Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ET4 in Primavera?


PrimaveraBart

Aanbevolen berichten

Dag,

Ik ben een tijdje wat opzoekwerk aan het verrichten naar de restauratie van een ET3 Primavera. Ik ben van plan om een frame (of scooter) kopen en die volledig te renoveren. Dit zal dan mijn eerste restoratie project zijn.

Ik zo de indruk dat de motoren tussen de verschillende Vespa's gemakkelijk uitwisselbaar zijn. Het lijkt mij interessant om een (nieuwe) 125cc ET4 te leggen in oldtimer. Dan combineer je de looks van een oldtimer scooter, maar de emissienormen van een modern 4-taktje. Ik heb hier nog geen informatie over gevonden.

Is dat technisch mogelijk, en hoe zit het met de administratie om in te schrijven en verzekeren?

Alvast bedankt,

Bart

Link naar reactie

als je zo'n auto blok wil steken zou ik eerder opteren voor een lambretta. die lenen zich daar wel meer voor. google er maar eens op los!

Link naar reactie

Als je enkel een nieuw subframe zou moeten maken zou het wel interessant zijn. Nu ik die Lambretta-modificaties bekijk is het gewoon een kwestie van te weinig ruimte in een Vespa frame.

Hoe zit het eigenlijk met de wetgeving voor 2-taktjes? Zijn er geen maatregelen op komst om die van de baan te halen?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...