Ga naar inhoud
Vespaforum.be

V50 "restauratie" :D


piejay

Aanbevolen berichten

Het werk ligt al een tijdje stil, wegens de examens, maar direct daarna zal ik weer aan men wespje werken. Gewoon uit verveling deze foto's tot waar ik nu ongeveer al geraakt ben. Is het nodig om haar overal af te schuren tot op het metaal? Ik weet niet hoe het bij vespas is maar op tv in de programmas zoals van boyd coddington en chip foose en wheeler dealers en from wreck to riches gebeurt dat niet altijd. Niet dat ik lui ben ofzo maar als het niet nodig is dan is het niet nodig natuurlijk :).

Zoals je ziet bij m'n achterband moet er daar iets tegen zitten en ik heb ook (alweer) slijtage aan het vliegwieldeksel, kan dit zijn doordat die velg niet 100% recht is?

Vespa.jpg

IMG_1041.jpg

IMG_1049.jpg

IMG_0960.jpg

IMG_1033.jpg

IMG_1053.jpg

IMG_1036.jpg

IMG_0983.jpg

Link naar reactie

Nu weet ik het al met zekerheid, nog iets dat ik moet vervangen :). En onderaan de treeplank, ik veronderstel dat dat moet gelast worden? En het schuren, is het goed zoals ik al de billen gedaan heb? of zal dat zichtbaar worden als ze opnieuw gespoten wordt? En het stuk van de treeplank bij de voetrem, is dat nog mooi in vorm te krijgen, mits wat uitblutsen en plamuren?

mvg piejay

Link naar reactie

was ik in jouw plaats, stak ik hem binnen om te zandstralen + eventueel metaliseren,

het kost bijna niets, en ben je ook zeker dat hij niet meer zal beginnen roesten.

mvg

Link naar reactie
  • 3 weken later...

PJ , zoals ik je vroeger al vertelde : gewoon binnensteken om te zandstralen

want misschien reageert de oude verf op de nieuwe lak , you never know

En terwijl is alle roest , vuiligheid er ook vandeneerste af

groetjes

zelf nu bezig aan een Sprint Veloce project

eerst wat ik doe , alles uit elkaar en naar zandstraler

kost je ongeveer 50 euro ipv uren te schuren

mvg Tom

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nja voor 50 euro kan je idd niet missen,... Maar kheb weeral probleempjes, nl bij demonteren van men spatbord is er, zoals je kan zien, een klein stukje los gekomen (ik heb het nog). Kan natuurlijk gelast worden, etc maar zoals je ziet is het spatbord ook niet echt blutsvrij.. Best gewoon nieuw spatbord kopen zeker?

mvg piejay

IMG_1874.jpg

IMG_1877.jpg

IMG_1878.jpg

Link naar reactie

nieuw (repro) staal is van mindere kwaliteit (dunner) dan oud staal van Piaggio, maar als restaureren duurder is dan een nieuwe (die zijn 20e ofzo?) moet je dat oude staal wel erg op prijs stellen om het te behouden :)

Link naar reactie

Ik had net hetzelfde bij mijn voorspatbord... Alleen nog in een iets ergere graad.

Ik heb een nieuw besteld, dit is vandaag geleverd en inderdaad het metaal is dunner en minder van kwaliteit dan het origineel. Maar voor die prijs had ik geen zin om het oude weer helemaal pikfijn op te lappen (lassen, slijpen, uitblutsen, plamuren) Het is maar wat je zelf wilt...

Groeten, Koen

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik zal nu wanneer ik m'n voorspatbord terug heb, m'n wesp laten zandstralen. Ik heb hier op het forum al dingen gelezen van metaliseren na zandstralen en nog behandelingen... Als ik dat laat zandstralen en dan gewoon grondlaag , en de andere lagen, zal dat er dan direct weer van liggen ofzo? sorry voor de misschien wat domme vragen maar ik zou graag wat bijleren over het correct opknappen van vepas..

groeten pj

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...