Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aankoop van eerste Vespa 125cc


molle

Aanbevolen berichten

Een goede avond allemaal. Ik ben nieuw op het forum en zoals velen hopeloos verliefd op... je raad het al. Vespa natuurlijk.

Ik ben ondertussen wel de dertig gepasseerd(33) maar wil me toch een oude liefde aanschaffen. Een Vespa 125cc. Model? Tja, ben hier niet in thuis maar vind ze allmaal wel mooi.

Ik ben ook niet geboren met een sleutel en moeren in mijn handen. Dus zou toch graag ééntje vinden die rijklaar is. Spuitwerk kan ik achteraf nog wel klaren. Accesoires eventueel ook.

Nu ben ik er ééntje tegengekomen voor redelijk weinig vind ik. Maar als ik sommige commentaren lees over Sleghers Achel krijg ik wat argwaan. Ook de artikels over de "curry" moters doet met huiveren.

http://www.kapaza.be/Motoren/Vespa/8471 ... _1973.html

Ook hier woon ik niet ver van af en daar zitten toch wel hele mooie tussen vind ik.

http://www.kapaza.be/Motoren/Oldtimers/ ... espas.html

Graag had ik wat uitleg verschaft waar ik op moet letten als ik een Vespa aankoop.

Mvgr,

Molle

Link naar reactie

Diene Sprint van 73 is iets zeer vreemds... spatbord van ne Sport en het beenschild is meer dan verdacht rechtopstaand... Volgens mij volledig hermaakt in papiermaché ofwel al eens tegen de muur gekwakt...

Ook de tweede veelkleurige reeks zou ik aan mij laten voorbijgaan als een bedorven rijsttafel...

Neem eens een kijkje bij Sam van www.Lambrettafinder.com, tutto Italiano!

N

Link naar reactie
Diene Sprint van 73 is iets zeer vreemds... spatbord van ne Sport en het beenschild is meer dan verdacht rechtopstaand... Volgens mij volledig hermaakt in papiermaché ofwel al eens tegen de muur gekwakt...

Ook de tweede veelkleurige reeks zou ik aan mij laten voorbijgaan als een bedorven rijsttafel...

Neem eens een kijkje bij Sam van www.Lambrettafinder.com, tutto Italiano!

N

Ik dacht al dat ze te mooi waren om waar te zijn. Op Sam zijn site ben ik ook al eens gaan kijken en heb daar in het verleden ook al veel goeds over gehoord. Maar dat zijn allemaal Vespa's om op te maken die ik daar zie. En ik denk als je zo ééntje koopt van pakweg 1000 euro je er nog een klein fortuin moet tegen gooien om deze opgemaakt te krijgen. Heeft hij ook steeds Vespa's staan die rijklaar zijn en in goede/mooie staat?

Link naar reactie

MOLLE

Welkom hier!!

En ik ben er ook 33,niks om u over te schamen ;)

Ben je echt specifiek op zoek naar 125 CC??

Je hebt GEEN motorijbewijs?

Kijk,die 2 die je hebt aangehaald,zijn idd niet te vertrouwen...

En SAM heeft wel goeie Vespa's staan zenne..opstappen en rijden...

Kijk maar...

http://www.kapaza.be/Motoren/Vespa/8528 ... stuks.html

Kzou er toch es gaan zien als ik u was ;).

Succes,en laat ons iets weten!

Link naar reactie

Zou het geen wijze beslissing zijn om een rijklaren PX te zoeken ? Een wat ouder exemplaar aan een schappelijke prijs die niet uit elkaar valt ? Mijns inziens nog altijd makkelijker op de kop te tikken dan een hele oude in rijklare staat... toch als je geen fortuin wil uitgeven.

Sam (lambrettafinder) heeft een stuk of tien PX'en staan.

http://www.kapaza.be/Motoren/Vespa/8528 ... stuks.html

Link naar reactie
MOLLE

Welkom hier!!

En ik ben er ook 33,niks om u over te schamen ;)

Ben je echt specifiek op zoek naar 125 CC??

Je hebt GEEN motorijbewijs?

Kijk,die 2 die je hebt aangehaald,zijn idd niet te vertrouwen...

En SAM heeft wel goeie Vespa's staan zenne..opstappen en rijden...

Kijk maar...

http://www.kapaza.be/Motoren/Vespa/8528 ... stuks.html

Kzou er toch es gaan zien als ik u was ;).

Succes,en laat ons iets weten!

Thx;)

Ik heb inderdaad GEEN rijbewijs. Ik heb er ook geen behoefte aan om voor mijn rijbewijs te gaan. Gewoon wat rustig cruisen en mijn gedachten wat verzetten heb ik dan ook genoeg aan. Lekker genieten van een mooie Vespa!!

Met Sam zal ik zeker contact op nemen om eens langs te gaan.

Nu hoor ik net nog van een kameraad dat hij iemand kent in Gent die er wel een stuk of 15 opgemaakte Vespa's in zijn huis heeft staan. Morgen ging hij hem bellen en vragen of we eens kunnen langs gaan. Who knows..

Link naar reactie
Zeker doen als ge de kans hebt, met zo'n jonge occasie hebt ge normaal de eerste jaren geen werk. Heb hetzelfde gedaan omdat ik hier een (toekomstig project) Mini heb staan en niet met 2 dingen tegelijk in de garage wil staan.

Pfff, kzit op hete kolen nu ze:)

Link naar reactie
ET4 zijn de cosa's van de toekomst, vrees ik...

Dat zit er dik in. Het liefst zou ik dan ook graag een oudere hebben dan een nieuwe. Maar heb het verstand er niet voor om er zelf aan te sleutelen, dus moet ik wel naar een recente gaan.

Link naar reactie
Ik ken nog iemand die zijn zwarte PX 125 cc van 2007 wegdoet voor 3200 euro. Heeft 10 km op de teller staan. Is dit te duur?

Als die nog garagegarantie heeft, valt da nog redelijk mee. Zitten er opties op?

Geen opties, wel nog garantie.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...