Ga naar inhoud
Vespaforum.be

TjeuRoberts

Leden
  • Aantal items

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

4 Neutral

Over TjeuRoberts

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa pk50s 1983

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amstenrade
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. TjeuRoberts

    Schijfrem op een pk50

    @nero zal ik idd eens doen op gps. Kijken wat het werkelijk is. Maar dat is ook niet de insteek van mn vraag. Hij rijd flink te hard van wat hij mag en wil graag wat beter tot stilstand komen. En welke mogelijkheden zijn daarvoor. Het is nu ook niet zo dat ik als ik rijd overal alles eruit haal wat erin zit. Dat hij zo snel is, is gewoon leuk. En doe ik dan ook alleen waar het mogelijk is.
  2. TjeuRoberts

    Schijfrem op een pk50

    @Speedracer Bedankt voor de uitleg. @ nero Je hebt gelijk dat het onzin is om dit uit te voeren bij een vespa die 60 rijdt. Maar de mijne rijdt 90/95 km/u. JA mag allemaal niet weet ik maar wil wel graag beter kunnen stil komen. Mijn achterrem werkt perfect. Maar mis die extra remkracht op de voorrem.
  3. TjeuRoberts

    Schijfrem op een pk50

    Een 50cc op papier dat klopt. En uiteraard is een discbrake set van sip of welke andere shop is altijd nog een optie. Maar ik was meer aan het kijken naar de alternatieven. Ik zie veel racers die een andere vork erin hebben zitten. Als het passend te maken is waarom dan geen PX vork waar schijven en alles op/bij zit? Of een vork van een zip? Ik wil alleen weten wat de mogelijkheden zijn, en of er mensen zijn die dit al eens gemaakt hebben. En niet de mening of het mooi is of iets dergelijks.
  4. TjeuRoberts

    Schijfrem op een pk50

    Beste vespa liefhebbers, Zoals sommige van jullie al wellicht gelezen hebben in eerdere topics heb ik een aantal aanpassingen gedaan aan mijn PK50s. Motorisch rijd hij als een zonnetje. Maar wat snel rijdt moet ook weer stoppen. En nu ben ik van mening dat de trommelremmen prima werken bij 50km/h maar alles erboven remt hij toch wel als een natte krant. Vooral de voorrem ben ik echt niet over te spreken. Ik ben dan ook aan het het overwegen om over te stappen op schijfremmen aan de voorzijde. Wat zijn hier allemaal de mogelijkheden voor? Ik kan er wel van alles over vinden maar een echt duidelijk antwoord ben ik nog niet tegen gekomen. - Een complete conversie set van de bekende site's - Een vork van een PX met schijfrem - Een vork van een 'moderne' vespa een optie? - Een vork van een Zip een optie? Ik ben gewoon eens benieuwd wat jullie meningen zijn. En wat zouden de gemiddelde kosten worden? Gr Tjeu
  5. TjeuRoberts

    Opvoeren PK50XL2

    Hallo Hornox, Waar kwam je vandaan? Ik dacht erges gelezen te hebben dat je uit limburg kwam, klopt dit? Gr Tjeu
  6. TjeuRoberts

    PK50XL restauratie

    Is het al opgelost met het klemmen van de carb? Ik heb dit probleem ook gehad. Ik kon de ring helemaal aandraaien en nog had ik speling. De ring heb ik er toen uitgehaald, bout eruit gehaald en de 2 uiteindes van de ring (waar de bout doorheen gaat) iets ingekort. Hierdoor kon de ring net iets meer klemmen en het probleem was verholpen.
  7. TjeuRoberts

    Vespa pk50s 85cc

    Heren, Dit zijn argumenten genoeg om mij te overtuigen. Ik zal de verhouding terug brengen naar 1:50 of miss een minimaal erboven. Ik neem aan dat jullie ook mengen met een goede 2T olie en geen action 2T olie of maakt dit dan ook geen verschil? Het is ook meer dat ik een beetje huiverig was geworden na mijn vorige debacle, afgezien van dat het mijn eigen schuld was.
  8. TjeuRoberts

    Vespa pk50s 85cc

    Nou...1:40 wil ik dan nog wel doen maar verder ga ik niet. Hij kan nu nogal hoge toeren maken en wil dat hij dan ook goed blijft smeren. 1:50 vind ik te riskant. Op een standaard blokje kan het geen kwaad maar niet op het mijne.
  9. TjeuRoberts

    Vespa pk50s 85cc

    Weer een update: Alles is weer gemonteerd. De eerste meters zijn dan ook alweer gemaakt. De bekende afstelrondjes waren redelijk snel gemaakt zodat hij enigszins goed reed. We kennen het wel kabels bijspannen (Deze had ik vernieuwd, koppeling en schakelkabels), sproeiertjes proberen. Ik zat al meteen goed in de buurt met de sproeier, ik had er een 75 inzitten, nu is dit een 80. Bougie is mooi koffie bruin van kleur. Ik meng mn benzine nu zelf met Castrol RS olie 1:35. Maar wat een genot, door de aanpassingen loopt hij heerlijk rustig rond de 50km/h. Ook niet te veel herrie, maar als je hem dan op z'n staart trapt gaat hij als de brandweer en gaat hij ook echt schreeuwen. Heerlijk gasresponse en hoog koppel. Kortom, heerlijk cruisen zonder herrie en vreemde gezichten is een mogelijkheid. En hoog in de toeren een rotonde pakken is een mogelijkheid. Komend weekend maar weer eens genieten door het limburgse landschap.
  10. TjeuRoberts

    Vespa pk50s 85cc

    Bij het demonteren kwam ik een scheur tegen in het carter. Dit kwam door een eerder slechte reparatie. Sinds afgelopen week heb ik een ander set carters uit kunnen halen. Gisteren de spoelpoorten en de inlaat aangepast. wanneer er tijd is weer alles rustig monteren. gr Tjeu
  11. TjeuRoberts

    Vespa pk50s 85cc

    Hallo, Mijn vespa heb ik nu al 8 jaar in bezit en reeds 2x gerestaureerd. Bij de laatste restauratie heb ik aan het motortje e.e.a. veranderd: - 75cc DR - Carb vergroot naar 17/17 - Spoelpoorten aangepast - Andere vertanding 18*67(3,72) - Bougie NGK b7hs Hij liep als een zonnetje. Door een stomme ondoordachte fout heb ik een vastloper gehad en de zuiger/cylinder was er wel even klaar mee. Ik heb dus een nieuwe cilinder gekocht. Ik denk als ik dan toch een nieuwe koop dan maar gelijk 85ccDR. Ik miste toch net dat beetje extra pit aangezien ik een langere vertanding erin heb. Oude cilinder eraf, nieuwe cilinder erop. Sproeier uit gevoel een maat groter gezet en gestart. (tussen het vastlopen en nieuwe cilnder zat een lange periode) Ik kreeg de vespa met geen mogelijkheid aan de praat. Oude benzine eruit, nieuwe erin. Starten en meteen lopen. Rustig stationair laten draaien en toen eens een rondje gaan rijden. Gewoon lekker rustig rondje door de buurt. na een minuutje of 20 getuft te hebben heb ik eens voorzichtig meer gas gegeven, en wow daar zat wel meer pit in dan bij de 75cc. Maar merkte al gouw dat de sproeier niet goed was...pruttelen bovenin dus mijn gevoel zegt dan te grote sproeier. Naar huis, sproeier vervangen voor de sproeier wat ik in de 75cc had. En weer rijden. Weer kreeg ik al heel snel het gevoel dat hij te groot was. Weer terug, kleiner sproeier erin. Rijden en weer hetzelfde probleem. Naar huis, heb ik er een flink grotere sproeier in gezet om te kijken of ik verschil mee merkte. Niet dus. Hij gaf hetzelfde beeld als de 'te kleine' sproeier. Dit vond ik dus vreemd. weer naar huis en weer de spoeier waar ik mee begonnen was erin gezet. Starten rijden en vanaf het begin liep hij meteen slecht. Alsof hij continue 'viertakte'. Aan de kant gezet en ook stationair gaf hij dit beeld. Ook als hij stationair draaide en ik gaf gas alleen maar pruttelen en niet op toeren komen. Hierna scooter uitgezet. En er al een dik half jaar door tijd gebrek niet meer naar gekeken. Het vreemde is dat hij dus niet veranderd door het veranderen van sproeier. De sproeier waar hij in het begin wel mee reed, liep hij op het laatst ook slecht mee. Nu denk ik zelf aan de volgende dingen: - De bougie slecht? welk type bougie is het best voor mijn setup? - De electrische ontsteking (maar hier ben ik niet aan geweest) - Miss toch de carb. Maar hier liep hij wel als een zonnetje mee op de 75cc. Nu moet ik erbij zeggen. Toen de 75cc erop zat. En als gestart was, moest ik echt wel zeker 15 minuten rustig rijden voordat hij lekker oppakte. (ja ik snap dat hij eerst warmgereden moet worden, maar koud pakte hij heel slecht, tot niet op) Uiteindelijk zal ik hem wel goed krijgen maar als er een paar mensen hun mening over geven dan kom ik misschien sneller tot de juiste oplossing. Een dezer dagen zal ik er weer aan beginnen, en zal bij 0 beginnen. Gr Tjeu
×