa rondgereden ,erg weinig maar helaas door een grote verbouwing geen tijd gehad. Deze winter wil ik echter weer iets veranderen aan mijn vespa. Afgelopen winter de schijfrem geplaatst. Nu wil ik een andere uitlaat. Ik rijd nu met een DR85cc, 19/19 carb en een simonini racing uitlaat. Ziet er leuk uit maar qua geluid schreeuwt hij toch wel. En vooral dat schreeuwen is toch wel een nadeel. Ik vind het geen probleem. Maar oom agent zal hier zeker anders over denken. Het zou zo zonde zijn als ik aan de kant wordt gezet vanwege het ge
  15. Het is alweer een tijdje geleden. Maar het is klaar. Door gebrek aan tijd en zin heeft het allemaal veel langer geduurd dan gepland. Maar afgelopen week heb ik weer de eerste meters gemaakt. Allereerst ben ik gaan zoeken naar een nieuwe vork, deze had ik gevonden in de vorm van een SKR/Skipper vork. Dit heb ik uitgemeten en aangepast. Dus bestaande vespa vork boven het onderste balhoofd lager doorgehaald en dit ook bij de SKR vork gedaan. Op deze manier had ik de juiste draad om de vork te monteren en kan ik nu ook mijn stuurslot nog gebruiken. Verder wilde ik geen aanpassingen doen a
×
×
  • Create New...