Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nederlands inschrijvingsbewijs ook nodig om plaat aan te vra


Aanbevolen berichten

Eerder deze zomer een Nederlandse Vespa gekocht, alle papierwerk erbij.

Bij de douane geweest, inschrijvingsbewijs getoond, alles cava, sticker gekregen.

Via mail bij DIV aanvraag gedaan voor inschrijving. Inschrijvingspapier ingescand en meegestuurd. Alles cava, nog ne sticker gekregen.

Nu stuur ik het volledig ingevuld roze formulier, met stickers naar mijn verzekering, en zeggen die dat ze de plaat niet kunnen aanvragen zonder dat ik er het inschrijvingsbewijs bijsteek...

Hoe dikwijls kunnen overheidsdiensten hetzelfde stuk papier NOG eens nakijken?? Is dit echt nodig voor het DIV om een plaat te krijgen, of weet de verzekeringsman er niks van. (kzal het toch maar sowieso opsturen, maar stel er mij toch de nodige vragen bij)

Link naar reactie

hey nik. Als je een ingevoerde vespa hier op de baan wilt hebben ben je al op een heel goede weg. Enkel de laatste stap is verkeerd. De DIV heeft inderdaad de originele documenten nodig van het land van herkomst. Jij hebt je PVG gehad van je nu belgische vespa. Dit is het document dat bij de vespa hoort, samen met het roze(inschrijvingsbewijs) papiertje dat je samen met je nummerplaat krijgt. Dus alle originele documenten overmaken aan je verzekeringsagent, of nog beter, in de rij gaan staan bij de dichtstbijzijnde DIV-kantoor en zelf je nummerplaat ophalen.

Link naar reactie

ja ik had ook chance dat ik "toch maar alles" had meegenomen naar Brussel ook al was dat niet helemaal duidelijk uit de documentatie en inderdaad "Brussel" had alle papieren al eens door de handen gehad bij de Douane, en "Brussel" had de papieren al een tweede keer gezien als je een gelijkvormigheidsattest aanvroeg en "Brussel" wil ze nog eens een derde keer (en derde keer bis) als je de plaat gaat aanvragen (eerst die van het loket en daarna die van de douane bij DIV). Da's dan ook de laatste keer dat je de papieren kan zien want daar gaan ze de kast in (dus als je er na al dat gezeul aan gehecht bent geraakt neem er dan een fotoke van voor den album).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...