Ga naar inhoud
Vespaforum.be

moto rijbewijs.


BobBoss

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om één dezer dagen mijn moto rijbewijs te gaan doen.

Maar nu is mijn vraag: Voor het praktijk examen heb ik een voertuig nodig dat:een cilinderinhoud van méér dan 120 cm3 en een minimumvermogen van 20 kW en een maximum vermogen van 25 kW.

Minimumsnelheid 100 km/u op horizontale weg.

Zijn er vespa's die daar aan voldoen? Een px?

grtz.

Bob

Link naar reactie

Zoek een rijschool die opleidingcheques aanneemt en dan zijn die laatste 2 uren+examen de helft van de prijs!! Zij rijden met je mee naar het examen en laten je eerst nog eens oefenen. Ik ging die laatste 2 ook zonder rijschool doen maar ben content dat ik het toch gedaan heb met (tenzij je zelf een moto hebt).

Succes d ermee!! (Ben er net vanaf)

S.

Link naar reactie

http://vdab.be/opleidingscheques/

Normaal heb je recht op 250€ per jaar. Dus als je je theorie en eerste 6u dit jaar doet kan je daar voor 250€ (=125€ betalen en de rest past de overheid bij) van genieten. Dan krijg je 12 maanden je voorlopig rijbewijs en kan je dus volgend jaar (opnieuw recht op 250€ cheques) je laatste 2u gaan doen + examen.

Moto heeft een apart boek voor de theorie (specifiekere vragen ivm banden, remmen,ed...)Efkes lezen, vraagskes eens oplossen en examen gaan doen...

Succes!

S.

Link naar reactie

Bel dan gewoon eens 0800 30 700, da was een vriendelijke madam aan de andere kant en stel u vragen daar eens. Ik heb da vorige keer ook gedaan, dan weet je alles zeker.

Succes!

S.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...