Ga naar inhoud
Vespaforum.be

banden, maten


the666bbq

Aanbevolen berichten

veloce net terug van Inspectie bij Jan en buiten de banden was hij 'ferm en gezond'. De huidige deestone D822 100/90-10 (toch een beetje curryflavored) zijn als nieuw maar blijkbaar toch niet de beste keuze (wel misschien als ge als verkoper goedkoop nieuwe banden wilt leggen wat toch vlotter verkoopt dan versleten boel).

Het zal meer dan waarschijnlijk de Heidenau K58 worden, blijkbaar zowat de keizer van het nattere wegdek en 't is toch daar dat de kleine 10 inch schoentjes op hun best moeten presteren.

Ik heb wel ondervonden dat die 100/90 net ietskes te breed zijn voor de veloce. Bij het vervangen van mijn klapband onlangs ondervond ik dat hij op één plaatske juist tegen de vering kwam (heb er dan tijdterwijl een rondeleke tussen gezet en het was over - maar dat schuren lag misschien ook aan de manier waarop ik de buitenband op de velg had liggen - alhoewel ik heb het een paar keer opnieuw gedaan, en de velg leek op het eerste zicht ook nie krom te staan). 3.50 zou dus beter passen zijn maar 100mm oogt toch 'vetter' dan 'maar' 88,9mm (= 3.5 x 2.54). Is breder beter qua wegligging of toch maar gewoon houden aan de 3.50 ?

Kan je nog breder gaan (vanaf hoeveel ook bredere velgen?) ?

Link naar reactie

Ik dacht dat 90/90-10 de max om zonder slijten te rijden, dus dat het met 100/90 niet past kan dan wel kloppen :)

Als je een conische achterveer hebt, zou je die nog kunnen vervangen door een rechte (bv een versterkte Worb5 veer), om iets meer ruimte te winnen.

Je kunt breder met een kit van SIP:

00009024_003.jpg

Ik hoor dat de Michelin SM100 de band-to-have is. Ik heb ze liggen, maar nog niet gemonteerd. Ben goed te spreken over de Continental Navigators - maar over banden zijn veel meningen, en volgens mij ook veel topics!

Link naar reactie
Ik hoor dat de Michelin SM100 de band-to-have is. Ik heb ze liggen, maar nog niet gemonteerd. Ben goed te spreken over de Continental Navigators - maar over banden zijn veel meningen, en volgens mij ook veel topics!

Daar ben ik inderdaad ook tevreden van.

Ik heb met mijn vorige set van 3 banden een goei 10 000 km gereden.

Niet slecht voor bandjes van 21€ het stuk.

Mvg

Gerd

Link naar reactie

dus met Heidenau K58/61/.., Schwalbe Weatherman, Michelin SM100, Metzeler 7teen, Bridgestone ML50 kan je weinig kwaad doen.. en dan komen smaak en goesting ook wel om de hoek kijken denk ik (vind een race-type band soms wat vloeken op een oldie dus die SM100 is dan misschien weer 'best of both worlds'). Waarschijnlijk pas je je rijstijl ook weer wat aan aan je eigen schoeisel.

Die spacer is wel vrij duur vind ik (50-122 euro) want één rondelleke (op 1 bout) was al genoeg om de band vrij te leggen (kan dat eigenlijk kwaad zo'n rondelle op die plaats ? twee rondellen was alleszins teveel want dan heeft moer+borgring niet genoeg draad over)

100 was wel al ewa foefelen om hem er opgeblazen in te krijgen vanachter (aflaten maakte trouwens niet zoveel verschil) dus als je 'on the road' wilt wisselen is die 3.50 ook weer handiger...

dus de meeste wideframers onder ulle gebruiken gewoon de 3.50-10 ?

Link naar reactie

oei, dan heb ik een definitieprobleem, ik dacht dat alles met losse billen (zoals de sprint veloce) largeframe was, of maak je nog een verschil tussen widemount/wide frame en largeframe ? Dan moet ik mijn vraag eigenlijk aanpassen : gebruiken de largeframers onder ulle dan allemaal 3.50-10 ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...