Ga naar inhoud
Vespaforum.be

welk (pre PX) model voor first time restauratie?


Twostroke

Aanbevolen berichten

Hey!

De Vespa-bug begint weer te kriebelen!

Ik ben van plan om (op mijn eigen tempo, gebaseerd op kennis/handigheid en budget ;) ) aan een Vespa te werken.

Ben momenteel heel wat dingen aan het lezen (oa hier op het forum/faq etc.) en heb wat boeken besteld hier en daar.

Nu wou ik eigelijk weten welk model jullie aanraden? Ik heb het vooral voor de ronde vormen van de modellen voor de PX, maar ik neem aan dat hoe verder je in de tijd gaat hoe moeilijker en duurder het gaat worden? Ik ben niet echt gierig, maar zou toch onder de prijs van een nieuwe Vespa willen blijven. (niet dat dit een vergelijking is, gewoon maar om je een idee te geven ;) )

Ik ben eens ik begin ook wel van plan om mij aan te sluiten bij een club en wat mensen aan te spreken die me eventueel zouden kunnen helpen.

Dus als jullie suggesties hebben, laat maar komen. Ik lees veel over de 'vnb' modellen?

Kan ik bv ook de motor vervangen door een beter/nieuwe model? Ik denk dat dit me ook wat technische zorgen zal besparen (of net niet, omdat ze bv niet zouden passen?)

Ik heb een voorkeur voor 125cc modellen (of eventueel lager, maar liever toch 125cc, dan gaan we toch aardig vooruit)

Groeten!

Benny

Link naar reactie

Ga naar google, tik in "vespa models",zoek naar foto's, kies een model dat je bevalt,ga op zoek naar ene die te koop staat,koop de vesp, begin eraan te werken...

Nrmaal gezien zal je onder de prijs van een nieuwe uitkomen. Betrouwbaarheid is een andere zaak...

Succes

Link naar reactie

Jaren 60 is ronder dan jaren 70, jaren 80 is richting PX, prijzen beginnen pas echt aan te tikken ouder dan jaren 60; hangt dus vooral af van je voorkeur voor rond, of iets hoekiger.

Tussen de modellen zitten niet veel grote technische verschillen die kunnen bepalen of je een scooter al dan niet koopt (de GS, SS en T5 daargelaten, want dat zijn de bijzondere modellen qua techniek).

Je kunt onder alle Vespa's sinds de jaren 60 een nieuwe PX motor hangen; is prijzig, daar een blok 850 (150cc LML) tot 1500 (PX200 Piaggio) kost.

Reken naast bodywerk op zeker 500e aan rubbertjes, kabels, banden etc. Bodywerk laten doen kost rond de 1000e.

http://vespa.startpagina.nl voor linkjes (bv in het kopje (Model & Serie Nummer)

http://www.scooterlounge.com/Vespa/Gen/Gen.shtml is een goeie voor buyer guides (prijzen zijn niet van toepassing hier).

<125cc is meer vraag naar dan >125cc, dus dat kan bepalen of je lang of niet zo lang hoeft te zoeken.

Post maar wat je vind op je zoektocht (met je research erbij), dan kunnen wij je vast een tip of 2 geven.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...