alfredo Geplaatst: 30 januari 2008 Delen Geplaatst: 30 januari 2008 Is dit echt 'de beste motor' ooit gebouwd door vespa? Is die betrouwbaarder dan een andere 125, 150 of 200 cc? Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 30 januari 2008 Delen Geplaatst: 30 januari 2008 It is equally as reliable as the other PX motors, its a lot more modern and stronger in many ways too. In standard form you will not notice a big difference in top speed between a T5 and a 200cc motor, but its when you begin to tune them, even just fitting a sports pipe makes a really big difference. Usually fitting just a sports pipe to a 200cc makes the scooter slower! Link naar reactie
fajes Geplaatst: 31 januari 2008 Delen Geplaatst: 31 januari 2008 Is dit echt 'de beste motor' ooit gebouwd door vespa?Is die betrouwbaarder dan een andere 125, 150 of 200 cc? does dolly parton sleep on her back? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 31 januari 2008 Delen Geplaatst: 31 januari 2008 Voor sommigen is het blok van de Rally 200 beter dan het T5 blok. Maar het gaat er voornamelijk om wat je zoekt in een scoot: met 200cc kun je zelfs met 2 personen makkelijk cruisen, de T5 haalt zijn 'edge' door het maximale uit een 125cc te persen, waardoor ie meer racey aanvoelt. De T5 gaat ongetuned een ongetunede PX200 voorbij, maar 2 personen tegenwind moet je niet proberen. Betrouwbaarheid haalt de T5 door bijvoorbeeld door een keramische vliegwiel; die verliest zijn magnetisme niet. Tunen bij de T5 is easy; je hoeft niet veel aan je standaardsetup te veranderen, want de carb en de orginele uitlaat zijn erg goed. Je kunt er plug en play 152, 162 (wordt niet meer gemaakt) of 172cc opzetten, wat de betrouwbaardheid van je tuneactie vergroot. Nadeel is wel dat alle onderdelen ofwel duur (ongereviseerd blok op eBay gaat voor 600e, lange slag krukas kost 500+), ofwel schaars zijn (org krukas, org uitlaat). T5 carb vs PX carb: http://gallery.vespresso.nl/mr10/SI24_24EvsG/ T5 heeft een grote inlet: en grote spoelpoorten (dit is een 162 Pinasco) Plaatjes komen van mijn tuning projectje: http://gallery.vespresso.nl/mr10/pinossi172/ http://gallery.vespresso.nl/mr10/tuning_a_t5 Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 31 januari 2008 Delen Geplaatst: 31 januari 2008 Hey Mr10. Would you like to outline exactly what you did to get a Pinossi 172? did you sleeve the pinasco? John. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 31 januari 2008 Delen Geplaatst: 31 januari 2008 Easy: sent it to Andreas He then: - dissolved the old nicasil layer, for it was scratched: - Rebored it to fit a standard 172 malossi piston: - Renicasiled the inside and dit some porting. My current setup has not yet maximized potetential though; The crank was lipped for better fuel consumption, I've used a 22 Cosa clutch, so I *really* need to fit an expansion pipe, and the cilinder has to be raised about 2mil (roo's helping with setting it up). In it's current setup the Keihin is way overkill. I get up to a max of 7600rpm in 4th (wind in the back) and have an estimated 14HP, which will bump up a couple after fitting the pipe. So - work in progress ('till more funding arrives ... Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 31 januari 2008 Delen Geplaatst: 31 januari 2008 So pinasco carried out that conversion for you? i've never heard of that before! Nice bit of work! Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 31 januari 2008 Delen Geplaatst: 31 januari 2008 No, wait! the other Andreas: mr. Wrobel! Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 31 januari 2008 Delen Geplaatst: 31 januari 2008 LOL!! too many Andreas working on vespa's in my opinion!!! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.