PrimaveraBart Geplaatst: 2 juni 2008 Delen Geplaatst: 2 juni 2008 Dag, Ik ben een tijdje wat opzoekwerk aan het verrichten naar de restauratie van een ET3 Primavera. Ik ben van plan om een frame (of scooter) kopen en die volledig te renoveren. Dit zal dan mijn eerste restoratie project zijn. Ik zo de indruk dat de motoren tussen de verschillende Vespa's gemakkelijk uitwisselbaar zijn. Het lijkt mij interessant om een (nieuwe) 125cc ET4 te leggen in oldtimer. Dan combineer je de looks van een oldtimer scooter, maar de emissienormen van een modern 4-taktje. Ik heb hier nog geen informatie over gevonden. Is dat technisch mogelijk, en hoe zit het met de administratie om in te schrijven en verzekeren? Alvast bedankt, Bart Link naar reactie
Gette Geplaatst: 2 juni 2008 Delen Geplaatst: 2 juni 2008 ik dacht niet dat die 4taktmotortjes gaan passen onder een klassieke vespa. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 2 juni 2008 Delen Geplaatst: 2 juni 2008 Die ET blokjes zijn te lang om onder een PV te passen; het achterwiel komt dan buiten je frame te liggen. Link naar reactie
silver px 125 Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Et4 heeft wel de motor onder zadel zitten en niet aan de zijkant zoals bij"echte"vespa. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 als je zo'n auto blok wil steken zou ik eerder opteren voor een lambretta. die lenen zich daar wel meer voor. google er maar eens op los! Link naar reactie
PrimaveraBart Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Bedankt voor de tips. Er bestaan inderdaad Lambretta ET4 conversies, maar dat ziet er niet simpel uit! Misschien moet ik dat nog even uit mijn hoofd zetten. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 4 juni 2008 Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Bedankt voor de tips. Er bestaan inderdaad Lambretta ET4 conversies, maar dat ziet er niet simpel uit! Misschien moet ik dat nog even uit mijn hoofd zetten. Wat had je nu gedacht, dat dat plug & play was? Link naar reactie
MOOSE Geplaatst: 4 juni 2008 Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Bedankt voor de tips. Er bestaan inderdaad Lambretta ET4 conversies, maar dat ziet er niet simpel uit! Misschien moet ik dat nog even uit mijn hoofd zetten. Wat had je nu gedacht, dat dat plug & play was? Neen, plug en pray Link naar reactie
PrimaveraBart Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Als je enkel een nieuw subframe zou moeten maken zou het wel interessant zijn. Nu ik die Lambretta-modificaties bekijk is het gewoon een kwestie van te weinig ruimte in een Vespa frame. Hoe zit het eigenlijk met de wetgeving voor 2-taktjes? Zijn er geen maatregelen op komst om die van de baan te halen? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.