Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welke zadels mogelijk op PK50XL


DR

Aanbevolen berichten

Bij sip hebben ze inderdaad wel witte en zwarte zadels ook van de PK-s, waarvan ik begreep dat deze ook op de XL passen, maar ik ben op zoek naar een bruin lederen zadel.

Misschien al eens iemand zelf een zadel overtrokken en een idee of dit goed te doen is ?

Vr,gr

Dagmar

Link naar reactie

Ik heb zelf al eens mijn zadel overtrokken met een skaiachtig bruin leer. Gewoon alles van je kussen vijzen en de skai goed! aantrekken en vast nieten met een nietjespistool. Skai gaat niet echtlang mee en 'krakeleerd' zelf een beetje door de regen en zo, dus nu heb ik er gewoon een overtrek voor gekocht bij SIP. Maar volgens mij is er wel een bedrijf waar je custom-made overtrekken hebt, via Lambrettafinder vind je de link wel.

Succs, Ticce

Link naar reactie
Maar volgens mij is er wel een bedrijf waar je custom-made overtrekken hebt, via Lambrettafinder vind je de link wel.

Je zadelbasis moet dan wel in een goede staat zijn. Enkele weken geleden bij Sam, Lambrettafinder geweest en voor mijn zadel is het reeds te laat. De basis is in dergelijk slechte conditie dat men geen goede kwaliteit kan afleveren en dus begint men er niet aan.

Reken ook op minstens 150 euro voor dergelijke ingreep, dit is vaak nog handwerk en dus niet goedkoop. Via google vind je trouwens verschillende van dergelijke handelaars.

Link naar reactie
Ik heb zelf al eens mijn zadel overtrokken met een skaiachtig bruin leer. Gewoon alles van je kussen vijzen en de skai goed! aantrekken en vast nieten met een nietjespistool. Skai gaat niet echtlang mee en 'krakeleerd' zelf een beetje door de regen en zo, dus nu heb ik er gewoon een overtrek voor gekocht bij SIP. Maar volgens mij is er wel een bedrijf waar je custom-made overtrekken hebt, via Lambrettafinder vind je de link wel.

Succs, Ticce

Kun je iets specifieker zijn ?

Alles van het kussen vijzen, dat betekent gewoon alles van het zadelframe afhalen ?

Daarna de skai erover trekken, heb je de skai dan wel op maat gesneden ? of heb je gewoon een lap genomen en deze erover getrokken en vastgeniet ?

Misschien een foto van hoe het toen was ?

Gr,

Dagmar

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...