janlanderloos Geplaatst: 15 december 2007 Delen Geplaatst: 15 december 2007 hallo Ik heb een vespa lx 50 4t en juist mn eerste 1000 kilometertjes gedaan. Maar ik zou graag willen dat mijn vespa feller optrekt. Van andere mensen heb ik gehoord dat de simpelste manier andere trekveren is. Namelijk de gele trekveren. Maar ik ben niet zo zeker of dit wel allemaal hetzelfde is bij een viertakt en of het al dan niet veel zal uitmaken. Misschien hebben jullie betere ideeën? Mvg Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 15 december 2007 Delen Geplaatst: 15 december 2007 Aangezien deze veren in de vario zitten ( vertanding dus ) doet het er niet toe welke kracht bron er voor zit... 2takt, 4takt, eli... Dus het antwoord is... zo gaat hij sneller optrekken maar kan het niet zijn dat er nog een begrenzingsring in de vario zit ? Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 15 december 2007 Delen Geplaatst: 15 december 2007 je gaat sneller optrekken , maar een 2takt ga je niet voorbijgaan hoor 4takt is altijd trager en minder "nijdig" dan een 4takt ,terwijl een 4takt dan weer rustiger bolt en op koppel zijn ding doet Link naar reactie
bob-vdg Geplaatst: 16 december 2007 Delen Geplaatst: 16 december 2007 Als je er een gele trekveer inzet, zal die beter optrekken maar zal die in het algemeem minder rijden. je kunt het beste je vario ring eruit halen. De vario bestaat net als de poelie uit 2 helften met een schuin loopvlak. De vario kan in tegenstelling tot de poelie wel 'recht' uit elkaar. In de vario zitten de rollen, die duwen de twee vario helften tegen elkaar aan. Hoe harder de motor draait, hoe harder de rollen duwen. Bij een stationair draaiende motor duwen de rollen amper. Bij een langzaam draaiende motor staat er geen kracht op vario. Als de snaar in de poelie naar buiten wordt geduwd dan wordt hij bij je vario naar binnen getrokken. De snaar begint zijn reis bij een laag toerental dus altijd vanaf het laagste punt in de vario, in het midden. Zie plaatje hieronder, links vario, rechts de poelie. Stijgt het toerental, dan duwen de rollen de variohelften steeds harder tegen elkaar. Zodra op de vario meer druk komt te staan dan op de poelie, dan schuiven de vario helften tegen elkaar aan en wordt de snaar omhoog geduwd in de vario. In de poelie wordt de snaar naar binnen getrokken. -> een vario ring zorgt dus dat je v-snaar lager in je vario ligt en niet hoger kan gaan. -> de uitlaat kun je ook ontgrenzen, maar het is beter voor je moter om de vario ring te verwijderen, gaat het dan nog niet snel genoeg. Dan kun je de uitlaat ongtgrenzen. Link naar reactie
janlanderloos Geplaatst: 17 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2007 Oke, Bedankt allemaal voor jullie nuttige informatie. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.