Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa lx50 4t sneller optrekken


janlanderloos

Aanbevolen berichten

hallo

Ik heb een vespa lx 50 4t en juist mn eerste 1000 kilometertjes gedaan.

Maar ik zou graag willen dat mijn vespa feller optrekt.

Van andere mensen heb ik gehoord dat de simpelste manier

andere trekveren is. Namelijk de gele trekveren.

Maar ik ben niet zo zeker of dit wel allemaal hetzelfde is bij een viertakt

en of het al dan niet veel zal uitmaken.

Misschien hebben jullie betere ideeën?

Mvg

Link naar reactie

Als je er een gele trekveer inzet, zal die beter optrekken maar zal die in het algemeem minder rijden. je kunt het beste je vario ring eruit halen.

De vario bestaat net als de poelie uit 2 helften met een schuin loopvlak. De vario kan in tegenstelling tot de poelie wel 'recht' uit elkaar. In de vario zitten de rollen, die duwen de twee vario helften tegen elkaar aan. Hoe harder de motor draait, hoe harder de rollen duwen. Bij een stationair draaiende motor duwen de rollen amper.

Bij een langzaam draaiende motor staat er geen kracht op vario. Als de snaar in de poelie naar buiten wordt geduwd dan wordt hij bij je vario naar binnen getrokken. De snaar begint zijn reis bij een laag toerental dus altijd vanaf het laagste punt in de vario, in het midden. Zie plaatje hieronder, links vario, rechts de poelie.

Stijgt het toerental, dan duwen de rollen de variohelften steeds harder tegen elkaar. Zodra op de vario meer druk komt te staan dan op de poelie, dan schuiven de vario helften tegen elkaar aan en wordt de snaar omhoog geduwd in de vario. In de poelie wordt de snaar naar binnen getrokken.

-> een vario ring zorgt dus dat je v-snaar lager in je vario ligt en niet hoger kan gaan.

-> de uitlaat kun je ook ontgrenzen, maar het is beter voor je moter om de vario ring te verwijderen, gaat het dan nog niet snel genoeg. Dan kun je de uitlaat ongtgrenzen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...