Ga naar inhoud
Vespaforum.be

motovesten Hein Gericke


pascal

Aanbevolen berichten

Het is niet de bedoeling reclame te maken, maar vandaag bij Hein Gericke een zomer motorvest gekocht, voor net geen 110 EUR. (Verkoper had zaterdag trouwens de Gentse Feestenrit zien passeren aan Sint-Denijs).

Vest is verstevigd op de rug, ellebogen en schouders (pads), en heeft achteraan, vooraan en op de armen verluchtingsgaten die je dmv een rits kan openen. Is een zomervest, maar is volgens mij warm genoeg om ook 's winters te dragen (met een windstopper/fleece er onder). Alleszins vandaag rondgetoerd met enkel een t-shirt eronder en geen zuchtje kou geleden, ondanks de stevige wind.

Is volgens de omschrijving volledig waterdicht, maar heb dat nog niet kunnen uittesten.

Voor wie geïnteresseerd zou zijn : http://server01.hein-gericke-store.com/ ... urrblock=2

Er zijn nog andere vergelijkbare modellen in die prijsklasse.

Na er 1 dag mee rondgereden te hebben, vraag ik me af waarom ik zo lang zonder degelijke vest heb rondgereden. Een stevige vest met beschermingsstukken geeft toch een veel "steviger" gevoel bij het rijden, de dunne zomervesten en t-shirts zijn verleden tijd.

Je hoeft dus niet altijd te wachten op aanbiedingen in de Lidl om degelijk materiaal te kunnen kopen aan een redelijke prijs. En 't zijn nog de hele maand solden dus misschien 't moment ?

Link naar reactie

Toen ik voor het eerst ging rijden met een motorjas, dacht ik inderdaad ook bij mezelf waarom ik zolang gewacht had om dat te kopen... Het is een wereld van verschil. Kort nadien trouwens inneens ook een broek gekocht met uitneembare voering. Met die combinatie rij ik zonder problemen het ganse jaar door... ook aan -5°C.

Om hier even op verder te gaan. Zijn er toevallig mensen die een motorjas hebben in mesh... dus écht wel voor temperaturen boven de 20°C gezien de wind er zo doorblaast ? Iets in de genre Rev'it Air bvb (http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo ... 75&dummy=0). 'k Vraag mij af of je er hier iets kan mee aanvangen. Mijn huidige motorjas is uitstekend tot een graad of 22-23. Erboven wordt het toch zweten geblazen.

Link naar reactie

Die jasjes heb je ook van Vespa zelf Jurgen.

o9nxivkgw.jpg

Maar waar ik nu al eigenlijk op zoek ben, is een een goede motorvest om in de winter te rijden. Ook als het vriest. Liefst type zoals deze hierboven van Vespa. Of zou deze Vespa vest warm genoeg zijn? Per slot van zaken hebben we hier in ons Belgenland niet meer zo'n strenge winters.

Link naar reactie

Je moet 'ns aan 0°C aan 90km/h met zo'n vest rijden... liever jij dan ik ;o)

Er bestaan all-season jassen met uitneembare voering. Ik rij in de winter met zo eentje met daaronder een een tshirt met korte mouwen en één met lange mouwen en ik heb het niet koud. Als je nog wat extremer gaat lijken gepaste onderlaagjes me noodzakelijk.

Vespa-jas is wel ok, maar er komen standaard geen protectoren bij. ik heb liever iets met alles erop en eraan. En mijn huismerk is Rev'it...

Vespa-jassen voor in de winter, bestaan niet bij mijn weten. Maar elke motorzaak heeft onnoemelijk veel jassen hangen. Sommige merken zien er best wel ok uit. Rev'it heeft trouwens een 'city-jas' (Rev'it Shade: https://www.euromotoaz.com/store/cart.p ... tail&p=411) waarmee ze doelen op het publiek dat met Vespa's rijdt (volgens hun advertenties dan toch).

Link naar reactie

ik denk dat jij echt op een ander golflengte zit derrick? de meeste van ons hier rijden tegen 80 à 120km/h en velen van ons in alle temperaturen. die vestjes van oa vespa zijn gewoon reteduur en stellen eigenlijk ni veel voor. dat jij tegen 25km/h het niet zo snel koud zal hebben kan ik begrijpen.

Link naar reactie

Die jasjes van Rev'it zijn nochtans ook peperduur. Bij Icon heb je al een goede jacket voor 104€.

395x395-ENLARGED.jpg

* The Tarmac jacket is loosely based on Icon's ultra-popular Hero jackets, but made with the a durable Fighter Mesh chassis

* Like Icon's other textiles they didn't go cheap with the armor package either

* Genuine CE armor coupled with real leather elbow overlays

* All the good stuff is in there, and the styling speaks for itself

* Durable breathable fighter mesh chassis

* Maximum airflow, minimum friction

* CE approved elbow/shoulder armor

* Slightly precurved leather elbows

* Unique Icon Hero styling

* Zip-off sleeves

En als je nog eens 80 € erbovenop legt heb je een heel goeie leren jack.

320x320-FULL.jpg

* Ride cool even in the summer heat with this perforated leather jacket

* All-over perforations act like hundreds of cooling vents to keep you comfortable, but still be protected by leather

* Add some attitude and extra cooling by zipping off the sleeves

* CE-approved elbow and shoulder armor

Link naar reactie

De jasjes van revit zijn alles behalve peperduur. Hebben een hele goeie prijs kwaliteit. En hoe ga je zo een jasje kopen waarvan het merk hier niet eens bekend is ? Welke is de juiste maat ? Want bij elk merk verschilt dit ook weer eens. Overigens jassen is koeken naar geld, een spotgoedkope gaat dan weer niet goed witten en is na één seizoen al versleten. En, er is leder en leder.Dus voor een paar euro meer een goeie jas kopen bespaart je dan ook weer centen nadien.

Link naar reactie

@Derrick... Wat Rev'it betreft spreek ik uit ervaring. Ik vind dat zelf helemaal niet duur. Tuurlijk vind je goedkopere en waarschijnlijk zelfs goedkopere die even goed of nog beter zijn, maar dat kan je alleen maar ondervinden uit ervaring. Tenzij je zelf een Icon vest hebt, kun je niet zeggen dat het een goeie jas is...

Link naar reactie
Toen ik voor het eerst ging rijden met een motorjas, dacht ik inderdaad ook bij mezelf waarom ik zolang gewacht had om dat te kopen... Het is een wereld van verschil. Kort nadien trouwens inneens ook een broek gekocht met uitneembare voering. Met die combinatie rij ik zonder problemen het ganse jaar door... ook aan -5°C.

Om hier even op verder te gaan. Zijn er toevallig mensen die een motorjas hebben in mesh... dus écht wel voor temperaturen boven de 20°C gezien de wind er zo doorblaast ? Iets in de genre Rev'it Air bvb (http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo ... 75&dummy=0). 'k Vraag mij af of je er hier iets kan mee aanvangen. Mijn huidige motorjas is uitstekend tot een graad of 22-23. Erboven wordt het toch zweten geblazen.

Dag Jurgen, ik zou eens moeten proberen om met mijn jas alle verluchtingsgaten open te ritsen en dan rond te rijden, maakt volgens mij een groot verschil. Een deel van de warmte komt ook door het gewicht van de jas en de protectoren denk ik, een jas die minder weegt lijkt me ook minder warm te zitten. Dus volledig in mesh betekent denk ik ook minder bescherming (maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk).

Alleszins, op mijn jas kan ik beide borstzakjes volledig openritsen, ook ter hoogte van de binnenkant van de elleboog 2 ritsen, idem voor de voorkant van de schouders en ten slotte op de rug kan zowat de helft weggeritst en geopend worden. Onder de ritsen zit telkens mesh en ik voelde het temperatuurverschil al als enkel de ritsen aan de ellebogen en schouders open waren. Eind deze week wordt het wat warmer dus dan zal ik echt kunnen "testen". Of je moet mijn jas eens komen lenen als je wil.

Link naar reactie

ERX in wondelgem (bij Gent). Zelfde winkel als waar MGENT de zijne kocht. Ik heb een Rev'it GT Pro. Jas voor het ganse jaar door. De Rev'it Air waar ik info over vroeg, en die jij hierboven toont, is enkel voor in de zomer (warm weer tenminste).

cat4249164.jpg

Link naar reactie

http://www.motozoom.nl/producten/Rev-It-jacks-121F.html

Daar kan je prijzen vergelijken.

De meeste jassen kan je binnen jas er uit halen, maar er zijn ook specifieke zomerjassen. Prijzen ongeveer 150 euro.

Koop je nu eenmaal een jas met goretex dan betaal je soms het driedubbele of meer. Daarom in de koopjesperiode eens rondneuzen bespaart soms veel geld. Verleden jaar Goretexjassen gekocht van Hen Gericke aan 150 ipv 399.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...