Ga naar inhoud
Vespaforum.be

TjeuRoberts

Leden
  • Items

    45
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa pk50s 1983

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amstenrade
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

TjeuRoberts's prestaties

Explorer

Explorer (4/14)

  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In
  • First Post

Recente badges

5

Reputatie

  1. Is het verse benzine? Als de benzine wat in de tank zat al oud is kan het zomaar zijn dat hierdoor niet wil starten. Electrische ontsteking of contactpuntjes? Als de statorplaat terug gemonteerd is moeten de streepjes op de plaat en het carter overeenkomen. Maar ok je hebt een vonk geef je aan. dus een teken van leven zou hij dan toch al moeten geven.
  2. Maar ik wil juist het achterlichtje niet meer Ok ik heb door de kabels aan elkaar door te verbinden, kortsluiting gemaakt. Vandaar dat niets meer werkt. Haal ik de kabels los, zou het allemaal moeten werken. Toch? Ik ga er geen nieuw lampje tussen steken. Heeft geen nut wat dat springt altijd kapot. Ik meen dat ik zelfs 12v heb. Kan dat kloppen? en als het niet klopt. Kan een 12v koplampje branden op een 6v circuit? Laat ik het zo zeggen, ik heb een 12v koplampje eruit gehaald. Dit werkte altijd. Enfin. het kortsluiten ga ik alvast in mee. Daar zal ik eens mee beginnen. Geen verlichting is nog niet de grootste ramp als je alleen overdag rijdt, maar dat gezoem van de claxon...rrrrrrrrr.
  3. m.a.w. kabels gewoon losmaken? en geen lampje meer ertussen?
  4. In mijn ogen niet. Als er een lamp tussen zit, wat er eigenlijk tussen zit dan is ie toch ook "kort gesloten" Alleen nu is de lamp ertussenuit. En de kabels rechtstreeks aan elkaar gezet. Dit klinkt aannemelijk. Waar heb je deze regulator gekocht een waar heb je hem ertussen gezet.
  5. Beste vespisten, Ik heb een vraagje over mijn verlichting. Mijn verlichting heeft altijd normaal gewerkt. Echter mijn achterlichtje ging altijd stuk. Ik heb nu in mijn 50special achterlicht het binnenwerk van een fietsachterlicht op batterijen verwerkt en dit werkt prima. De 2 kabels van de originele lamp heb ik aan elkaar verbonden en afgetaped. Met het idee dat dit goed was vanwege als de lamp erin zit deze ook de kabels doorverbind. Het probleem wat ik nu heb, waarvan ik dus niet zeker weet of het door mijn achterlicht komt, is dat mijn claxon zachtjes blijft zoemen en mijn voorlamp niet meer werkt. Zit een nieuwe lamp in. Pinkers werken wel gewoon. Waar moet ik het probleem beginnen te zoeken? ik heb nu de claxon uitgetrokken. vanwege het irritante getuuter. Gr Tjeu
  6. Opzich kun je overal wel deze snelheden rijden. Het is maar wat je wilt. Het is niet zozeer de Vespa waar je op rijdt maar de gek die erop zit Nee ik rijd normaalgezien gewoon lekker rustig de toegestane snelheid. maar af en toe even doorrijden is ook weleens leuk. Vooral het koppel is erg vermakelijk. Ook met 2 man is er nu geen enkel probleem meer.
  7. Hallo Allemaal, Ik heb de 6 poorts 102cc van DR. Sproeier aan de kleine kant? Zou kunnen maar de kleur is goed. ik heb ook met grotere sproeiers geprobeerd. Maar dan was de sproeier volledig zwart en rook ik geheel naar benzine. Ik kan er nog eens wat mee spelen. merk dat hij met de 76 beter oppakt als bij de grotere maten. heb geprobeerd van 82 tot 92. Enfin, ik rijdt nu op GPS 79/80km/h
  8. Beste Vespisten, Ik heb wederom iets aangepast aan mijn Vespa. En heb nu een vraag aan jullie om een bevestiging te krijgen of ik alles goed gedaan heb. Mijn setup nu is: 102cc DR Muzucellie krukas 19/19 + aanzuigbuis Carters aangepast op cilinder 3.0 vertanding SIP road banana. Mijn oude setup was met een DR85, andere vertanding en Simonini left uitlaat. Ik wilde een andere cilinder vanwege de trage 85cc en een andere uitlaat vanwege de luide Simonini. Al met al ben ik tevreden met de nieuwe setup, veel koppel, maar de top valt me ietwat tegen. Kan ook zijn dat dit het is met deze setup. En dan heb ik er vrede mee, mede omdat ik dan weet dat alles goed is 'afgesteld' Moet wel zeggen dat ik nog een beetje aan het klooien ben met de sproeiers. Heb nu een 76 erin waarmee ik tot nu toe tevreden ben, en de kleur van de bougie OK is. Ik heb meerdere malen met gps de snelheid gemeten met 2 verschillende apps op mijn telefoon. Wat tippen jullie wat de top zou moeten zijn. Gr Tjeu
  9. Hoe ziet je bougie eruit? Loopt het motortje goed? Ook met volgas? Ik zou in eerste opslag denken aan teveel benzine, maar dat zou je ook moeten merken met rijden.
  10. Vorige week nog enkele zaken gecontroleerd. De leakdown test wilde ik gaan proberen maar heb eerst nog eens naar de carb gekeken. Ik heb een nieuwe benzineslang geplaatst, want de oude lekte. Zonder tank heb ik toen de carb geplaatst en ik zag dat deze niet helemaal lekker aansloot. Ook de klem huls er even afgepakt om te zien hoe en wat. En zelfs al schuift de carb er helemaal in....de sleuven in de carb blijven zichtbaar...oftoewel valse lucht. Deze heb ik met een beetje silicone kit netjes afgesmeerd en geplaatst. Afgelopen weekend een lekker ritje gemaakt...en nergens meer last van...van valse lucht dan. Scooter pakte lekker op en reed prima. Ik was met een vriend aan het rijden. Hij met zijn pk50xl. Ook lichtelijk gekieteld maar niet zoveel als de mijne. en op een stuk veldweg ze even laten gaan en opeens merkte dat de mijne vreselijk inhield...gestopt....bleek de luchtfilter eraf te zijn. Luchtfilter er weer op en alles weer prima. Maar ik had geen gereedschap bij me. Dus tijdens dat ritje viel hij er vaker af. En toen merkte ik ook op dat als de luchtfilter eraf lag ik helemaal niet meer ze lekker reed. Ik kan me nog herinneren in mijn jongere jaren met de vespa ciao dat het niet uitmaakte met of zonder filter die liep altijd goed. Kan het zo zijn dat ik alsnog met een te kleine sproeier rondrij. Oftoewel....luchtfilter eraf laten. panty ervoor voor het vuil en dan opnieuw afstellen? Is het zo simpel....meer lucht....meer benzine (door sproeier te vergroten) meer vermogen? Sproeier is nu 80 DR85 Muscucellie krukas zal het niet goed schrijven sorry Aangepaste carters Vertanding vervangen weet niet meer precies welke maar compleet dus niet alleen het kleine tandwiel 19.19 met aanzuigbuis
  11. Uiteraard, maar als dat de tijd is welke nodig is om de keeringen kapot te krijgen heb ik nog even hoop ik Blok is het laatst uit elkaar geweest 2jaar geleden. Omdat ik toen de carters heb aangepast op de 85cc en nieuwe krukas.
  12. Ja nu begrijp ik je denk ik. Je bedoelt de andere kant van de krukas, toch? Dan ben ik het met je eens. Ik dacht de kant waar de koppeling werkelijk zit, de verbinding tussen carter en achterwiel. Tja, zou erg jammer zijn als dat zo is, want dan moet het blok open.
  13. Ja dan is de choke uit. Uit in de zin van dat hij niet mee doet.
  14. Maar weer een terug naar mijn vragen, Valse lucht worden 3 vermoedelijke problemen voor gegeven: - valse lucht langs kop en cilinder - valse lucht langs cilinder en carter - keerring aan vliegwiel kant Iemand een tip hoe ik dit kan testen of dit ook zo is? Of simpelweg vervangen en moeren natrekken en hopen dat het is opgelost? Verder: - Ingekorte buitenkabel van choke...kan geen kwaad? - Het niet perfect oppakken heeft met de valse lucht te maken. - Luchtfilter, origineel houden, of meer gaten toevoegen, of ander type b.v. Polini?
  15. @Frederik9111 De oliekeerring aan de koppelingskant heeft toch verder niets met valse lucht te maken? Olie lekker ja maar valse lucht? Deze keerring heeft toch niets met de verbranding te maken. Deze zit in het andere gedeelte van het carter waar alleen de carterolie voor de smering zit. Deze komt niet in contact met bezine. Heel theoretisch gezien zou zelfs het blok kunnen lopen zonder die kering. Correct me if im wrong, we zien hier allemaal om van elkaar te leren. Gr Tjeu
×
×
  • Nieuwe aanmaken...