Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa PX125


Lannoy

Aanbevolen berichten

Hey Lannoy, gisterennacht stonden er bij je buurmeisje ook twee splinternieuwe vespa's, een witte px125 en een zwarte px125...ze hebben dus blijkbaar gekweekt en het is een grijze geworden!

Proficiat met je px hé.

Heb vandaag eerste grote rit achter de rug, Kortrijk-Gent-Brussel-Gent...moeilijk om niet boven die 60km/u te gaan hoor...heb het bij max 75km/u gehouden daar mijn kilometerteller toch 10km/u te veel aangeeft (getest met mijn tomtom).

Zit nu net boven mijn eerste 500km.

Grtz.

Link naar reactie
Op het gevaar af een beetje René te klinken: spiegels zijn wel fucking handig Fajes. Een ander modelleke is natuurlijk maar een kwestie van smaak.

@IB: 10km/u teveel is normaal.

Ik heb nog niet zo veel km gereden maar zou niet zonder spiegels willen rijden, heel handig als je op steenweg rijdt en rekening wil houden met achteropkomend verkeer die je voorbij wil, kan me voorstellen als je enkel korte ritjes in het centrum doet dat je ze dan niet nodig hebt. Persoonlijk vindt ik het ook heel veel mooier zonder, maarja denk toch (soms) wat aan mijn veiligheid. Iemand ervaring met spiegels die op frame bevestigd zijn? Dit is qua uitzicht veel mooier maar niet zo handig denk ik?

ivm die 10km/u verschil, hier in Gent zijn er veel zones max.30km/u, de vraag is natuurlijk vanaf wanneer begint die te liegen hé...want als ik 10km/u rij volgens mijn teller dan sta ik toch nie meer stil hoor!!! LOL

Link naar reactie
kan me voorstellen als je enkel korte ritjes in het centrum doet dat je ze dan niet nodig hebt.

ik heb nog nooit met spiegels gereden, en ik doe niet alleen ritjes rond de kerktoren. ik denk dat het gewoon een kwestie van gewoonte is.

Link naar reactie
kan me voorstellen als je enkel korte ritjes in het centrum doet dat je ze dan niet nodig hebt.

ik heb nog nooit met spiegels gereden, en ik doe niet alleen ritjes rond de kerktoren. ik denk dat het gewoon een kwestie van gewoonte is.

Ja bedoelde nu niet dat wie zonder spiegels rondrijd alleen maar rond de kerktoren rijdt hé ;). Eigenlijk moet ik nu nog op teveel letten, denk als ik wat meer ervaring heb met mijn vespa de kans groot is dat ze er ook af vliegen... (zoals bij de échte) mischien toch ééntje links op het frame plaatsen voor alle veiligheid.

Grtz

Link naar reactie

Heb mijn spiegels er eergisteren afgesmeten. Ik moet zeggen het rijdt wel veel relaxer: anders ben ik heel de tijd het achterliggend verkeer in de gaten aan het houden en erger ik me aan de auto's die veel te kort achter me rijden. Nu weet ik het niet :) Maar je moet bij manoeuvres wel voorzichtiger zijn en goed uitkijken.

Link naar reactie
Ik heb een nieuwe zwarte met beige zadel, waar ik liever een zwart zou hebben.

Dus als je je zadel wil wisselen, geef je maar een seintje.

Ik heb een blauwe met zwart zadel en wil wel een beige zadel :)

Heb ook een splinternieuw lichtbeige zadel liggen, voor €60 is het van jou, (kost nieuw €112) heb mij net een zwart gekocht anders wou ik ook wel wisselen :(

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...