RoelRoel Geplaatst: 30 augustus 2008 Delen Geplaatst: 30 augustus 2008 Hallo, na een hoop restauratiewerk ben ik deze zomer eindelijk aan het rijden geraakt met mijn vespa. Er is echter een probleem. Koud zijnde start hij perfect maar warm start hij nooit. Dus als ik ergen heen rij moet ik hem na het stilleggen altijd in gang lopen om weer naar huis te kunnen keren. De bougie en bougiekabel zijn nieuw, motor is gereviseerd. Het gaat hier over een VL1T van 1955. Heeft er iemand advies of een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Alvast bedankt! Roel Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 30 augustus 2008 Delen Geplaatst: 30 augustus 2008 Is je carburator niet te rijk afgesteld? Link naar reactie
roufio Geplaatst: 31 augustus 2008 Delen Geplaatst: 31 augustus 2008 misschien bobijn (bakeliet)vervangen,was bij mijn vl ook een probleem groetjes Raf Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 6 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2008 Is er een manier om te bepalen of dat echt aan die bobijn ligt? Kan je dat testen of zo? Of heb je dat gewoon vervangen? Hoe wist je dat daar de fout lag? Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 6 september 2008 Delen Geplaatst: 6 september 2008 welke hittegraad heeft u bougi? (ik had het zelfde probleem met mijn 50cc, bougi met hittegraad 6 (warm dus) starte zelden of nooit als hij warm was , een bougi met hittegraad 8 gestoke (koude bougi) en start perfect) probeer dit maar ens , veel kans dat het aan de hitte graad van je bougi ligt... grtz Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 6 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2008 De bougie was inderdaad niet de juiste, maar die heb ik vervangen. Nu zit er wel de juiste in maar het probleem is daarmee niet opgelost helaas. Het moet dus iets anders zijn... Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 6 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2008 Waar zitten de superspecialisten ? Ik ben één en al oor ! ;-) Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 6 september 2008 Delen Geplaatst: 6 september 2008 Heb je al de raad van roufio gevolgd? Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 6 september 2008 Delen Geplaatst: 6 september 2008 kan inderdaad uw bobijn zijn,te weinig compressie of een versleten carbu. Vgr nico Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 6 september 2008 Delen Geplaatst: 6 september 2008 kan ook je binnen spoel zijn die versleten is , of je plattines ipv 0.4mm eens op 0.2 mm zette... ( en eventueel bougi's me vershillende graden zelf testen) grtz Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 7 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2008 Ok bedankt allemaal. Ik ga er werk van maken ! Link naar reactie
Cult Geplaatst: 7 september 2008 Delen Geplaatst: 7 september 2008 keep us posted!! Veel succes... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.