Ga naar inhoud
Vespaforum.be

waarvoor dienen deze darmpjes ?


vespalu

Aanbevolen berichten

ik rij met een vespa cosa 200LX, vandaag bemerkte ik dat een groen darmpje ( komt vanuit bovenkant benzinetank) onderaan nergens verbonden is. Is dit normaal ( een soort overloop van benzinetank) of moet dit ergens aan verbonden zijn?

Ook aan de zijkant van de batterij bemerkte ik een wit darmpje dat blijkbaar ook onderaan nergens mee verbonden is.

ik heb er enkele foto's van genomen, maar weet niet hoe ze hierop te krijgen ?

Link naar reactie

Jep, bij de naftbak en batterij zal het overloop en beluchting zijn. Dus zeker zien dat deze open blijven.

Bij de batterij is dat zeker belangrijk. Ik heb eens gehad dat ik een nieuwe baterij was gaan halen, die ze daar al gevuld hadden met batterijzuur, maar ze hadden niet gezorgd dat dat teutje waar dat darmpje aanhangt open was. Had het zelf ook niet gezien.

Gevolg was dat de batterij gewoon explodeerde, en dat alle batterijzuur in mijn binnenbekleding en passagierszetel hing.

Link naar reactie

En maak dat er aan je batterij zeker een darmpje hangt en dat het darmpje ergens naar toe loopt waar het geen kwaad kan

Heb het ooit eens gehad met de ducati , darmpje was er af geschoten , moet net lukken dat het de eerste warme dag was na stilstand , gevolg batterij loopt wat "over" op het frame , mooie verfafbijt

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...