Ga naar inhoud
Vespaforum.be

verbindingsstuk uitlaat met motor


larscobbaut

Aanbevolen berichten

aan de techniekers onder ons,

men heeft mij altijd gezegt dat een pk50xl een 55per uur rijd, maar bij mij is dit dus niet het geval. ik rij een 45 per uur af en toe een 50 met wind in de rug.

nu hebben ze mij verteld dat ik dit kan oplossen door het bochtje van mijn verbindingsstuk van de uitlaat met de motor een beetje uit te vijlen aan de binnekant. nu is de vraag hoe veel moet ik uitvijlen? wss slechts een millimeter maar toch even checken wat de kenners zeggen onder ons.

ter verduidelijking dit bedoel ik dus:

hoekuitlaattr6.th.jpg

groeten lars

Link naar reactie

Ik zou al die moeite niet doen, ze zeggen nogal snel dat ne vespa over de 5Okm/u gaat, eerst zien dan geloven. Wat als je nogal struis gebouwd bent (bv.85kg) zou uw bakske met tegenwind dan ook 55km/u gaan? Dan mag je met 45 al heel content zijn. Snelheid is nogal relatief, 50 per uur top is zeer normaal.Als hij amper 35 haalt en aan den uitlaat hoor je een sissend geluid, dan zit uw potteke vol, best vervangen en niet uitbranden zoals de meeste proberen. Maar aangezien dat dat allemaal nogal vrij nieuw is zou ik er gewoon afblijven. grtjs

Link naar reactie

hmm dilemma.

wat zou ik nu doen? ik heb er al een sito+ opstaan en dat zou moeten schelen.

ik zal er nog eens goed over moeten nadenken. kgaan hem eerst terug in elkaar steken denk ik, wss verkoop ik hem toch ergens volgend jaar.

maar toch bedankt voor alle info.

greets lars

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...