Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK50s stijgende toeren


Jens Van Deun

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

zoals aangegeven ben ik ben fiere eigenaar geworden van een vespa PK50s. Echter bij de eerste proefritten bleek er wel wat mis te zijn met deze vespa. Naast wat schakelproblemen heeft hij ook rare kuren wat betreft het toerental.

Symptomen:

1) bij koude start, start hij fantastisch goed
2) wanneer je hem net gestart heb met de choke aan, loopt hij mooi. Wanneer je de choke dicht duwt blijft hij mooi draaien
3) als je dan een paar meter gereden hebt en je zet hem terug in Neutraal en je laat de koppeling los, stijgt hij serieus in toeren. Wanneer je de choke uittrekt kan je een ideaal punt vinden om hem weer mooi te laten draaien. Je kan er nadien gewoon mee rijden
4) na x aantal kilometers kan het plots zijn dat je toeren zakken. Na wat met de choke te spelen krijg je hem weer mooi aan het draaien en kan je weer verder

 

Ik dacht eerst aan valse lucht, maar vind dit toch maar rare symptomen. Graag jullie idee?

Link naar reactie
Op 14 september 2017 om 22:32, Adrian zei:

Id valse vlucht...

Hoogstwaarschijnlijk en hopelijk voor jou is de vilten ring aan het  spruitstuk de oorzaak. 

Check ook uw bougie kleur eens,

Gr

 

 

Ik zal straks eens kijken. Gezien ik een volledige leek ben: de vilten ring zal ik wel vinden, maar waar moet ik op letten als ik de kleur van de bougie check?

Link naar reactie

Bougie moet koffie met melk van kleur zijn, 

Wit is niet goed > motor loopt te warm/arm  dan

Vilten ring is enkel te checken  je de carb effectief demonteert, de ring zit tussen het spruitstuk en de carb 

Nr 56 op tekening 

Gr 

felt_728.jpg.9939bfbe77846e0855ff47f509e47c75.jpg

Link naar reactie

Heb ik ook gehad. Bij mij was het valse lucht.

Na lang zoeken gevonden dat motor valse lucht trok via de aansluiting van Carb op de manifold. Niet de vilten ring bij mij maar werkelijk de metaal op metaal aansluiting die niet 100% dicht was. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...