Ga naar inhoud
Vespaforum.be

75 cc DR


vespaflip

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een vespa pk 50 xl (uit 1986)sinds een half jaar, en ik ben nu bezig met 'groot onderhoud'. Toen ik de cilinder ging ontkolen bleek dat ie ooit een warmloper had gehad...nieuwe cilinder dus. Ik heb gekozen voor een 75 cc DR met 3 spoelpoorten.

Nu vroeg ik mij af welke maar sproeier en welk type bougie jullie zouden adviseren voor een setup met deze cilinder , standaard(16.10) carb en een sito plus uitlaat?

Daarnaast wil ik zelf de benzine gaan mengen, maar kan ik dan gewoon met mijn maatbekertje bij de shel bijvoorbeeld 4 liter tanken en er daarna de bijbehorende hoeveelheid 2 takt bij gooien, of moet ik het in een aparte tank doen om te schudden?

Groetjes Philip

Link naar reactie

1. ge rijdt met ne vespa

2. ge rijdt met ne 50cc

ik begrijp ni dat jullie daar over blijven doorbomen! da ga nooit ni écht snel rijden of ge moet echt alles aanpassen.

Link naar reactie
1. ge rijdt met ne vespa

2. ge rijdt met ne 50cc

ik begrijp ni dat jullie daar over blijven doorbomen! da ga nooit ni écht snel rijden of ge moet echt alles aanpassen.

De threadstarter praat toch niet over snel rijden. Zijn cilinder is gewoon aan vervanging toe en hij heeft nu voor een upgrade gekozen. Zijn vraag is wat moet hij veranderen om zonder problemen te kunnen rijden..

Wat betreft uw vraag:

Over de setup zullen de experts u moeten beantwoorden.

Menging kunt ge inderdaad zo doen. Ofwel een aparte jerrycan. Ofwel ter plekke aan het tankstation. Als ge hem bijna leeg rijdt is het misschien wel beter om eerst olie en dan benzine te gieten voor betere smering, tenminste zo is da mij altijd verteld geweest.

Link naar reactie

Met de standaard carbu en uitlaat kan je evengoed rijden met een 75DR, gewoon de juiste sproeier erin steken = puur testwerk.

Voor de bougie een NGK B7HS zeker niet kouder gaan.

Volsynthetische olie is zelfmengend dus je moet zelfs niet schudden.

Greezt

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties, vooral dat van de mengsmering is handig, geen gesjouw met jarrycans enz.

Ik heb nu een B7HS liggen, dus die zal ik erin zetten, en niet kouder betekent dus niet de B6HS, maar juist, als de B7HS het niet goed doet, een warmere B8HS(als die bestaat)?

Ik zal mijn ervaringen over de dr 75 cc laten weten. Ik ga er overigens ook een pinasco tandwieltje op zetten(met lagere toeren zelfde snelheid, dus minder geluid, aangezien er toch bijna geen mogelijkheid is om 70 te rijden). Heeft dit nog veel invloed op de maat van de sproeier? Groter waarschijnlijk dus rond de 74?

Link naar reactie

Met een 75 DR zou ik voorzichtig zijn met de versnellingbak een langere overbrenging te geven, een 75DR heeft al niet zo veel power dus je gaat veel optrek verliezen.Rodeer en rij eerst met de standaard overbrenging en beslis dan of je een langere bak wil. Een langere bak heeft geen invloed op de sproeiers normaal.

Een NGK B6HS is warmer dan een 7 en een 8en9 (die bestaan ja) zijn kouder.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...