Jump to content
Vespaforum.be

PX John

Members
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About PX John

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    PX 125 (2007)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Ieper
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

160 profile views
  1. Intussen is er nieuws! Lang in de garage geweest, maar nu terug... Het was geen vastloper, maar een warmloper. De garagist heeft de cilinder gehoond en ik rij weer. Ik doe het nu heel voorzichtig aan, durf hem niet meer open trekken. Maar er werd dus niets aangepast n.a.v. de installatie van een Polini 177cc kit, en als ik jullie reacties lees is dit wel nodig... Mijn garagist zegt van niet... Wie kan me helpen in West-Vlaanderen? Ik zoek een PX-specialist die veel ervaring heeft met 'verantwoord' tunen en me wil/kan helpen, want ik wil echt geen vastlopers of war
  2. merci alvast voor de eerste reacties De carburator werd niet aangepast... is dit sowieso nodig als je van 125 naar 177cc gaat? Ik weet niet welke sproeier er nu juist in zit, werd indertijd dus vergroot toen ik de sip road er op liet zetten, maar zou dus nu opnieuw groter moeten? Ik denk inderdaad dat ik teveel gevraagd heb van die nieuwe cilinder toen ik de heuvel af reed en dus geen gas gaf (en dus ook geen smering). Ik hoop dat hij nu niet opnieuw stuk is... anders wordt het een dure grap. Mijn garagist zegt dat ze bij een vastloper normaal ook automatisch de krukas verv
  3. Hallo Ik hoop heel hard hier wat advies te kunnen krijgen. Even schetsen... Ik rij met een PX125 2-takt van 2007 met Sip Road 2.0 uitlaat. De sproeier werd n.a.v. de montage van deze uitlaat vergroot. Verder was er niets aan getuned ofzo. Ik heb jaren probleemloos met deze Vespa gereden. Enkele maanden geleden had ik een scheurtje in mijn olieleiding. Niet gezien... Het gevolg was een luchtbel in de leiding en de tweetakt olie geraakte dus niet bij de motor. Gevolg: eerste vastloper. Achterwiel blokkeerde bij volle gas, ferm geschrokken en ferme streep op de grond. Mijn gar
  4. PX John

    Warmloper 125cc

    Hallo ik heb hetzelfde meegemaakt. Was het nu een warmloper van jou? Welke schade had je dan? Hoe heb je het opgelost? Nieuwsgierig!
  5. Nee, carbu niet vervangen, het probleem zat hem blijkbaar ergens in de vlotter, toen die door mijn hersteller vervangen werd was alles weer ok! Wat er precies met de vlotter was weet ik niet. Heel goede service gekregen bij Powerwheels in Ieper.
  6. Blij voor jou Propliner Bij mij idem! Ook opgelost, ben super content, eergisteren grote toer gedaan met op 't laatst zo goed als lege tank en absoluut geen problemen meer! M'n beestje rijdt fantastisch! La vita è bella! Bedankt voor alle tips en hulp hier! Schitterend forum! groetjes en keep riding!
  7. Haha, uiteraard bedoel ik koude motor ipv koude tank! In de garage hebben ze het intussen nog niet ontdekt. Ik heb gelukkig een heel gedreven garage waar ze het probleem absoluut willen oplossen. Een kortere benzinetoevoer (buis gehalveerd en heel mooi gelegd zonder knikken e.d.) was ook geen oplossing. Een nieuwe carburator dan maar? Is natuurlijk veel werk en als het dan niet werkt... Nero, ook bedankt voor je reactie! Ik vraag dit eens na! De CDI is al eens vervangen geweest, maar jij bedoelt dus de ontsteking zelf? In dat geval toch heel raar dat hij dat niet bij een volle tank doet
  8. Hallo DAXX Ik heb ontdekt dat ik geen reserve heb. 't Is te zeggen, ik kan enkel rijden met mijn kraantje helemaal open, anders valt hij direct stil. In de garage hebben ze gezien dat het gaatje voor de reserve zelfs niet uitgeboord is en er ook geen buis op zit. Na telefoon met Piagio hersteller blijkt dat er nog PX'en zijn van die periode (die van mij is van 2007) waarvan dit zo is. 'Er is een lichtje op het dashboard dat aangeeft als je bijna zonder benzine zit, dus heb je de reserve niet nodig', zou hier de redenering zijn... Ik begin mij nu inderdaad af te vragen of ik dit ook heb bij l
  9. Intussen nieuwe brandstofleiding, nieuwe brandstofkraan en nieuwe pot opgezet om te testen of dat kon helpen, maar het probleem blijft. Als de tank vol is gaat alles prima, is hij halfvol of nog minder vol is, begint de miserie als ik in 4de versnelling ga... regelmatig houdt hij dan ferm in (valt in één keer terug tot ca. 60 km/u) en ik haal ook maar een maximumsnelheid van 80 km/u meer? Om zot van te worden! Ik zet eens op een rijtje wat ik al geprobeerd heb: - carburator kuisen - sproeikop kuisen, filters nazien - nieuwe brandstofkraan - nieuwe brandstofleiding - nieuwe CDI - nie
  10. Hallo allemaal. Ik ben sedert april de trotse bezitter van een zwarte PX uit 2007. Ik heb er in het half jaar dat ik hem heb al heel veel plezier aan gehad. Ben er eigenlijk stapelzot van om eerlijk te zijn! Ik heb vandaag voor het eerst gepost op dit (overigens schitterende) forum: deze kennismakingspost en een andere post over het feit dat m'n beestje soms inhoudt op volle toeren. Ik wens alle Vespa-lovers hier nog mooi weer deze week, zodat er veel kan gereden worden! Groetjes Johan de Newbie
  11. Hallo allemaal! Ik heb hetzelfde probleem met mijn PX 125. Carburator al laten kuisen, grotere sproeier laten installeren, ook nieuwe CDI geprobeerd omdat de hersteller dacht dat het de ontsteking was... maar nog steeds zelfde probleem. Morgen gaat er een nieuw benzinekraantje op. Ik laat jullie weten wat het resultaat hiervan is. Er is in elk geval iets mis met mijn benzinekraantje. Het moet altijd helemaal openstaan. Als ik hem op reserve durf zetten valt hij binnen de minuut stil. Of is dat normaal bij een PX??? (is mijn eerste Vespa, vandaar deze wellicht domme vraag) Nog iet
×
×
  • Create New...