toeter Geplaatst: 27 juli 2008 Delen Geplaatst: 27 juli 2008 Beste forummers, Vorige week kochten mijn vrouw en ik een gtv125 voor het woon-werkverkeer en voor korte stadsritten. Nu lees ik hier op het forum veel over roderen, maar de verkoper heeft ons daar niks van verteld. Is dit nog nodig met een nieuwe 4-takt met automatische transmissie? groetjes, Kris Link naar reactie
mgent Geplaatst: 27 juli 2008 Delen Geplaatst: 27 juli 2008 Dan heb je een slechte verkoper voor gehad, die alleen maar dacht aan verkopen en niet aan service. Een 4takt dient inderdaad te worden ingereden. Staat overigens ook in je handleiding. De eerste 1000 km tot maximum 70 a 75 rijden en regelmatig veranderen van snelheid, dus niet steeds in dezelfde toeren blijven rijden over lange afstanden.Ook de motor n iet in de hoge toeren jagen. Als je dit respecteert hou je er een goeie wesp aan over. Waarschijnlijk heeft de verkoper dan ook niet verteld, dat je de achtervering kan afstellen. Als je regelmatig met twee mensen op de wesp zit is dit wel aan te raden om van stand 1 naar 2 of zeker 3 te gaan. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 27 juli 2008 Delen Geplaatst: 27 juli 2008 maar dan moet je ook na je 1000km geleidelijk opbouwen , anders heeft het ook geen nut hoor (en dat doen de meeste gewoonweg niet) Link naar reactie
toeter Geplaatst: 27 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2008 tja, ondertussen staan er 200km op Ik ben al een keer of drie naar't werk gereden : 23km tegen 80 a 90 km:h Is de wesp nu omzeep? mvg, Kris Link naar reactie
mgent Geplaatst: 28 juli 2008 Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Is niet om zeep, maar hou het ietsje rustiger voor de rest van die 800, en dan opbouwen zoals Marc er nog bij schreef. Link naar reactie
toeter Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Ok, bedankt iedereen voor de informatie, groetjes, kris Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.