Ga naar inhoud
Vespaforum.be

voorrem doet raar


De Nice

Aanbevolen berichten

Vanmiddag moest ik bruusk remmen en tijdens het intrekken van de voorrem (schijfrem) schokte de vespa enorm hard, een overdreven ABS precies :) Iemand een idee wat dit kan zijn ? Ik heb nu 6000 km op mijn px van 2007 staan, kan het zijn dat er bijgevuld moet worden ? Het is toch een gesloten circuit dus lijkt me straf dat na 6000 km de vloeistof op zou zijn. Ik gebruik bij droog weer wel 90 % mijn voorrem ipv achterrem ...

Link naar reactie

Het zou me verbazen moest je schijf vervormen door gewoon te remmen en dan af te koelen door te wassen of door een plas te rijden.

Je schijf wordt door gewoon te remmen nooit zo heet. Alleen als je zuigertjes blijven hangen en de blokjes constant tegen je schijf gedrukt worden tijdens het rijden, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, want dan ga je met een Vespa nogal snel op je gezicht gaan door de wrijving. Ik denk eerder dat je vering een beetje stuitert doordat je sterk remt en de vering dus ingedrukt wordt. Waarom dat dat precies met schokken gebeurt, kan ik niet verklaren, maar ik zou niet meteen aan een kromme schijf denken. Zo snel vervormen die dingen niet, hoor.

Grt,

Kurt

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...