Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pool

Leden
  • Aantal items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    2

Pool last won the day on March 26

Pool had the most liked content!

Community reputatie

9 Neutral

Over Pool

  • Titel
    Lid
  • Verjaardag 03/13/1984

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK50 '82
    Vespa PK50S '82

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    ijlst
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

75 profielweergaven
  1. PK50S wesp

    Dit is inderdaad niet van de Vespa, geen idee wat het wel is geweest
  2. PK50S wesp

    Nee... tot nu
  3. PK50S wesp

    Weer wat stapjes verder, hier weer wat foto’s
  4. PK50S wesp

    Hij Leeft!! Zodra het blok onder de Vespa hangt ga ik hem netjes afstellen, deze eerste start was voor mijn gemoedsrust dat alles er goed in is gekomen. Hij loopt volgens mij mooi stil, hierbij een kort filmpje:
  5. PK50S wesp

    Ja keerringen, lagers en pakkingen vervangen evenals de kurkplaten, tussenplaten en veer van de koppeling.
  6. PK50S wesp

    We hadden gisteren als doel om het motorblokje weer tot leven te trappen, echter zat er iets meer tijd in dan gehoopt.. Hierbij wel wat foto's. Onderstaande foto is van de olie kering van de schakelas, rechts is de nieuwe. Het is minimaal maar de nieuwe is net wat dikker, ook met het terugplaatsen van de as was er weerstand op dit rubber. Ik verwacht dat het lekken langs de schakelas nu opgelost is. kleine update body: Gaat niet vlot maar al met al gaan we de goede kant weer op!
  7. PK50S wesp

    En qua elektrisch? Moet ik de volledige kabelboom er op zetten? Ik zie ook wel filmpjes dat de ronde stekker uit het blok niet is aangesloten. Gaat puur even om te zien of hij loopt en goed in elkaar zit
  8. PK50S wesp

    Gisteren het motorblok uitelkaar gehad en alle lagers en keerringen vervangen, de lekkage bij de schakelas zou opgelost moeten zijn, de oude keering leek versleten. Voordat ik hem terug plaats onder de scooter wil ik hem eerst even hebben lopen, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
  9. PK50S wesp

    bumpertje is niet meegenomen, ben bang dat het dan allemaal te geel wordt, mocht het misstaan kan het altijd nog. onderkant stuur heeft ook de nodige liefde gehad.
  10. PK50S wesp

    super, ik zal aankomend weekeind ermee aan de slag, wordt vervolgt!
  11. PK50S wesp

    met de rijstijl van mijn vrouw zeker!
  12. PK50S wesp

    bedankt voor je antwoord, klinkt als een vrij lastige klus...
  13. PK50S wesp

    nadat mijn vrouw haar Vespa problemen kreeg met de koppeling, vermoedelijk slijtage (slippende koppeling met rijden en aankicken) én een gerafelde schakelkabel zijn we begonnen met het demonteren van de Vespa. het betreft een PK50S uit 1983. van het één komt het ander en nadat mijn zoontje in al zijn enthousiaste was begonnen aan het achterlicht hebben we direct maar doorgepakt.. Qua roest viel best mee, zelf heb ik de ruimte en kunde niet om deze butsen weg te werken dus dit heb ik laten doen. nadat alles strak gemaakt was is de Vespa in een coating gekomen. we hebben lang lopen dubben over de kleur maar een Wesp is geel dus..Ral 1021. op de foto lijkt de Vespa geler dan in het echt, bij niet direct zonlicht neigt hij meer naar oker geel. Het demonteren ging mooi vlot en zonder problemen, het opbouwen zal wal iets lastiger zijn maar met jullie advies moet dit wel los lopen. Wat nog te doen: - motorblok revisie. - alle kabels nieuw. ( al gekocht ) - tree plank strips + rubbers nieuw ( al gekocht ) - alle Vespa logo's en type aanduidingen nieuw - nieuwe beenschild rand - nieuw/heel achterlicht - nieuwe reserve wiel houder - lager balhoofd - velgen poedercoaten zelfde kleur als de Vespa Waarschijnlijk kom ik tijdens het opbouwen nog wel meer tegen wat misstaat of aan vervanging toe is. verder lekt het blokje olie langs de schakelas, is hier een éénvoudige oplossing voor?
  14. Vespa virus

    Goedemorgen, Na al een tijdje mee te lezen op dit forum wordt het tijd om me eens voor te stellen, mijn naam is Pool, 33 jaar en woonachtig in Friesland samen met mijn mooie gezin van 2 kinderen (4 en 2 jaar) en lieve vrouw. In de brommertijd altijd Zúndapp's gereden en veel met mijn vader aan geknutsel, deze brommers helaas verkocht en vrij snel voor mijn motor rijbewijs gegaan, rij nu een honda CBR1100XX Begin juni zijn we op vakantie geweest naar Italie en toen liet mijn vrouw vallen dat ze de Vespa scooters wel heel leuk vond, aangezien het mij altijd al kriebels om met brommers te pielen liet ik me dat geen 2x zeggen en ben direct na onze vakantie opzoek gegaan naar een Vespa, niet gehinderd door enige kennis van vespa's (moest alleen wel een oudere type zijn) heb ik een zwarte pk50XL gekocht en als verassing gegeven. Brommer kwam van een man die 3 had staan, deze viel binnen het budget en was optisch redelijk, nadat alles gereinigd was sloeg hij snel aan en rijd goed. mijn vrouw kreeg het schakelen vlot door en was ook geregeld met mijn oudste zoon weg op de scooter. tussentijds de scooter wat completer gemaakt met een reserve wiel en nieuwe knipperglaasjes nieuwe wangen etc. Een paar weken later dezelfde man gecontacteerd en voor een schappelijke prijs zijn rode pk50s overgekocht, deze is optisch wat minder maar rijd vele malen lekkerder. Dat kreeg mijn vrouw ook door en die rijd nu op de PK50S, samen met de 2 kids hebben we al heel wat kilometers gemaakt. de kinderen vinden het geweldig! Zowel motorisch als optisch verdienen ze beide wat aandacht, vooral het olie lekken bij de koppeling is erg hinderlijk en ga aankomend winter ook een revisie uitvoeren. verder hebben ze beide wat gekke motorische klachten die ik niet thuis kan brengen maar met jullie kennis moet dit vast goed komen, deze zal ik binnenkort met de fotos verder toelichten. Ik ben van plan om de pk50s deze winter helemaal kaal te halen en te laten spuiten, waarschijnlijk ral 6019. Betere foto's volgen nog. met vriendelijke groet, Pool.
×