Ga naar inhoud
Vespaforum.be

carterpikkel montage tips


Kim

Aanbevolen berichten

Heb onlangs een carterpikkeltje gekocht dat hulp biedt bij het vervangen van het achterwiel. Nu heb ik vernomen dat dit bij montage tegen de achterpinker komt en zo de pinker zou beschadigen. Gette heeft dit spijtig voorval gehad, Fooraapje heeft z'n pikkel doorgeslepen en er een draad in getapt zodat hij dit probleem kan omzeilen. Ik zou dit pikkeltje zeker willen installeren maar heeft iemand nog ervaring hiermee of tips hoe ik dit zonder kans op beschadiging van de pinker kan gebruiken ? groetjes !

00009056003qh9.jpg

Link naar reactie

ummm...bil afnemen gewoon?

ik heb er vroeger ook eentje gemonteerd en zalig van gebruik gemaakt zonder ook maar ooiteen probleem gehad te hebben. Maar uw billetje afnemen is wel een voorwaarde dacht ik zo.

Link naar reactie

bij de moddellekes met startmotor komt dat inderdaad tegen de pinker als je door de vering gaat :D

Ik heb hem zoals fooraapje gedaan had, ook al doorgezaagd, maar ik moet men pootje dus nog een beetje vermaken...

Link naar reactie

't is eigenlijk simpel ze, gewoon (zoals sommige het al gezien hebben bij mij) pootje doormidden zagen, dan neem je een stukje metalen buis dat juist over dat pootje past en in dat stukje boor je 2 gaatjes en tap er draad in. Dan kan je als je het nodig hebt in een mum van tijd dat pootje op elkaar zetten en met 2 boutjes vastzetten en zo spaar je je pinker! Heb er ook al één kapot gekregen door dat pootje, maar nu geen enkel probleem meer.

Grtz Michel

Link naar reactie

als je er een centimetertje afzaagt (eerst rubberdopje eraf halen) dan raakt ie net niet maar dan komt de motor niet ver genoeg van de grond om zonder enig gekl... het achterwiel eraf te halen...

Eigelijk zijn deze niet geschikt voor elestart motoren vandaar dit probleem

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...