Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Startprobleempje px 125


Yves px

Aanbevolen berichten

Als de vlotter niet goed afsluit, krijg je toch een plas naft onder je vespa?.

Om je bougie te testen kan je best je bougie eruithalen, terug in je bougiedop steken en de metale zijkant van je bougie tegen je cilinder houden.

En dan (met contact op) eens goed op je kickstarter trappen. Zo kun je zien of je ontsteking mooi tussen de 2 elektrodes overslaad.

En of je sterke of flauwe ontsteking hebt.

Link naar reactie

Kheb ondertussen een paar keer kunnen testen, en het ging aanvankelijk goed. Ik heb alleen maar choke gebruikt bij echt koude start en hij startte keer op keer.

Nu gisteren ben ik een iets groter toertje gaan maken, bij ne vriend gestopt en em daar laten staan voor een 3 kwartiertjes. Dan startte ik hem, hij ging goed aan. Ik rij in 1e de garage uit en ik moet even stilstaan en daarmee valt em uit. Vervolgens na lang kicken toch niet aan te krijgen. En dan hem aan proberen te lopen, en na een tijdje weer hetzelfde stramien, hij gaat met veel tegenzin aan, blijve gas geven en dan pruttelt em totdat em tegoei aan is.

Zo ben ik dus thuisgereden, ik rij em thuis de garage in, en ik wacht even met hem uit te zetten om te kijken wat em doet en hij valt weer uit en weer niet meer aan te krijgen.

Nu nachtje laten staan, dezemiddag opnieuw gestart en zonder problemen 10 minuten stationair gedraaid.

Nadat hij een tijd heeft kunnen staan, gaat hij altijd opnieuw aan dus dat duidt toch op een benzineprobleem denk ik? Heeft iemand een idee?

Ik durf binnenkort geen terrasje te gaan doen op de markt in hasselt wanneer hij altijd weigert te starten :(.

Link naar reactie

Mijn gedacht is nog steeds ontsteking.

Bougie, bougiedop versleten of bougiekabel geeft slecht contact door oxidatie, slijtage. (kost niet veel). Als het de bobijn zou zijn valt hij eerder tijdens het rijden stil, na 5 a 10 min. Dus volgens mij je bougie of bougiedop vervangen, bougiekabel controleren.

groeten, coney

Link naar reactie
Mijn gedacht is nog steeds ontsteking.

Bougie, bougiedop versleten of bougiekabel geeft slecht contact door oxidatie, slijtage. (kost niet veel). Als het de bobijn zou zijn valt hij eerder tijdens het rijden stil, na 5 a 10 min. Dus volgens mij je bougie of bougiedop vervangen, bougiekabel controleren.

groeten, coney

jah je zei het al eerder, maar waarom lukt een koude start dan wel keer op keer? het is enkel na het rijden dat ik problemen voor heb, en als ik hem een tijd laat staan,gaat het probleem weg (het probleem verdampt :) )

Tis daarmee dak echt denk dat het een benzine probleem is. Ge kunt gelijk hebbe ze ma die bougie is denk k nog maar een paar maanden oud.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

ja sinds gisteren ook het probleem voor

na een rit en wanneer de motor nog warm willen starten maar lukt niet na verschillende keren kicken

begint hij stilletjes te pruttelen en dan is hij terug weg

koud starten geen probleem warm starten lukt niet direct

dan is het kicken met de gas open en dan terug ok

zal ook eens de bougie nakijken maar volgens mij ligt het ook aan de benzine toevoer of carbu

als je intussen een oplossing weet?

mvg

Link naar reactie

Ik heb een hele tijd op deze manier gereden:

Als ik ergens aankwam, sloot ik 50 m op voorhand mijn benzinekraan zodat hij bijna leeg is. En als ik terug aankwam deed ik het terug open en w8e ik even en dan startte hij meestal. zo zit er altijd een normale hoeveelheid benzine in.

Ik was toen ook nog in rodage ondertussen ben ik goed aan doortrekken, en ik heb nu het gevoel dat hij het minder en minder doet.. Ik heb nu al een maand geen problemen meer ermee gehad. Misschien dat ik ergens een verstopping ofzo erdoor heb kunnen blazen..

Nog steeds een mysterie voor mij ook dus..

groetjes

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Ik heb ook een akkefietje met die px 125 van mij.

Na getankt te hebben reed ik terug naar huis en zet bij de garage altijd de benzine kraan dicht en laat de motor lopen tot ie stil valt.

Alleen deed ie dat dit keer niet maar bleef lopen met de benzine kraan dicht.

Vreemd he?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...